آب سیب زمینی برای پوست + دستور تهیه اسکراب و ماسک خانگی

منبع: زیبامون

252

1398/2/27

22:46


اگه به معجزه درمان های خانگی اعتقاد دارید، باید استفاده از آب سیب زمینی برای پوست رو در دستور مراقبت های روزانه تون قرار بدید تا از خواص فوق العاده اش به خوبی بهره مند بشید.

آب سیب زمینی برای پوست + دستور تهیه اسکراب و ماسک خانگی

مواد غذایی طبیعی و ارگانیک، فقط برای این نیستن که شکم رو سیر کنن و ازشون برای برطرف شدن گرسنگی استفاده بشه! بیشتر این مواد خوراکی می تونن در بهتر و زیباتر شدن پوست و مو تاثیرگذار باشن و اگه از اونها در مراقبت های روزانه استفاده بشه، کمک زیادی به رفع نقص های پوست می کنن. مثلا آب سیب زمینی برای پوست ، خواص فوق العاده ای داره که در ادامه به طور کامل به این خواص اشاره می کنیم. 

 

خواص سیب زمینی

سیب زمینی رو اکثر ما به عنوان یه ماده چاق کننده و کاملا نشاسته ای می شناسیم که ترجیح میدیم کمترین استفاده رو از اون داشته باشیم اما باید بدونید که این طور نیست! خاصیت چاق کنندگی سیب زمینی از روش طبخ نادرست اون منشاء می گیره که به صورت سرخ شده و با سس و مایونز فراوان خورده میشه اما اگه سیب زمینی به صورت آبپز مصرف بشه، کالری بسیار کمتری داره و دارای مقدار فیبر مناسبی هم هست.

ضمن اینکه سیب زمینی حاوی ویتامین های A، B و C و همچنین دارای آهن، پتاسیم، فسفر و منزیم هستش که از این نظر، ارزش غذایی بسیار خوبی داره. اما بریم سراغ خواص آب سیب زمینی برای پوست:

 

سیب زمینی پوست کنده

 

خواص فوق العاده آب سیب زمینی برای پوست صورت

آب سیب زمینی خاصیت ضدالتهابی برای بدن و پوست داره.

استفاده از آب سیب زمینی روی پوست، مشکلات پوستی مثل سیاهی و تیرگی، لک، زبری و ضخیم شدن پوست و اسکار رو برطرف می کنه.

همچین استفاده از اون برای نرم و سالم شدن کوتیکول پوست اطراف ناخن هم مفیده.

روشن کننده و سفید کننده بسیار قوی برای پوست صورت و سایر بخش های پوست بدن هستش.

مناسب برای از بین بردن حلقه های سیاه و تیره و پف زیر چشم ها.

کمک به کاهش چین و چروک پوست و مخصوصا زیر چشم ها.

 

نحوه استفاده از آب سیب زمینی برای پوست

روش ساده و مستقیم

روش ساده ای که می تونید انجام بدید و در طول هفته تکرار کنید، اینه که یه سیب زمینی کوچک رو رنده کنید و آبش رو بگیرید و با یه توپ پنبه ای یا یه تکه دستمال تمیز به پوستتون (هر ناحیه که خواستید) بمالید. بهتره هر بار که پوست خشک میشه، دوباره با پنبه خیس خورده در آب سیب زمینی روی پوست رو بکشید و چندبار این مرحله رو تکرار کنید.

همچنین می تونید از برش های تازه سیب زمینی که آبدار هستن هم استفاده کنید و این برش ها رو روی پوست بگذارید و چند دقیقه نگه دارید.

با این روش ساده، می تونید از تمام خاصیت های سیب زمینی و آب سیب زمینی بهره مند بشید اما اگه این عصاره فوق العاده رو با مواد دیگه مخلوط کنید، قطعا نتیجه بهتر و قوی تری می گیرید.

 

سیب زمینی خام

 

آموزش ماسک خانگی با آب سیب زمینی

ماسک لایه بردار

مقداری آب سیب زمینی (2 قاشق غذاخوری)

مقداری آب لیمو تازه (2 قاسق غذاخوری)

مقداری نمک دریایی

این مواد رو مخلوط کنید و روی پوست بمالید و به آرومی ماساژ بدید تا لایه برداری بشه (یک تا دو دقیقه) و بعد با آب سرد بشورید و خشک کنید. می تونید بعد از خشک کردن صورت، کمی کرم مرطوب کننده بزنید.

 

ماسک روشن کننده پوست و ضد پیری و چین و چروک

آب سیب زمینی

ماست

عسل

مقداری آب سیب زمینی رو با کمی عسل یا ماست یا هر دوی اینها، میکس کنید و روی پوست بمالید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا خشک بشه و بعد با آب بشورید و خشک کنید. استفاده از مرطوب کننده رو بعد از این ماسک، فراموش نکنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو