عرضه‌ی سوبارو STI S209 با قیمتی چشمگیر!

عرضه‌ی سوبارو STI S209 با قیمتی چشمگیر!


منبع: فوت و فن

162

1398/7/28

21:47


عرضه‌ی سوبارو STI S209 با قیمتی چشمگیر!

در آغاز سال جاری کمپانی سوبارو از مدل ویرایش محدود جدید خود به نام STI S209 تحت عنوان سرسخت‌ترین مدل WRX STI موجود در آمریکا رونمایی کرد اما با این حال جزئیات قیمت گذاری این خودرو تا به امروز نامشخص بود.

به گفته‌ی این خودرو ساز ژاپنی مدل 2019 STI S209 با قیمتی 63,995 دلاری (به استثنای هزینه‌ی تحویل بار 885 دلاری) در بهار آینده روانه‌ی نمایشگاه‌های فروش خودرو خواهد شد که این رقم در مقایسه با مدل پایه‌ی WRX STI که با قیمت 36,595 دلار عرضه می‌شود، معادل 27,400 دلار افزایش یافته است.

اما سوبارو چگونه این افزایش قیمت بسیار زیاد را توجیه می‌کند؟ در ابتدا باید گفت که تنها 209 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

سوبارو STI S209 به لطف امکانات ارتقاء یافته و تولید محدود خود بدون شک خودرویی خاص تلقی می‌شود.

این خودرو اولین مدل STI خط S است که به طور انحصاری برای عرضه در بازار آمریکا توسعه یافته و همچنین از تکنولوژی‌های به کار رفته در مدل مسابقه‌ای قدرتمند WRX STI Nurburgring Challenge که موفق به کسب جایگاه نخست کلاس SP3T در مسابقه‌ی 2019 24 Hours of Nurburgring‌ شد، بهره می‌برد.

این خودرو نیز همانند ورژن مسابقه‌ای WRX STI به یک کیت بدنه‌ی عریض مجهز شده که عرض خودرو را به 72.4 اینچ رسانده و این خودرو را نسبت به مدل پایه‌‌ی WRX STI، 1.7 اینچ عریض‌تر می‌کند.

این خودرو همچنین از محور‌های چرخ عریض‌تری در جلو و عقب و همچنین چرخ‌های سبک وزن 19 اینچی آلیاژ مصنوعی که از تایر‌های اسپورت مخصوص فصل تابستان برخوردار می‌باشند، بهره می‌برد.

دریچه‌های موجود در گلگیر‌های جلویی خنک سازی اضافه‌‌ای را برای موتور فراهم می‌کنند، در حالیکه دریچه‌های موجود بر روی گلگیر‌های عقب نیروی کششی را کاهش داده و داون فورس را افزایش می‌دهند.

مدل STI S209 همچنین به ترمز‌های بِرِمبو دارای کالیپر‌های جلویی مونو بلاک شش پیستون و کالیپر‌های عقبی مونو بلاک دو پیستون که از روتور‌های فولادی سوراخ شده و پد‌های اصطکاک بالای تقویت شده برخوردارند، مجهز شده‌اند.

از جمله‌ دیگر امکانات تقویت‌ شده در این خودرو می‌توان به دَمپر‌های اختصاصی، کمک فنر‌های سفت شده، یک میله‌ی تثبیت کننده‌ی عقبی 0.7 اینچی، استرات بار جلویی انعطاف پذیر و سفت‌ کننده‌‌های کشش انعطاف پذیر در جلو و عقب اشاره کرد.

از این گذشته امکاناتی همچون اسپویلر‌های موجود در جلو،‌ عقب و کناره‌های خودرو، کانارد‌های سپر جلویی، پنل سقفی از جنس فیبر کربن، و بال پشتی نیز از ورژن مسابقه‌ای WRX STI گرفته شده‌اند.

مدل S209 در زیر کاپوت خود از یک موتور باکسِر 2.5 لیتری توربو شارژ بهره می‌برد که به لطف یک توربین و کمپرسور بزرگ‌تر قادر به تولید 341 اسب بخار قدرت و 330 پوند فوت گشتاور خواهد بود.

قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک سیستم انتقال قدرت دستی شش سرعت به هر چهار چرخ این خودرو منتقل خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو