فیلمنامه فصل دوم «بانوی عمارت» سفارشی و باعث تحقیر مخاطب است

منبع: آی سینما

173

1398/7/28

21:40


فیلمنامه فصل دوم «بانوی عمارت» سفارشی و باعث تحقیر مخاطب است

عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سریال «بانوی عمارت» با انتشار یادداشتی به شدت از فیلمنامه فصل دوم این مجموعه تلویزیونی انتقاد کرده و آن را سفارشی دانسته که باعث «تحقیر مخاطب» می‌شود.

فیلمنامه فصل اول «بانوی عمارت» را احسان جوانمرد نوشته بود که به دوره‌ای از تاریخ قاجار می‌پرداخت. فصل دوم این سریال را قرار بود محمد داوودی و محسن قرایی بنویسند که سال گذشته با فیلمنامه «قصر شیرین» از جشنواره فجر جایزه بهترین فیلمنامه را گرفتند. اما در نهایت داوودی به تنهایی فیلمنامه فصل دوم «بانوی عمارت» را نوشت.

حمیدنژاد که قرار است فصل دوم این مجموعه را هم کارگردانی کند، در یادداشتی که خبرگزاری مهر منتشر کرد، از این فیلمنامه انتقاد کرده است. در این یادداشت آمده: 

«نظر به اینکه مخاطبان بسیاری درباره ادامه ساخت سریال «بانوی عمارت» از بنده سوال می‌کنند لازم است به اطلاع برسانم اینجانب به دلایل اختلاف سلیقه حرفه ای در کم وکیف نگارش متن فصل دوم این سریال نبوده‌ام و آنچه اخیراً پس از نه ماه برای نظرخواهی و تصمیم‌گیری به دست من رسیده است برخلاف خبرهای منتشر شده از طریق تهیه‌کننده و نویسنده محترم،... فیلمنامه نیست بلکه طرح مبسوطی از تخیلات نویسنده با وام گرفتن سطحی از برخی حوادث و بعضی دیگر از شخصیت‌های سریال است؛ متاسفانه از زاویه دید تولید، نوشته‌ای بسیار سفارشی و غیرنمایشی است به‌طوری که دو تا از آدم‌های سریال حدود ۱۰ قسمت در یک کاه‌دونی بسر می‌برند و دیالوگ می‌گویند و این گونه پرداخت‌ها چیزی جز تحقیر مخاطب و پس زدن او را بدنبال ندارد.

به عقیده حقیر اگر همچنان سازمان صداوسیما تاکید بر ساخت ادامه این سریال را دارد بهتر است مانند خیلی از طرح‌ها حق و حقوق نویسندگان پرداخت شده و این طرح کنار گذاشته شود و تیمی جدید و حرفه‌ای با نگرش احترام به جذب مخاطب روی آن متمرکز شود. کسانی که به راحتی درباره تولید فصل دوم سریال نظر می‌دهند هرگز نمی‌دانند که فصل یک با چه پشتوانه و مرارت و ظرایفی تصویر شده است.»

9410

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو