پمپئو: قضاوت درباره موفقیت توافق سوریه زود است

منبع: برترین ها

55

1398/7/30

21:09


وزیر خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در آستانه پایان ضرب‌الاجل برای خروج نیروهای کرد از مناطق مرزی با ترکیه تاکید کرد: هنوز زود است که متوجه شویم آیا توافق بر سر خاتمه تهاجم ترکیه در سوریه موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.

ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش از ضرب‌الاجل ساعت ۱۹ به وقت گرینویچ برای عقب‌نشینی نیروهای کرد که سابقا متحد آمریکا بودند، در بنیاد هریتیج در واشنگتن گفت: «قطعا پیشرفت‌هایی حاصل شده است.»

او اما افزود: «این قطعا داستان پیچیده‌ای است. نتیجه موفقیت‌آمیز هنوز به طور حتم مشخص نشده است.»

رجب طیب اردوغان،‌ رئیس‌ جمهوری ترکیه پس از گفت‌وگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و دریافت اطمینان از خروج نیروهای آمریکایی و تدارک به منظور ایجاد منطقه حائل، عملیاتی علیه نیروهای کرد ی‌پ‌گ در شمال سوریه آغاز کرد. ترامپ زیر بار انتقادها، تحریم‌هایی را علیه ترکیه وضع کرد و پمپئو و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را به آنکارا فرستاد و پنج‌شنبه گذشته توافقی حاصل شد. طبق آن، ی‌پ‌گ باید ظرف پنج روز از "منطقه امن" خارج شود.

پمپئو به نقل از دونالد ترامپ گفت، ایالات متحده نیاز دارد تا "عشق خشنی" را به ترکیه عضو ناتو نشان دهد. ترکیه هشدار داده است، اگر کردها در این مدت از منطقه عقب‌نشینی نکنند، عملیات خودش را از سر می‌گیرد. ترکیه، ی‌پ‌گ را به ارتباط با جدایی‌طلبان داخلی خودش متهم می‌کند. این گروه در مبارزه با داعش نقش مهمی ایفا کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو