انواع سیستم ترمیم مو و تفاوت های آن ها

انواع سیستم ترمیم مو و تفاوت های آن ها


منبع: نبض ما

469

1398/2/27

22:47


بهترین راه بازگردانی مو و اعتماد به نفس برای افرادی که با ریزش مو مشکل دارند چیست؟ سه نوع سیستم ترمیم مو در بازار وجود دارند که عبارتند از:

  • انجام جراحی پیوند مو
  • مصرف دارو ها و درمان های موضعی
  • ترمیم مو

مزایا و معایب انواع سیستم ترمیم مو

در این قسمت می خواهیم  به بررسی مزایا و معایب انواع سیستم ترمیم مو بپردازیم.

سیستم ترمیم مو

در این روش فرد یک سیستم ترمیم مو را بر روی سر خود قرار می دهد. چنین مواردی قطعه های مو، تاپی یا کلاه گیس نیز نامیده می شوند. با اینکه این روش برای برخی افراد از نظر اجتماعی نامناسب به نظر می رسد اما مقرون به صرفه بوده و راه حلی ایمن برای ریزش مو است. همچنین، با پیشرفت تکنیک ها، سیستم های مو ظاهری طبیعی به فرد ارائه می دهند. قیمت این سیستم های مو ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است.
در مقایسه این سه روش، جراحی پیوند مو بیشترین هزینه را داشته و علاوه بر آن، فرد در معرض خطر ابتلا به عفونت قرار می گیرد. استفاده از دارو ها و درمان های موضعی کمترین هزینه را داشته اما کمترین احتمال بازگشت مو ها نیز وجود خواهد داشت.

سیستم ترمیم مو

سیستم پیوند مو

این مورد با وجود اینکه یک عمل جراحی می باشد اما راه حلی موثر برای مردان و زنانی است که مقادیر کمی از ریزش مو را تجربه کرده اند. یافتن پزشک مناسب و آموزش دیدن در زمینه ترمیم مو عواملی کلیدی در این روش هستند. هزینه جراحی پیوند مو از ۲۵۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار متغییر است.

دارو ها و درمان های موضعی

با اینکه افراد بسیاری بیان دارند که با استفاده از درمان های دارویی مقادیر مختلفی از رشد مو های جدید را تجربه کرده اند، کسی از مناسب بودن این روش برای دیگر افراد اطلاعی ندارد. هزینه این دارو ها می تواند از ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار باشد.

پیوند مو بهتر است یا ترمیم مو

از دست دادن مو ها می تواند از جنبه های مختلفی ناراحت کننده بوده و اعتماد به نفس فرد را کاهش دهد. با این حال، ریزش مو برای بسیاری از افراد به رویدادی رایج تبدیل شده است. بهترین راه پوشاندن درخشندگی پوست سر و دستیابی به ظاهری طبیعی با کمترین هزینه و درد چیست؟
در سال های اخیر، بسیاری از افراد از جراحی های پیوند مو به سمت سیستم های ترمیم مو گرایش پیدا کرده اند. اما تفاوت این دو روش چیست و کدام یک را باید انتخاب کرد؟بهتر است نگاهی به هر کدام از این موارد بیندازیم.

ترمیم مو با کلاه گیس

 پیوند مو

این روش یک فرایند جراحی است. در این فرایند مو ها از یک ناحیه سر برداشته شده به ناحیه حاوی تعداد موی کمتر پیوند می شوند. بدیهی است که این روش نسبتا گران قیمت بوده و جهت امکان پذیر بودن و تاثیر گذاری به تعداد زیادی از مو های طبیعی فرد نیاز دارد. برای کسانی که از ریزش مو رنج برده و مو های اهدایی کافی ندارند، پیوند مو راه حلی عملی نیست.

این فرایند می تواند چندین ساعت به طول انجامد. پوست سر به وسیله یک دارو بی حس شده و سپس دانه های فولیکول مو برداشته می شوند. این فولیکول های مو تشریح شده و درون برش های کوچکی در پوست سر کاشته می شوند. پس از اتمام جراحی، رشد مو ها مدتی طول می کشد. گاهی اوقات این روش ۶ ماه یا بیشتر زمان خواهد برد و به همین دلیل دارای نتایجی فوری نیست.

ترمیم مو

نباید این روش را با روش قدیمی ترمیم مو با کلاه گیس  اشتباه گرفت که هیچ گاه ظاهری مناسب نداشته و به آسانی تشخیص داده می شدند. با استفاده از این سیستم های ترمیم مو فرد ظاهری غیر طبیعی نخواهد داشت زیرا سیستم های مو ظاهری بسیار مناسب بر روی سر دارند. دلیل آن نیز تفاوت زیاد این سیستم ها با کلاه گیس ها است.

امروزه سیستم های ترمیم مو به شدت دست خوش تغییر قرار گرفته اند. مواد استفاده شده در ساخت آن ها بسیار نرم تر و با دقت بیشتری تهیه می شود. این مو ها اغلب موی طبیعی انسان هستند که هنگام استفاده ظاهری فوق العاده خواهند داشت. این روش در مقایسه با فرایند دردناک پیوند مو از سیستم های ترمیم مویی استفاده می کند که صرف نظر از دلیل ریزش مو، ظاهری جدید و آنی به فرد می بخشند.

ریزش موی ناشی از وراثت، مشکلات پزشکی، شیمی درمانی و بسیاری از مشکلات دیگر را می توان با به کار گیری این سیستم های ترمیم مو رفع کرد. این سیستم های مو در تطابق با مو های طبیعی هیچ محدودیتی ندارند. فرد می تواند هر نوع رنگ، مدل، تراکم، بافت یا اندازه ای را که تمایل دارد انتخاب کند. سیستم های مو به صورت مدل دار و آماده جهت قرار دادن بر روی سر تهیه می شوند. سیستم های مو به دلیل تنوع و مقرون به صرفه بودن بسیار محبوب هستند.

 تفاوت اصلی بین پیوند مو و  ترمیم مو چیست؟

تفاوت اصلی این دو روش، انتخاب بین گزینه های غیر جراحی و جراحی است. هر نوعی از جراحی خطراتی را به همراه داشته و همواره احتمال ابتلا به عفونت ناشی از جراحی یا حتی از دست دادن ناگهانی مو های پیوند شده (شوک ریزشی) وجود دارد.

در استفاده از سیستم ترمیم مو فقط به پوست سر نیاز است تا سیستم مو به آن متصل شود. با استفاده از روش مناسب این کار، هیچ خطری وجود نخواهد داشت. موفقیت پیوند مو به کیفیت مو های اهدایی بستگی زیادی دارد. در صورت پایین بودن کیفیت این مو ها، امکان دارد ظاهر دلخواه هیچ گاه بدست نیاید. افراد می توانند با استفاده از سیستم های ترمیم مو، مو های دلخواه خود را به دست آورند. صرف نظر از اینکه فرد یک سیستم سفارشی یا یک سیستم آماده تهیه می کند، این سیستم ظاهری طبیعی خواهد داشت.

همچنین، این روش کاملا قابل برگشت است. در صورت عدم تمایل به ادامه استفاده از یک سیستم ترمیم مو می توان آن را برداشت. فرد محکوم به داشتن ظاهری نخواهد بود که تمایلی به آن ندارد. در روش پیوند مو نتیجه نهایی، نتیجه ای است که فرد بدست آورده است. هیچ راهی برای نشان دادن یک ظاهر احتمالی یا امتحان اولیه در پیوند مو وجود ندارد. متاسفانه، فرد باید جهت شناخت خوب یا بد بودن نتایج تا انتهای این فرایند صبر کند.

ترمیم موی بانوان

کدام یک از سیستم های ترمیم مو بهتر است؟

شاید دشوار ترین تصمیم برای بسیاری از افراد انتخاب بهترین نوع پایه مو باشد. در واقع، این تصمیم بستگی به هدف اصلی فرد دارد. این هدف می تواند ظاهر طبیعی و غیر قابل تشخیص یا دوام مناسب سیستم ترمیم مو باشد. در صورت تمایل به داشتن سیستم ترمیم مویی که طبیعی ترین و غیر قابل تشخیص ترین ظاهر ممکن را دارد، سیستم های ترمیم مو با کلاه گیس گزینه مناسبی خواهند بود.

در صورت تمایل به داشتن یک سیستم مو با دوامی مناسب و توانایی ماندگار بسیار طولانی، سیستم های عادی مو انتخاب هوشمندانه تری به نظر می رسند.
البته، فرد می تواند طی یک جلسه مشاوره، یک سیستم موی سفارشی را دریافت کند که میانگینی از هر دو خصوصیت را دارد. برای مثال، در صورتی که فرد علاوه بر ماندگاری بالای سیستم مو تمایل به داشتن غیر قابل تشخیص ترین و طبیعی ترین خط مو را نیز داشته باشد، باید مدل جلو تور هالیوودی (سوئیسی) را انتخاب کند. اما چرا این مواد می توانند فرد را به اهداف خود برسانند؟ زیرا مواد مختلف، خصوصیات و در نتیجه عملکرد های متفاوتی دارند.

مواد به کار رفته در سیستم های ترمیم مو

بنابراین، شناخت مواد به کار رفته در سیستم ترمیم مو می ‌تواند در انتخاب سیستم دلخواه به فرد کمک کند. با اینکه صنعت ترمیم مو نام های خلاقانه و مختلفی از سیستم های مو را برای اهداف مختلف بازار طراحی کرده است اما تمامی سیستم های مو را می توان در دو دسته اصلی پلیمری و پارچه ای قرار داد.

پلیمر ها

از آنجایی که این موارد رنگی بسیار مشابه به رنگ پوست دارند، اغلب در پایه های پوستی مخصوصا در نواحی پر تنش سر استفاده می شوند. از جمله این نواحی می توان به اطراف پایه سیستم مو و محل چسب ها اشاره کرد. هر چند که پایه های پلیمری اغلب از سیلیکون یا پلی اورتان ساخته شده اند اما تفاوت هایی نیز دارند.

از آنجایی که سیلیکون تحت تاثیر اسید های بدن و دیگر مواد قرار نمی گیرد، پایه های سیلیکونی دوام بیشتری داشته اما ظاهری طبیعی ندارند. همچنین، چسباندن آن ها به وسیله چسب نواری یا دیگر موارد دشوار است. با اینکه پلی اورتان نسبت به اسید های بدن آسیب پذیر است اما چسباندن و رنگ کردن این پایه ها جهت همسان شدن با رنگ مو آسان است. از طرف دیگر، پایه های پلی اورتان با گذشت زمان زرد رنگ شده و از بین می روند.

پارچه های توری

این موارد تور هایی ریز از مواد هستند که به طور معمول از نایلون یا پلی استر ساخته می شوند. تفاوت اصلی این است که سیستم های نایلونی از نخ های تک رشته ای و سیستم های پلی استری از نخ های چند رشته ای ساخته شده اند.

 مقایسه پایه های توری پارچه ای و پلیمری

در جدول زیر پایه های توری پارچه ای و پلیمری با یکدیگر مقایسه شده اند:

  • پایه های پلیمری پایه های پارچه ای تور
  • مزایا با دوام راحت و دارای ظاهری طبیعی
  • معایب راحت و سبک نبودن آسانی در استفاده

پس از بدست آوردن اطلاعاتی مناسب درباره مواد پایه رایج در سیستم های مو، فرد راحت تر می تواند به سیستم های موی مورد نظر خود دست یافته و بهترین گزینه را انتخاب کند. در حال حاضر ۴ روش ساختاری برای پایه سیستم های مو در بازار وجود دارد که تقریبا هر نوعی از سیستم های سفارشی مو را شامل می شوند.

سیستم های دارای پایه تمام تور

این موارد به طور کامل از تور های پارچه ای یا مواد توری ساخته شده اند. به همین دلیل نیز این موارد سبک ترین نوع سیستم های مو به حساب آمده و امکان تنفس دارند. علاوه بر آن، طبیعی ترین ظاهر ممکن را نیز ارائه می دهند که در ازای آن طول عمر کمتری داشته و نیازمند تعمیر ها و تعویض های متداول هستند.

انواع سیستم ترمیم مو

سیستم های توری سویسی، فرانسوی و هالیوودی در این نوع سیستم ها اصلی ترین رقبا هستند. با اینکه همه این موارد به دسته سیستم های توری تعلق دارند، اما هنگامی که صحبت از کمترین میزان تشخیص و بیشترین راحتی به میان می آید ترتیب آن ها از بهترین سوئیسی، فرانسوی و هالیوودی است. با این حال، هنگامی که صحبت از دوام به میان می آید این ترتیب دقیقا برعکس می شود.
در صورتی که فرد برای اولین بار از یک سیستم مو استفاده می کند، انتخاب سیستم های تمام تور برای او توصیه نمی شود. سیستم های توری برای داشتن تراکم بالای مو ها مناسب نیستند.

سیستم های دارای پایه پوستی

در صورتی که داشتن ظاهری طبیعی نسبت به راحتی و قابلیت تنفس اهمیت بیشتری دارد، این سیستم ها انتخاب مناسبی هستند. این موارد بسیار نازک بوده و تقریبا شکل پوست سر به خود می گیرند.

سیستم های جلو تور

در صورتی که فرد ترکیب مناسبی از ظاهری طبیعی و دوام را مد نظر دارد، این سیستم ها برای او مناسب هستند. این سیستم ها در جلو و ناحیه خط رویش مو از مواد توری و در وسط و پشت سر از مواد پوستی بهره می گیرند. به همین دلیل، فرد در محل تلاقی این دو مواد متفاوت در سیستم مو یک برآمدگی کوچک را احساس خواهد کرد.

سیستم هایی با پایه تک رشته ای

این موارد نوعی از سیستم های عادی مو هستند که بالا ترین دوام را در هر نوع پایه ای دارند. با این وجود از نظر داشتن ظاهر طبیعی نسبت به سیستم های تمام تور، جلو تور و پوستی تک رشته ای مناسب نیستند. در هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب بهترین نوع پایه سیستم مو باید به تعادل بین دوام و ظاهر توجه شود. به همین دلیل، انتخاب ترکیبی از هر دو جنس ماده تصمیمی مناسب است زیرا هم دوام و هم خط مویی نامرئی را به فرد ارائه می دهند. صرف نظر از ظاهر طبیعی و دوام، عامل دیگری نیز به نام تراکم مو باید در نظر گرفته شود. تراکم مو با نحوه اتصال مو در ارتباط است.

انواع سیستم ترمیم مو و تفاوت های آن ها
امتیاز شما :
۴ (۰%) ۱ رای

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو