روش صحیح خشک کردن مو با سشوار

روش صحیح خشک کردن مو با سشوار


منبع: زیبامون

254

1398/7/11

00:38


در این بخش از زیبامون به طور مرحله به مرحله با روش صحیح خشک کردن مو با سشوار آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

روش صحیح خشک کردن مو با سشوار

زمانی که موها با سشوار خشک میشه و حالت نرم، براق و درخشانی پیدا می کنند، احساس فوق العاده ای رو در خانم ها ایجاد میکنه که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و باعث میشه تا اعتماد به نفس و احساس زیبایی خیلی بیشتری نسبت به مواقع عادی و معمولی داشته باشند!

هنگام خشک کردن موها باید از اصول و روند خاصی پیروی کنید تا نه تنها هیچ آسیبی به موها وارد نشه بلکه نتیجه کار هم عالی و فوق العاده باشه و موهاتون زیباتر و جذاب تر از همیشه باشه. 

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و آموزش مرحله به مرحله خشک کردن موها با سشوار و همچنین تمام نکات مربوط به اون رو به طور کامل یاد بگیرید و این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام بدید.

 

قدم اول: آماده کردن موها

بعد از اینکه مرحله شست و شوی موها با شامپو و نرم کننده تمام شد، باید موها رو به آرومی با یک پارچه نخی و یا تیشرت نخی قدیمی خشک کرده و آب اضافی موها رو بگیرید. حالا باید موهاتون رو که هنوز مرطوب هست رو به دو قسمت (چپ و راست) تقسیم کنید. حالا سشوار رو در کمترین دما و بالاترین قدرت باد تنطیم کنید. بهتره سشواری رو انتخاب کنید که حداقل دارای سه درجه برای تنطیم گرما باشه. 

 

خشک کردن مو با حوله

 

قدم دوم: خشک کردن موها رو شروع کنید

برای خشک کردن موها باید سشوار رو پایین نگه دارید به گونه ای که دسته سشوار به سمت پایین بوده و دهانه آن به سمت بالا باشد و قسمت پایین موها رو به آرومی با حرکت دادن سشوار  و با استفاده از یک برس یا مو پیچ، خشک کنید.

 

خشک کردن پایین مو

 

قدم سوم: تغییر دادن جهت سشوار

وقتی قسمت پایین مو کمی خشک شد، باید جهت سشوار رو تغییر بدید و اون رو به گونه ای بگیرید تا دهانه سشوار به سمت پایین باشه. حالا از بالا شروع به خشک کردن موها کنید. به آرومی به قسمت های پایینی مو برسید. این کار رو برای هر دو طرف موها انجام بدید تا زمانی که احساس کنید موهای قسمت بالایی سر کاملا خشک شده اند. در هنگام خشک کردن موها، استفاده از برس یا شانه مو رو فراموش نکنید.

برای اینکه موها رو به راحتی خشک کنید، ابتدا موهای سمت راست رو به طور کامل با گیره جمع کنید و سپس خشک کردن موها رو از سمت چپ شروع کنید. اگر موهای پرپشتی دارید، بهتره موها سمت چپ رو هم به چند دسته تقسیم کنید و موها رو به شکل لایه لایه خشک کنید تا حالت پف کرده و وز برای موها ایجاد نشه.

 

خشک کردن مو با سشوار

 

قدم چهارم: مراحل را تکرار کنید

مراحل بالا رو برای سمت راست موها نیز انجام بدید و سپس با نگه داشتن دسته سشوار در بالای سر نگه دارید و با دمیدن هوای گرم سشوار بر روی ریشه موها، این قسمت از مو رو نیز به خوبی خشک شود. برای خشک کردن ریشه مو باید درجه سشوار رو بر روی درجه متوسط تنظیم کنید و بیشتر از 30 ثانیه روی ریشه مو متمرکز نشوید زیرا ممکنه حرارت و گرمای سشوار باعث آسیب دیدن ریشه مو بشه.

 

قدم پنجم: صاف کردن موها

بعد از اینکه موها به طور کامل خشک شدند، با یک برس پهن، موها رو شانه بکشید تا حالت صاف و یکدست برای موها ایجاد بشه.  

 

شانه کردن مو

 

اشتباهات رایج در خشک کردن موها با سشوار

 

تقسیم بندی نکردن موها

اولین اشتباهی که ممکنه در خشک کردن موها انجام بدید، تقسیم بندی نکردن مو هست. رعایت این نکته میتونه این کار رو خیلی ساده تر کنه. ابتدا موهاتون رو شانه بکشید و بعد به چند بخش، تقسیم کنید. مطمئنا خشک کردن دسته های باریک از مو بسیار ساده تر از خشک کردن کلی موها خواهد بود. بهتره برای جدا کردن موها از کلیپس مو استفاده کنید تا این تقسیم بندی کاملا مشخص باشه و روند کار بهتر و سریعتر پیش بره. 

 

انتخاب نادرست شانه و برس مو

برس و شانه مو تاثیر خیلی زیادی در خوش حالت شدن موها داره. بهتره از برس های فلزی و سنگین برای خشک کردن مو با سشوار استفاده نکنید. زیرا این مدل برس ها در اثر حرارت سشوار خیلی گرم شده و باعث میشن تا گرمای بیش از حدی به موها برسه و ممکنه باعث آسیب دیده شدن موها بشن. بهتره برای این کار به سراغ شانه هایی که فاصله دندانه های آن از هم زیاد هست بروید. 

 

خشک کردن موهای خیلی مرطوب و خیس

بهترین کار این هست که قبل از خشک کردن مو با سشوار، ابتدا آب اضافی موهای خیس رو به طور کامل بگیرید و بعد خشک کردن موها رو شروع کنید. با این کار هم از ریزش مو جلوگیری خواهید کرد، هم مدت زمان خشک کردن مو کم میشه و هم اینکه موها بعد از خشک شدن حالت وز شدگی و پف کردده نخواهند داشت!

 

استفاده از درجه حرارت بالا سشوار

توصیه میشه برای شروع خشک کردن مو ابتدا از درجه کم و متوسط شروع کنید و وقتی که موها مقداری خشک شدند، سپس درجه حرارت خشک کن رو زیاد کنید. با این ترفند نه تنها گره های مو راحت تر باز خواهند شد بلکه از خشک شدن بیش از حد موها هم جلوگیری میشه.

 

نگه داشتن سشوار در یک جهت و موقعیت

برای خشک کردن موها با سشوار، حرکت دادن مداوم سشوار بر روی قسمت های مختلف موی سر از اهمیت زیادی برخوردار هست و کمک میکنه تا موها بهتر خشک شوند. پس به هیچ عنوان سشوار رو در یک نقطه روی سر نگه ندارید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو