کرملین: ترکیه برنامه‌هایش را درباره سوریه آشکار کند

منبع: برترین ها

46

1398/7/30

21:51


همزمان با آغاز مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه در شهر بندری سوچی با هدف بررسی آخرین تحولات سوریه، کرملین ابراز امیدواری کرد که «رجب طیب اردوغان» برنامه‌های بعدی خود برای عملیات در شمال سوریه را آشکار و اعلام کند.

ایرنا: همزمان با آغاز مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه در شهر بندری سوچی با هدف بررسی آخرین تحولات سوریه، کرملین ابراز امیدواری کرد که «رجب طیب اردوغان» برنامه‌های بعدی خود برای عملیات در شمال سوریه را آشکار و اعلام کند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری روسی تاس، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: روسیه خواستار گفت و گو در مورد اوضاع در شمال شرق سوریه است تا به درک بهتری از وقایع دست یابد و از برنامه های ترکیه مطلع شود.

وی افزود: مسکو همچنین خواستار مقایسه طرح های ترکیه با برنامه های کلی در زمینه ترویج راهکار سیاسی در سوریه است.

سخنگوی کرملین سفر اردوغان به سوچی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد که رهبران دو کشور روسیه و ترکیه در مورد موضوعات مرتبط با سوریه بحث و تبادل نظر می کنند.

وی افزود: می توانیم شاهد مبادله بیانیه های شدیدالحنی بین آمریکا و ترکیه باشیم، از اینرو «ولادیمیر پوتین» موضوعات قابل بحثی با همتای ترکیه ای خود دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد مسکو از مناسبات تجاری و اقتصادی با ترکیه برخوردار است. وی در عین حال، مذاکرات بین پوتین و اردوغان را پیچیده و دشوار خواند و گفت که موضوعات بسیاری برای طرح در جریان آن وجود دارد. ۹۱۰۹

مذاکرات روسای جمهوری روسیه و ترکیه بدون حضور خبرنگاران در سوچی جریان دارد و انتظار می رود موضوع اصلی این نشست، وضعیت سوریه با توجه به عملیات نظامی چشمه صلح باشد که ترکیه در شمال این کشور انجام می دهد.

این عملیات نظامی با توافق آتش بس ۱۲۰ ساعته بین آنکارا و واشنگتن متوقف شد و امروز موعد این توافق به سر آمد.

اردوغان روز گذشته در آستانه سفر به روسیه اعلام کرد که آنکارا پس از مذاکرات با رئیس جمهوری روسیه تدابیری را اتخاذ خواهد کرد.

اردوغان همچنین گفت که قصد دارد با همتای روس خود در خصوص مرحله بعدی روند ایجاد محدوده امنیتی در شمال سوریه گفت وگو و تبادل نظر کند.

در پی اعلام خبر خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، ترکیه مواضع شبه نظامیان کُرد «ی. پ. گ» و «پ. ک. ک» در این منطقه را هدف حمله قرار داد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو