خلاقیتی برای بچه‌ها و والدین آن‌ها!

منبع: فرزند

251

1398/7/28

21:38


خلاقیتی برای بچه‌ها و والدین آن‌ها!

این کاردستی آنقدر بامزه و آسان است که سن و سال نمی‌شناسد! این فرشته‌های (عروسک‌ها!) با نمک را درست کنید و با آن اتاق، در یخچال و میز توالت‌تان را تزئین کنید و یا آنها را در لابه لای گیاهان‌تان قرار دهید!

اگر در خانه دکور پاییزی یا زمستانی زده‌اید که چه بهتر، این عروسک‌ها به شدت به دکورتان می‌آیند!

اگر دوست دارید حال و هوایی کریسمسی به خانه‌تان بدهید آنها را شبیه به بابانوئل درست کنید، اگر تمایل دارید با دخترتان این کاردستی را انجام دهید و تزئینی برای اتاقش می‌خواهید، آنها را به شکل یک دختر با موهای بلند درست کنید، خلاصه می‌توانید آنها را به هر شکلی که می‌خواهید در آورید، تصمیم با شماست!

این خلاقیت بسیار آسان است و می‌توان آن را با انواع برگ‌ها، میوه‌های کاج و رنگ‌های مختلف انجام داد و هر بار عروسکی جدید ساخت.

اگر فرزند دارید، آنها را هم در ساخت این عروسک‌ها شریک کنید تا علاوه بر ساختن روزی عالی، ارتباط‌تان با فرزندتان هم بهتر شود.

به چه وسایلی نیاز داریم؟

وسایل مورد نیاز برای ساخت این کاردستی:

  • میوه درخت کاج
  • میوه بلوط (برای استفاده به عنوان کلاه)
  • برگ خشک شده هر درختی (برای استفاده به عنوان بال. من در اینجا از برگ بلوط استفاده کردم)
  • مقداری نخ پشمی یا کاموا (برای موها)
  • مهره‌های کوچک چوبی (برای درست کردن دست‌ها)
  • مهره چوبی بزرگ تر (برای استفاده به عنوان سر)
  • تکه ای پارچه برای تمیز کردن
  • نخ
  • چسب
  • ماژیک ضد آن مشکی و قرمز
  • مقداری پارچه نمدی
  • قیچی

مراحل ساخت کاردستی

دست به کار شویم!

مرحله اول

ابتدا میوه کاج را با استفاده از پارچه‌ای نم دار تمیز کنید و سپس چند فلس پایینی آن را جدا کنید. با استفاده از چسب مهره چوبی بزرگ (سر عروسک) را به انتهای میوه کاج بچسبانید.

مرحله دوم

یک تکه مستطیل شکل کوچک در حدود ۱ در ۳ سانتی متر از پارچه نمدی ببرید. پارچه را از طول ۱ سانتی متری‌اش لوله کنید و دو لبه آن را با چسب به هم بچسبانید. الان شما باید یک لوله پارچه‌ای به طول ۳ سانتی متر داشته باشید. اجازه دهید خشک شود. بعد مهره چوبی کوچک را با استفاده از چسب به انتهای لوله بچسبانید. این در واقع دست عروسک‌تان را تشکیل می‌دهد.

یک دست دیگر هم برای عروسک‌تان بسازید.

مرحله سوم

۲ دست عروسک را در دو طرف میوه کاج بچسبانید. دو عدد برگ خشک شده‌ای که جمع کرده بودید را در پشت دست‌ها به میوه کاج بچسبانید. تکه‌ای به اندازه ۱ در ۱ سانتی متر از پارچه نمدی جدا کنید و آن را در پشت میوه کاج روی بال‌ها بچسبانید تا هم نمای کار زیبا شود و هم بال‌ها در سرجاشان محک بمانند.

مرحله چهارم

حالا نخ پشمی یا کاموا را بیاورید. با استفاده از قیچی چند نخ به طول حدود ۷ سانتی متر از آنها ببرید. این نخ‌ها موهای عروسک‌تان را تشکیل می‌دهند پس می‌توانید آنها را به سلیقه خودتان بلندتر یا کوتاه تر در نظر بگیرید. نخ‌ها را خوب به هم فشرده کنید و با استفاده از چسب به سر عروسک بچسبانید.

حواستان باشد که ارتفاع موها در دو طرف سر عروسک‌تان یکی باشد. اگر می‌خواهید عروسک‌تان به شکل یک پیر مرد باشد، مقداری نخ هم برای ریش او ببرید و به همان صورت در قسمت پایینی صورتش بچسبانید. برای ساخت ریش و مو از پنبه هم می توانید استفاده کنید. اجازه دهید موها خشک شوند.

مرحله پنجم

وقتی موها خشک شدند نوبت به چسباندن کلاه عروسک می‌رسد. کلاه که همان کلاهک میوه بلوط است را با چسب به سر عروسک بچسبانید. کلاهی برای عروسک انتخاب کنید که با سایز سرش همخوانی داشته باشد.

اگر نتوانستید کلاهک بلوط مناسبی برای عروسک‌تان پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از پارچه نمدی برای او یک کلاه بسازید. پارچه نمدی را به شکل یک قیف در آورید و دو لبه آن را به هم بچسبانید. اجازه دهید چسب آن خشک شود و بعد، آن را روی سر عروسک‌تان، با چسب فیکس کنید.

مرحله ششم

خب کارتان تمام شد، بدن عروسک را تمام کردید! تنها چیزی که مانده است نقاشی صورت عروسک‌زیباتان است. با استفاده از ماژیک سیاه چشم‌ها و به وسیله ماژیک قرمز دهان عروسک‌تان را نقاشی کنید. عروسک تان حاضر است!

اگر خواستید می‌توانید نخی را به انتهای کلاه عروسک ببندید و آن را به یک جاکلیدی تبدیل کنید.

منبع: فوت و فن

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو