آشنایی با انـواع ماسـاژ

45

1398/7/30

17:41


آشنایی با انـواع ماسـاژ

سلامت نیوز:امروزه ماساژهای بسیاری در جهان متداول است اما در این مطلب به درخواست خوانندگان تصمیم گرفتیم مهم ترین آن ها را برایتان توضیح دهیم.

تعریف ماساژ

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،انجام حرکات منظم و اصولی توسط درمانگر روی بافت های بدن که تاثیر خاصی بر دستگاه های عصبی، عضلانی و گردش خون دارد.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یکی از معروف‌ترین سبک‌ها در ماساژ است. افرادی که می‌خواهند شکل فعال‌تری از ماساژ را تجربه کنند ماساژ تایلندی انتخاب مناسبی برای آن ها خواهد بود. این نوع ماساژ در کاهش و تسکین درد و استرس بسیار کمک‌کننده است.

همچنین انعطاف‌پذیری، گردش خون و سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد. مدت‌زمان لازم برای ارائه خدمات ماساژ تایلندی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه است.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یک نوع ماساژ آرام برای کل بدن است بنابراین اگر برای اولین بار است که می‌خواهید تحت ماساژ قرار بگیرید یا تنش زیادی دارید یا بدنتان به لمس حساس است ماساژ سوئدی مناسب خواهد بود. این نوع ماساژ به آزادسازی گره‌های عضلانی بدن کمک می‌کند.

همچنین برای زمانی که تمایل دارید در طول ماساژ استراحت کنید انتخاب خوبی خواهد بود. ماساژ سوئدی معمولاً یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

ماساژ ورزشی

اگر هنگام ورزش دچار آسیب عضلانی می‌شوید استفاده از خدمات ماساژ ورزشی برای شما بهترین گزینه است. اگر مستعد ابتلا به صدمات هستید ، این نوع ماساژ را انتخاب کنید زیرا می‌تواند برای جلوگیری از آسیب‌های ورزشی به شما کمک کند.

شما می‌توانید از ماساژ ورزشی برای افزایش انعطاف‌پذیری و عملکرد خود استفاده کنید. افزون بر این از خدمات ماساژ ورزشی می‌توان برای تسکین درد، تشویش و تنش عضلانی استفاده کرد.

این نوع ماساژ می‌تواند روی کل بدن انجام شود یا ممکن است درمانگر فقط روی قسمت‌های خاصی از بدن که به توجه بیشتری نیاز دارد متمرکز شود. طبق نیاز شما ممکن است فشار عمیق با ضربه‌های تسکین‌دهنده به‌صورت متناوب انجام شود.

چه لباس تن تان باشد چه نباشد شما می‌توانید از یک ماساژ ورزشی لذت ببرید. اگر ترجیح می‌دهید که لباس تن تان باشد، لباس نازک و آزاد مناسب است زیرا به درمانگر اجازه می‌دهد که به‌راحتی به عضلات تان دسترسی داشته باشد. برای لذت بردن از یک ماساژ ورزشی باید ۶۰ تا ۹۰ دقیقه وقت بگذارید.

ماساژ شیاتسو

این ماساژ برای افرادی که احساس استرس، درد یا تنش دارند بسیار آرام‌بخش است.شیاتسو یک نوع ماساژ ژاپنی است که آرامش روحی و فیزیکی را ارتقا می‌بخشد، به استرس، اضطراب و افسردگی کمک می‌کند، سردرد را تسکین می‌دهد و در کاهش تنش عضلانی مؤثر است. ماساژ شیاتسو برای کل بدن انجام می شود اما ممکن است درمانگر بر نقاط خاصی از بدن که به توجه بیشتری نیاز دارد، متمرکز شود. درمانگر برای ارائه خدمات ماساژ شیاتسو از دست‌ها، کف دست و شست خود برای ماساژ نقاط خاصی از بدن استفاده می‌کند و فشاری پالس گونه یا ریتمیک را بر بدن اعمال می‌کند. این نوع ماساژ نیز ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.

ماساژ سنگ داغ

اگر درد و تنش عضلانی دارید ، ماساژ سنگ داغ پیشنهاد ما به شماست. این نوع ماساژ درمانی مشابه ماساژ سوئدی است تنها تفاوت آن این است که درمانگر به‌جای دست از سنگ داغ برای ماساژ استفاده می‌کند. این نوع ماساژ، تنش عضلانی را کاهش می‌دهد، جریان خون را بهبود می‌بخشد و با استفاده از سنگ‌های داغ درد کاهش می‌یابد بنابراین ماساژ سنگ داغ می‌تواند به تسکین تنش عضلانی، بهبود گردش خون، کاهش درد، تسکین استرس و افزایش آرامش کمک کند.

در طول ماساژ، سنگ‌های داغ در نقاط مختلفی از بدنتان قرار داده می‌شود. درمانگر ممکن است یک سنگ را در بخش‌های مختلف بدن نگه دارد و با روش ماساژ سوئدی فشاری ملایم به آن وارد ‌کند. این ماساژ معمولاً ۹۰ دقیقه زمان می‌برد.

ماساژ نقاط ماشه‌ای

ماساژ نقاط ماشه‌ای برای افرادی که درد مزمن دارند یا دچار صدمه شدند و همین‌طور کسانی که یک مسئله یا مشکل خاصی دارند، مناسب است. گاهی اوقات نواحی سفت در بافت‌های عضلانی که با عنوان نقاط ماشه‌ای شناخته‌ می شوندمی‌توانند باعث درد در قسمت‌های دیگر بدن شوند. در این نوع ماساژ درمانگر برای ارائه خدمات ماساژ به ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو