آموزش ماسک صورت خانگی + معرفی بهترین ماسکهای آماده

آموزش ماسک صورت خانگی + معرفی بهترین ماسکهای آماده


منبع: زیبامون

405

1398/7/28

21:39


در این بخش از زیبامون دات کام با بهترین ماسکهای صورت آماده و همچنین آموزش مدل های مختلف ماسک صورت برای مراقبت بهتر از پوست آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

آموزش ماسک صورت خانگی + معرفی بهترین ماسکهای آماده

مراقبت از پوست شامل مراحل و اقدامات مختلفی هست و لازمه هر از چند گاهی با استفاده از انواع ماسک صورت، تغذیه رسانی و رطوبت رسانی خیلی بهتر و موثرتری رو برای پوستتون ایجاد کرده و از این طریق سلامت و زیبایی پوست رو بیشتر کنید.

ما در این بخش از زیبامون دات کام چند مدل ماسک صورت خانگی و موثر که با استفاده از مواد ساده و در دسترسی که در تمام آشپزخانه ها یافت می شود رو به شما همراهان عزیز آموزش میدیم  و چند نمونه از بهترین مدل های ماسک صورت آماده رو هم بهتون معرفی می کنیم تا با استفاده از این ماسک ها، بهترین مراقبت رو از پوستتون داشته باشید. با ما همراه باشید.

 

ماسک صورت خانگی

 

عسل و آبلیمو

 

ماسک صورت خانگی همانطور که از نام ان پیداست، با استفاده از مواد ساده و در دسترسی که در تمام خانه ها وجود داره ساخته میشه و میتونید متناسب با شرایط پوستی و مشکلاتی که پوستتون با آن مواجه هست، بهترین ماسک صورت رو انتخاب کرده و از فواید این ماسک بهره مند بشید. 

مثلا ماسک عسل و آب لیمو یکی از ساده ترین ماسک های صورت هست که تقریبا برای تمام پوست ها مناسب بوده و کمک میکنه تا رنگ پوست بهتر و روشن تری داشته باشید.

عسل حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و خواص ضد باکتری هست و لیمو برای از بین بردن سلول ‌های مرده پوست که ممکن است باعث ایجاد آکنه، جوش ‌های سرسیاه و سایر لکه های پوستی شوند، بسیار مفید و موثر هست.

برای درست کردن این ماسک صورت باید مقدار مساوی از عسل و آب لیمو رو ترکیب کرده و بر روی پوست تمیز بمالید. اجازه بدید این ماسک به مدت 30 دقیقه روی پوست بمونه و بعد با آب سرد بشویید تا منافذ پوستی نیز سفت و محکم شوند. بعد از استفاده از این ماسک و خشک کردن صورت میتونید مقداری مرطوب کننده روی پوست بزنید.

 

ماسک صورت با ماست

 

ماسک صورت با ماست

 

ماست سرشار از انواع و ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B12، b2، b5، کلسیم، اسید لاکتیک، زینک، اسیدهای آلفا هیدروکسی و ... هست و زمانی که مستقیما روی پوست قرار می گیره این ویتامین ها و مواد معدنی خیلی سریع تر و راحت تر جذب پوست شده و تاثیر بهتری بر روی زیبایی و سلامت پوست خواهند داشت.

یک ماسک صورت ساده و موثر با ماست رو به شما آموزش میدیم. این ماسک صورت با ماست برای کاهش التهاب پوست، از بین بردن جوش و آکنه، از بین بردن چربی و کثیفی از پوست، متعادل کردن PH پوست، تقویت و مرطوب کردن پوست بسیار مفید هست.

برای درست کردن این ماسک صورت خانگی به ماست، عسل، گلاب و تعدادی گلبرگ گل رز نیاز داریم. 6 تا 8 گلبرگ گل رز رو به همراه 2 قاشق گلاب درون ظرف مخلوط کن بریزید و اجازه بدید این گلبرگ ها به مدت 2 دقیقه درون گلاب باقی بمونن تا تمام مواد معدنی و ویتامین های سالم از گلبرگ ها خارج شود. یک قاشق غذاخوری ماست به این ترکیب اضافه کرده و مخلوط کن را روشن کنید تا مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. حالا یک قاشق عسل به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند. 

پوست صورت و گردن رو به خوبی با کلینزر و آب گرم بشویید تا تمام مواد آرایشی و آلودگی ها از روی پوست پاک شوند. یک لایه نازک از این ماسک صورت با ماست رو روی تمام قسمت های پوست صورت و گردن بمالید و اجازه بدید 10 دقیقه روی پوست بمونه تا خشک بشه. سپس پوستتون رو ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. 

 

ماسک صورت با عسل برای پوست های چرب

 

خاک رس برای ماسک صورت

 

برای کنترل چربی پوست بهترین کار این هست که از ماسک های حاوی خاک رس استفاده کنید. عسل نیز تاثیر خیلی خوبی در جذب چربی اضافی پوست داره و وقتی با خاک رس ترکیب میشه، یک لایه برداری ملایم نیز از سطح پوست خواهند داشت و کمک میکنند تا پوست های چرب شرایط بهتر و متعادل تری داشته باشه. آموزش درست کردن یک مدل ماسک عسل عالی برای پوست های چرب رو در زیر ببینید.

برای درست کردن این ماسک صورت به 1 قاشق چای خوری عسل، 1 قاشق چای خوری خاک رس مخصوص ماسک صورت (Clay) و 1 قاشق چای خوری سرکه سیب نیاز داریم. 

تمام مواد رو در یک کاسه شیشه ای (غیر فلزی) ترکیب کنید و به آرومی روی پوست صورت و گردن بمالید. اجازه بدید این ماسک صورت با عسل، به مدت 15 دقیقه روی پوست بمونه و بعد پوستتون رو ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. 

 

ماسک صورت برای جوش

 

ماسک صورت

 

این ماسک صورت بهترین درمان برای جوش بوده و تقریبا برای تمام پوست ها مناسب هست. برای درست کردن این ماسک صورت برای جوش باید آب نیمی از یک لیمو را بگیرید و با یک سفید تخم مرغ مخلوط کنید. بهتره این ماسک رو شب ها قبل از خواب روی پوست بمالید و اجازه بدید این ماسک بعد از خشک شدن به مدت شب تا صبح روی پوست بمونه و بعد صبح روز بعد، پوستتون رو با آب گرم بشویید. 

 

ماسک صورت مردانه برای از بین بردن جوش سرسیاه

 

ماسک صورت زغالی مردانه

 

جوش سرسیاه یکی از مشکلات پوستی هست که تقریبا تمام افراد با اون مواجه هستند. شما میتونید این جوش های مزاحم رو با استفاده از ماسک خانگی و ساده از بین ببرید و پوستی صاف و یکدست داشته باشید.  این ماسک صورت مردانه، یکی از بهترین ماسک ها برای از بین بردن جوش سر سیاه در آقایان هست.

برای درست کردن این ماسک به 1 قاشق چای خوری زغال فعال، نصف قاشق چای خوری خاک رس، 1 قاشق غذا خوری ژلاتین و 2 قاشق غذا خوری آب نیاز داریم. (زغال فعال و خاک رس مخصوص ماسک صورت رو میتونید از فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی یا عطاری ها تهیه کنید).

زغال فعال، خاک رس و ژلاتین رو در کاسه مناسبی بریزید و سپس 2 قاشق آب داغ به این مواد اضافه کنید. مواد رو با هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست بشه. پوست رو تمیز کنید و سپس این ماسک رو بر روی قسمت هایی از پوست که دارای جوش سر سیاه هست بمالید. اجازه بدید این ماسک به مدت 1 ساعت روی پوست بمونه تا به طور کامل خشک بشه. حالا ماسک خشک شده رو از روی پوست جدا کنید و شاهد از بین رفتن جوش های سر سیاه روی پوست باشید.

 

بهترین ماسک صورت آماده

علاوه بر  اینکه میشه با مواد ساده و در دسترس، انواع مختلفی از ماسک های صورت رو درست کرد، میتونید از ماسک های آماده نیز استفاده کنید. این ماسک های آماده صورت هم به شکل ورقه ای و هم به شکل کرمی موجود هستند که میتونید متناسب با نوع پوست و همچنین مشکلات پوستی بهترین و مناسب ترین ماسک صورت آماده رو تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدید. این ماسک های اماده معمولا در فروشگاه های اینترنتی، فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی و داروخانه ها به فروش میرسند.

 

از بهترین ماسک های صورت اماده میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  1. ماسک صورت فریمن مدل deep cleans
  2. ماسک صورت چای سبز سودا مدل JET PEEL 
  3. ماسک روشن کننده صورت پرودرما مدل MELANOVEST
  4. ماسک صورت نقابی اینیس فری مدل Aloe
  5. ماسک صورت مونته ژنه سری ۷th Heaven مدل Passion 
  6. ماسک Collagen کوزارت مدل نقابی
  7. ماسک صورت فریمن سری چای شیرین و لیمو 
  8. ماسک صورت فریمن مدل Clarifies 
  9. ماسک اسکراب و آبرسان صورت فریمن سری گریپ فروت
  10. ماسک پاکسازی کننده پوست صورت پرودرما مدل Purevest

 

انواع ماسک صورت

 

ماسک صورت برای پوست حساس

این ماسک صورت برای افرادی که پوست حساس دارند اما به دنبال افزایش زیبایی و درخشش پوستشون هستند، بسیار مناسب خواهد بود. برای درست کردن این ماسک صورت خانگی به یک موز له شده، سفیده تخم مرغ و کشک نیاز داریم.

موز له شده رو درون ظرف مناسبی بریزید و با یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق کشک به خوبی مخلوط کنید تا حالت صاف و یکدست پیدا کنند. این ماسک رو روی پوست صورت بمالید و اجازه بدید 15 دقیقه روی پوست بمونه. بعد از گذشت این مدت زمان پوست رو با آب گرم بشویید. استفاده هفتگی از این ماسک تاثیر فوق العاده ای در افزایش درخشش و زیبایی پوست ها حساس خواهد داشت.

 

ماسک صورت سودا

 

ماسک زغال سودا

 

ماسک صورت زغال فعال سودا ( SEVDA BLACK MASK) یکی از ماسک های صورت آماده ای هست که در ایران تولید میشه. ماسک صورت سودا معمولا برای پاکسازی پوست و کوچک کردن منافذ پوستی مورد استفاده قرار میگیره و همچنین تاثیر خیلی خوبی در از بین سلول های مرده از سطح پوست داشته و لایه بردای ملایم و خوبی رو هم برای پوست انجام میده. علاوه بر این سم زدایی از پوست و کمک به درمان جوش و آکنه از دیگر فواید ماسک صورت سودا هست.

برای خرید این ماسک صورت آماده میتونید به فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی، فروشگاه های اینترنتی و یا داروخانه ها مراجعه کنید و دقت داشته باشید که محصولی رو تهیه کنید که دارای گواهی اصالت از ورزارت بهداشت باشه. 

برای استفاده از این ماسک صورت، ابتدا باید پوستتون رو به طور کامل تمیز کنید و سپس یک لایه نازک از این ماسک رو بر روی پوست بمالید. دقت کنید که ماسک رو در نزدیکی چشم ها و لبها قرار ندید. بعد از پخش کردن این ماسک بر روی پوست اجازه بدید به طور کامل خشک بشه و بعد از یک قسمت به شکل ورقه ای از روی پوست جدا کنید و در اخر پوست رو با آب گرم بشویید.

ماسک صورت سودا با ترکیبات مختلف برای انواع پوست طراحی و تولید شده که میتونید متناسب با نیاز و نوع پوستتون بهترین و مناسب ترین ماسک رو تهیه کنید و برای مراقبت از پوستتون مورد استفاده قرار بدید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو