بهترین و سالمترین آبمیوه طبیعی کدام آبمیوه است؟

منبع: سیمرغ

171

1398/7/12

16:54


بهترین و سالمترین آبمیوه طبیعی کدام آبمیوه است؟

انار یکی از سالمترین میوه ها محسوب می شود که آب آن نیز در بین سایر آبمیوه ها سالمترین آبمیوه است، در ادامه با جزئیات بیشتری به خواص آب انار می پردازیم

 خواص انار، بهترین آبمیوه پاییزی

میوه وآب انار خواص زیادی دارد؛ از کاهش فشارخون تا تقویت حافظه که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

فصل پاییز که  شروع می شود ، منتظرآمدن میوه انار به بازار هستیم . میوه ای دوست داشتنی  که از همه قسمت های آن می توان استفاده کرد. به گفته کارشناسان، میوه انار برای درمان التهاب و فشارخون مفید و منبع آنتی اکسیدان های مفید زیادی است.

انار حاوی پلی فنول است که خاصیت ضد التهابی دارد و برای بیماری های سرطان پروستات، ریه، پستان و ... مفید است.درنتایج آزمایش بالینی مصرف آب انار در بیماران مبتلا به سرطان پروستات که قبلاً برای معالجه سرطان پروستات تحت عمل جراحی یا پرتودرمانی قرار گرفته بودند، رضایت بخش اعلام شده است .خواص دیگر انار عبارتند از: 


 تقویت سلامت قلب

آب انار برای کاهش  فشار خون بسیار مناسب است، حاوی آنتی اکسیدان بیشتری در مقایسه با    آب میوه های دیگر است، به همین دلیل می تواند برای قلب بسیار مفید باشد.

تحقیقات منتشر شده در Clinical Nutrition میزان مصرف آب انار توسط بیماران مبتلا به تنگی شریان کاروتید را مورد بررسی قرار داده است و مشخص شد؛ فشار خون  و پلاکت  افرادی که از آب انار استفاده کردند به ترتیب بیش از 12 و 30 درصد کاهش یافت.


 تسکین استئوآرتریت

انار با کاهش التهاب غضروف می تواند نقش محافظتی در بیماری استئوآرتریت که یکی از شایع ترین اختلالات اسکلتی عضلانی است ،  داشته باشد.


 تقویت سیستم ایمنی

آب انار دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی قدرتمندی است که به مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها کمک می‌کند. افزون بر این، آثار ضد میکروبی انار سبب شده است که به طور موثری مانع از انتقال HIV شود.

بیشتر بدانید : تقویت سیستم ایمنی بدن با 8 راه طبیعی


 هضم ساده غذا

فیبر موجود در انار کمک می‌کند تا عملکرد روده ها سالم بماند . انار به کاهش احتمال بروز بیماری «کرون» که از بیماری‌های التهابی روده است ، کمک می کند.


بهبود حافظه

پلی فنول های موجود در آب انار دارای آثار محافظتی بر سیستم عصبی است. محققان دریافتند که در افراد مبتلا به اختلالات حافظه با مصرف  یک فنجان آب انار در روز  به طور قابل توجهی علایم حافظه کلامی و بینایی شان بهبود یافته است. برخی از شواهد علمی از مطالعات حیوانی نشان می دهد؛ انار می تواند به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک کند.


خواص پوست انار

انار سرشار از ویتامین C است. ویتامینی بسیار حیاتی برای سلامت پوست. انار آنتی‌اکسیدان‌ بسیار زیادی دارد که  از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید : خواص پوست انار + موارد استفاده از جوشانده پوست انار

شادابی پوست  با ماسک پوست انار

دو قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو و عسل خوب ترکیب کنید و ماسک را روی صورت و گردن خود به صورت یک‌دست بمالید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد با آب ولرم شست‌وشو دهید. این ماسک صورت می‌تواند لک‌های تیره پوست را از بین ببرد و به رنگدانه‌های پوست کمک کند تا پوست روشن شود.


خواص هسته انار

روغن هسته انار برای درمان اگزما و همچنین درمان پسوریازیس یکی از روش‌های شناخته شده است. روغن‌های گیاهی طبیعی مثل روغن بادام شیرین، روغن هسته انار، مزایای زیادی برای پوست دارد و با خاصیت آب‌رسانی و نرم کنندگی بالا با خشکی پوست و اگزما مبارزه می‌کند.


 یک فنجان(  250  گرم) آب انار  حاوی مواد مغذی زیر می باشد: 

  • 134 کالری
  • کربوهیدرات 32.7 گرم
  • پروتئین 0.4 گرم
  • چربی 0.7 گرم
  • فیبر 0.2 گرم
  • فولات 59.8 میکروگرم (15 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • پتاسیم 533 میلی گرم (15 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • کلسیم 27.4 میلی گرم (3 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • فسفر 27.4 میلی گرم (3 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • مس 0.1 میلی گرم (3 درصد از نیاز روزانه بدن)


 خواص آب انار در مقایسه با  دیگر آب میوه ها

در نتایج  مطالعه و مقایسه بین 10 آب میوه سالم و دیگر نوشیدنی ها آب انار به عنوان بهترین نوشیدنی انتخاب شد. تمام آب میوه های مورد مطالعه از نظر پلی فنول غنی بودند اما انار سرآمد همه آن ها بود.


 ترتیب رتبه بندی آبمیوه ها

آب انار، آب انگور، آب بلوبری ، آب آلبالوی سیاه، آب آکایی (میوه ای در جنوب آمریکا)، آب کرنبری، آب پرتقال، آب سیب.


بیشتر بدانید : خواص شگفت انگیز میوه انار و پوست انار

بیشتر بدانید : خواص انار

بیشتر بدانید : 7 خاصیت انار که برای زیبایی شما معجزه می کند

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو