آشنایی با آبشار کبودوال و زیبایی های این منطقه

آشنایی با آبشار کبودوال و زیبایی های این منطقه


منبع: آرگا

81

1398/7/11

00:37


سفر و تجدید روحیه یکی از نیاز های برای ادامه مسیر زندگی می باشد. گاهی می توانند معنوی یا فرهنگی باشند و گاهی هم تماشای طبیعت و لذت بردن از ایام فراغت باشد. که ما در این مطلب برای شما عزیزان از منظره های زیبای آبشار کبودوال سخن گفته ایم.

کبودوال آبشاری است تمام خزه ای که در جنوب شرقی شهرستان علی آباد کتول واقع شده است و در عمق دره های انبوه جنگل ها قرار دارد این آبشار زیبا در ابتدای جاده سد مخزنی کبودوال و سد انحرافی زرین گل می باشد. در ادامه مطلب با آبشار کبودوال و زیبایی های این منطقه آشنا می شوید.

مکان گردشگری کبودوال

زیبایی های آبشار کبودوال

آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول در استان گلستان است. این آبشار تمام خزه در عمق دره ها که از چشمه های زلال و شفاف جنوبی تشکیل گردیده اند وجود دارد. این مسیر بسیار چشم نواز برای پیاده روی عالی است که در طول مسیر آبشار های کوچک و بزرگ فراوانی را خواهید دید.

کبودوال زیبا

نزدیکترین جاذبه ها به این آبشار

وجود بیش از ۵۰ آبشار کوچک و بزرگ و چشمه سار های فراوان در استان گلستان باعث شده که این منطقه زیبا معروف شود. در شیب تند رشته کوه های البرز که سرچشمه هایی سرازیر می شود و جلوه بسیار زیبایی دارد این منطقه را به عنوان مکان گردشگری تبدیل کرده است. که می توان چند مورد از آبشار های زیبایش را به نام های؛ آبشار لوه، آبشار شیرآباد، آبشار گلستان، آبشار زیارت، آبشار باران کوه و آبشار شادان و دوآب و … اشاره کرد که در مناطق مختلف این استان قرار دارند. در استان گلستان می توان از جاذبه های زیبای آبشار کبودوال و پارک جنگلی نام برد که به دلیل مسیر زیبا و چشم نوازش از مشهد تا گرگان موقعیت بسیار طبیعی و خوبی دارد که گردشگران داخلی و خارجی زیادی جذب می کند. آب آبشار کبودوال ار دامنه های شمالی کوه هارون که به ارتفاع ۱۷۸۲ متر سرچشمه می گیرد و منظره ای بسیار دل انگیز را ایجاد می کند از شگفتی های طبیعت محسوب می شود. برای گذر از این مسیر اگر از شهر گرگان به سمت علی آباد حرکت می کنید تابلو ها شما را به این سمت راهنمایی می کنند که با گذشت ۵ کیلومتر از مسیر جنگلی به پارک خودرو ها می رسید و از آن جا پیاده به طرف رودخانه که نیم ساعت زمان می برد می رسید و به آبشار تمام خزه ای کبودوال که آب های درخشان و زلالش جلوه ای شگرف به شمار می رود و پلکانی از آبشار که برای گردشگران و توریستان منظره باشکوهی را فراهم کرده است.

جاذبه گردشگری کبودوال

علی آباد کتول

مردم علی آباد کتول از قوم تیپوری تیار هستند که به گویش زبان طیری و مازندرانی سخن می گویند. مذهب مردم این شهر شیعه و اغلب کتولی، مازندرانی، آذربایجانی، سیستانی، نیشابوری، سبزواری و کاشمری هستند که اهل تسنن ترکمن و بلوچ و ارمنی هستند که در این شهرستان زندگی می کنند. که از جمله مکان های دیدنی علی آباد کتول به جز آبشار کبودوال که در متن بالا توضیح دادیم، می توان به چند مورد اشاره کرد.

منطقه زیبا کبودوال

گردشگری علی آباد کتول

  • سد علی آباد کتول
  • سیاه مرز کوه
  • موزه تاریخی طبیعی
  • جنگل ابر
  • جنگل زرین گل و آسیاب
  • زینگل و محمدآباد
  • مایان
  • نرسو
  • آبشار شیرآباد

از جاذبه های منطق گردشگری علی آباد کتول به شمار می رود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو