طرز تهیه سوهان کنجدی خانگی و محبوب با روش اصلی

طرز تهیه سوهان کنجدی خانگی و محبوب با روش اصلی


منبع: آرگا

163

1398/7/28

23:43


در این مطلب با طرز تهیه سوهان کنجدی خوشمزه آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این شیرینی خوشمزه نهایت لذت را ببرید و بتوانید با توجه به نکات ذکر شده سوهان خوش طعمی را در منزل تهیه کنید.

سوهان از انواع شیرینی جات خوشمزه است که با روش های مختلفی نظیر سوهان عسلی و سوهان کنجدی و … تهیه می شود. سوهان کنجدی از انواع روش های آسان برای تهیه سوهان است و شما می توانید این نوع سوهان را در منزل به راحتی تهیه نمایید. در طرز تهیه سوهان کنجدی از شکر و روغن و عسل و زعفران و پودر پسته و کنجد استفاده می شود.

گز آردی، سوهان عسلی، پولکی و سوهان کنجدی از انواع تنقلات خوشمزه و پرطرفدار هستند و شما می توانید آن ها را به راحتی برای پذیرایی از مهمان ها و اعضای خانواده تان در منزل تهیه کنید.

سوهان کنجدی

مواد لازم

  • شکر : یک فنجان
  • کنجد : ۱.۵ فنجان
  • عسل : سه قاشق سوپخوری
  • روغن : دو قاشق سوپخوری
  • زعفران حل شده : یک قاشق سوپخوری
  • پودر پسته برای تزیین : به مقدار لازم

طرز تهیه سوهان کنجدی در منزل

برای تهیه سوهان کنجدی ابتدا شکر و عسل و روغن را درون ظرفی کوچک بریزید.

مخلوط روغن و شکر

مخلوط مواد را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید و مواد را هم بزنید تا طلایی رنگ شوند.

دستور تهیه سوهان کنجدی

سپس زعفران را به مخلوط مواد بیفزایید.

در آخر نیز کنجد را به مایه سوهان بیفزایید و هم بزنید تا کنجدها طلایی رنگ شوند.

سوهان کنجدی

افزودن کنجد به مخلوط شکر و روغن

در مرحله بعدی طرز تهیه سوهان کنجدی سینی را چرب نمایید و مقداری از سوهان را درون سینی بریزید و اگر سوهان فورا بسته شد و زیر دندان ترد شد آماده است بنابراین باید حرارت گاز را روی شعله ملایم قرار دهید تا سوهان گرم بماند سپس با کمک قاشق مرباخوری مقداری از مواد سوهان را بردارید و درون سینی چرب شده با فاصله بریزید و روی سوهان را با پودر پسته تزیین نمایید.

دستور تهیه سوهان کنجدی

بعد از سرد شدن سوهان ها آن ها را از سینی جدا نمایید و درون ظرف درب دار بریزید سپس سوهان را دور را از رطوبت و گرما نگهداری کنید.

سوهان کنجدی

سوهان کنجدی خوش طعم

در این مطلب با طرز تهیه سوهان کنجدی آشنا خواهید شد که امیدواریم از طعم این نوع سوهان نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو