بیوگرافی اما واتسون

بیوگرافی اما واتسون


منبع: زیبامون

1,444

1398/7/28

21:39


در این پست از زیبامون با زندگی حرفه ای و شخصی اما واتسون بازیگر فلیم سینمایی هری پاتر بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی اما واتسون

اما شارلوت دوئر واتسون Emma Charlotte Duerre Watson متولد 15 آوریل سال 1990 در شهر پاریس است. او در بازیگری و مدلینگ مشغول فعالیت است. مادرش جاکولین لوبسی و پدرش کریس در رشته ی وکالت تحصیل کرده اند و در همین رشته مشغول فعالیت هستند. هر دوی آن ها در انگلستان به دنیا آمدند. اما واتسون با بازی در نقش هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم های هری پاتر به شهرت رسید. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا بیشتر به زندگی شخصی و حرفه ای این بازیگر جوان و محبوب بپردازیم.

 

اما واتسون

 

اما واتسون و دوران کودکی

 اِما تا 5 سالگی در فرانسه در کنار مادر بزرگش زندگی می کرد. او یک برادر به نام الکس که از خودش کوچک تر است، دارد. پدر و مادرش در همان سال ها از هم جدا شدند و بعد از مدتی، اِما همراه با برادر و مادرش به آکسفورد شایر در انگلستان نقل مکان کردند. وی از همان 6 سالگی به بازیگری علاقه نشان داد و در تئاتر مدرسه ای که در آن مشغول به تحصیل بود به صورت پاره وقت به بازیگری و خوانندگی و رقص می پرداخت. همچنین برای چند سال در شعبه ی تئاتر هنر استیج کوچ شهر آکسفورد تعلیم دید. واتسون تا 9 سالگی نقش حرفه ای بازی نکرده بود و تنها در نقش اول تئاتر های مدرسه ی خودش بازی می کرد.

 

اما واتسون

 

شروع فعالیت حرفه ای اما واتسون با فیلم هری پاتر

اما واتسون زمانی که تنها 9 سال سن داشت برای بازی در فیلم محبوب هری پاتر انتخاب شد. او در این فیلم نقش هرمیون گرنجر را بر عهده داشت و در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت در 8 فیلم هری پاتر بازی کرده است. او با بازی در سری مجموعه های هری پاتر توانسته است چندین جایزه کسب کند و بیش از 10 میلیون پوند درآمد داشته باشد.

 

اما واتسون

 

هری پاتر

هری پاتر Harry Potter نام مجموعه ای است که بر اساس رمان های سبک خیال پردازی ساخته شده است. نویسنده ی آن جوان کتلین رولینگ است. این مجموعه، داستان یک جادوگر نوجوان به نام هری پاتر به همراه بهترین دوستانش، رون ویزلی و هرمیون گرنجر در مدرسه ی علوم و فنون جادوگری، را روایت می کند. هری پاتر یک مجموعه با چندین ژانر فانتزی، رمز آلود، عاشقانه، هیجان انگیز و ماجراجویی است.

در سال 1999 اما واتسون در فیلم هری پاتر و سنگ جادو برای اولین بار بازی کرد. بعد از این، در فیلم های هری پاتر و تالار اسرار، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و جام آتش و هری پاتر و محفل ققنوس نیز نقش آفرینی کرد. اَما طرفداران هری پاتر نظر های متفاوتی در مورد نقش اِما واتسون در این فیلم داشتند. عده ای اعتقاد داشتند که او  توانایی اجرای کامل عیب و ایراد و سستی های نقش هرمیون گرنجر را ندارد. عده ای دیگر بر این باورند هرمیون طبق نوشته ی جی کی رولینگ زیبایی اما واتسون را نداشته و دختری با چهره ی معمولی و ساده بوده است. و افرادی هم به این اعتقاد دارند که اما برای این نقش بسیار مناسب است و هیچ کس به اندازه ی او نمی توانست این نقش را انقدر خوب بازی کند.

 

اما واتسون با گریم در فیلم هری پاتر

 

تحصیلات و زندگی شخصی اما واتسون

بعد از دوران مدرسه برای بازی درفیلم هری پاتر و یادگاران مرگ مجبور شد وقفه ای در تحصیل خود بیاندازد و بعد از این وقفه اعلام کرد قصد ادامه تحصیل دارد و دانشگاه بروان در پرویدنس رولد آیلند را انتخاب کرده است. بعد از مدتی تحصیل در دانشگاه او مجددا وقفه ای در تحصیل خود ایجاد کرد و در آخر،  سال 2014 در رشته ی ادبیات انگلیسی با مدرک کارشناسی از دانشگاه بروان فارغ التحصیل شد.

 

اما واتسون

 

اما واتسون از علاقه اش به رقص و ورزش می گوید. او از بازی هاکی و تنیس بسیار لذت می برد و ماهی گیری را هم دوست دارد. او بیشتر تایم آزاد خود را به بازی های رایانه ای و تنیس روی میز می گذراند. برادر اما دو گربه به نام دومینو و بابلز دارد که اما تایم خوبی را با آن ها می گذراند. به بازیگران مورد علاقه ی اما واتسون می توان به جانی دپ و جولیا رابترز اشاره کرد. اما در وب سایت شخصی  و رسمی خود از علاقه اش به کارگردانی و تهیه کنندگی نوشته است. او خود را مسیحی می داند ولی دستور و عمل های آن را رعایت نمی کند.

 

اما واتسون

 

اما واتسون فعال حقوق زنان

اما واتسون فعالیت های خیر خواهانه ی زیای در زمینه ی ارتقای سطح تحصیلات دختران انجام داده است. در سال 2014 به عنوان سفیر حسن نیت زنان سازمان ملل شناخته شد. همچنین در سال 2018 برای جلوگیری از آزار و اذیت جنسی مبلغ یک میلیون پوند پرداخته است.

 

اما واتسون

 

اما واتسون و مدلینگ

اما واتسون برای اولین بار با گرفتن یک عکس برای مجله ی تین ویگ کار مدلینگ را در سال 2005 آغاز کرد. او جوان ترین شخصی بود که عکس اش بر روی جلد این مجله چاپ شد. در فوریه سال 2010 موفق شد تا عنوان استایل آیکون از برتیش اله توسط دیم ویویان وستوود، را کسب کند.

 

اما واتسون

 

اما واتسون و همسرش

در سال های 2011 تا 2013 اما واتسون با یکی از هم دانشگاهی های خود به نام ویل آدامویچ وارد رابطه شد و به دلایلی که خوشان، مشغله ی زیاد اعلام کردند، از هم جدا شدند. در سال 2014 اما با شخصی به نام متیو جانی، بازیکن راگبی دانشگاه وارد رابطه شد و در همان سال رابطه ی آن ها به پایان رسید. در فوریه 2015 شایعه ای بر مبنای رابطه ی اما واتسون با شاهزاده هری ویندزور به گوش می رسید که این خبر توسط هر دو نفر نه تایید شد و نه تکذیب. در سال 2015 وارد رابطه با روبرتو آگویر شد. رابرتو کارگردان و بازیگر مکزیکی است که اولین بار بر سر فیلم هری پاتر و جام آتش هم دیگر را ملاقات کردند. این رابطه دوامی نداشت و به زودی از هم جدا شدند. از سال 2015 تا به امروز با ویلیام نایت، کار آفرین آمریکایی در رابطه است. اما واتسون تا هم اکنون که 28 سال سن دارد ازدواج و نامزدی رسمی نداشته است.

 

اما واتسون

 

اطلاعات شخصی، قد و وزن اما واتسون 

 

قد 165 سانتی متر
وزن 53 کیلو گرم
رنگ مو قهوه ای
رنگ چشم قهوه ای روشن
رنگ مورد علاقه آبی روشن
غذای مورد علاقه مکزیکی
ورزش مود علاقه هاکی _ تنیس
مارک مورد علاقه Tommy
فرزند و همسر ندارد

 

اما واتسون و تام فلتون

آن ها در یکی از مصاحبه هایشان از ماجرای سیلی زدن اما به تام سر فیلم برداری فیلم هری پاتر می گویند. آن ها تعریف کرده اند که در فیلمنامه اما باید با مشت به صورت تام فلتون می زد و با هم تصمیم می گیرند قبل از فیلم برداری، این صحنه را با هم تمرین کنند و اما واتسون به صورت ناگهانی محکم به صورت تام فلتون می زند و همه را غافل گیر می کند. او بعد از گذشت چند سال هنوز هم از این صحنه ناراحت است و می گوید نمی دانم چرا این کار را انجام دادم.

 

تام فلتون

 

اما واستون بدون آرایش

طبق گفته ی اما واتسون او تایم زیادی برای آرایش کردن نمی گذارد و در بیشتر مواقع تنها با یک رژ لب ملایم دیده شده است.

 

اما واتسون بدون آرایش

 

تمامی فیلم های اما واتسون

• سال 2001 فیلم هری پاتر و سنگ جادو در نقش هرمیون گرنجر

• سال 2002  فیلم هری پاتر و تالار اسرار در نقش هرمیون گرنجر

• سال 2004 فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان در نقش هرمیون گرنجر

• سال 2005 فیلم هری پاتر و جام آتش در نقش هرمیون گرنجر

• سال 2007 فیلم هری پاتر و محفل ققنوس در نقش هرمیون گرنجر

• سال 2007 فیلم کفش های باله در نقش پولین فسیل

• سال 2009 فیلم افسانه ی دسپرو در نقش شاهزاده پی

• سال 2009 فیلم هری پاتر و شاهزاده ی دو رگه در نقش هرمیون گرنجر

• سال 2010 فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت اول در نقش هرمیون گرنجر

• سال 2011 فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت دوم نقش هرمیون گرنجر

• سال 2011 فیلم هفته ی من با مریلین در نقش لوسی

• سال2012 فیلم مزایای سر به زیر بودن در نقش سم

• سال 2013 فیلم حلقه ی بلینگ در نقش نیکی

• سال 2013 فیلم این پایان است در نقش خودش

• سال 2014 فیلم نوح در نقش ایلا

• سال 2015 در قسمتی از مجموعه ی قائم مقام دیبلی در نقش رورند ایریس

• سال 2015 فیلم کلونیا در نقش لنا

• سال 2015 در فیلم بازگشت در نقش آنجلا گری

• سال 2017 فیلم دیو و دلبر در نقش بل

• سال 2017 فیلم دایره در نقش ماء هلند

 

اما واتسون

 

جوایز اما واتسون

در سال 2002 نامزد بهترین بازیگر جوان ساترن شد.

در سال 2002 نامزد بهترین اجرای جوان در انجمن منتقدین فیلم فونیکس شد.

در سال 2002 نامزد بهترین ورود برای امپایر شد.

در سال 2002 در بخش هنرمندان جوان نامزد بهترین اجرا در فیلم سینمایی و بهترین بازیگر زن جوان شد و توانست جایزه را کسب کند و رتبه ی اول را به دست آورد.

در همان سال 2002 در بخش سازمان هنرمندان جوان، برای بهترین اجرای دسته جمعی در یک فیلم به همراه روپرت گرینت و تام فلتون نامزد شد.

در سال 2003 در انجمن منتقدین فیلم فونیکس برای بهترین اجرای جمعی نامزد شناخته شد و توانست جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول زن را کسب کند.

 

اما واتسون

 

مطالب پیشنهادی:

مدل موهای اما واتسون

بیوگرافی هری استایلز + عکس

بیوگرافی آدریانا لیما مدل معروف برزیلی

بیوگرافی ایشا گوپتا + عکس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو