از لیدی گاگا و مدونا تا بیانسه: شغل دوم سلبریتی ها چیست؟

منبع: سیمرغ

133

1398/8/1

12:57


از لیدی گاگا و مدونا تا بیانسه: شغل دوم سلبریتی ها چیست؟

در این مقاله قصد داریم به چند مورد از شغل های جانبی جالب سلبریتی ها اشاره کنیم که شاید تاکنون نمی دانستید

از نویسندگی کتاب کودک و کتاب آشپزی تا استاد دانشگاه: شغل عجیب سلبریتی ها

سخت می شود ستاره های محبوب را در حال انجام کاری جز آنکه اولین بار باعث شهرت آن ها شد تصور کرد. مثلاً شاید به سختی بتوان تصور کرد که مدونا، خواننده ی مشهور آمریکایی برای کودکان قصه می نویسد یا متیو مک کانهی، بازیگر معروف هالیوودی، در دانشگاه درس می دهد. اما از قرار معلوم در هالیوود هر چیزی امکان پذیر است. در واقع ما هم می توانیم قصه های کودکانه ی مدونا را بخوانیم و هم می توانیم در کلاس های استاد مک کانهی شرکت کنیم. در ادامه به چند مورد از شغل های جانبی جالب سلبریتی ها می پردازیم.

متیو مک کانهی: استاد دانشگاه

دانشجویان دانشگاه تگزاسِ آمریکا حالا می توانند در کلاس های متیو مک کانهی، بازیگر معروف شرکت کنند. مک کانهی در ترم پاییز سال جاری میلادی کلاسی به نام «از متن تا تصویر» در این دانشگاه خواهد داشت. مک کانهی گفته این همان کلاسی است که حالا فکر می کند کاش در زمان تحصیل او در دانشکده ی سینما هم برگزار شده بود.

مدونا: نویسنده ی کتاب کودک

مدونا علاوه بر اینکه یکی از موفق ترین ستاره های موسیقی پاپ است، نویسنده ی بسیار خوبی هم در حوزه ی ادبیات کودک است. مدونا چندین کتاب برای مخاطب کودک دارد. داستان های او بر موضوعاتی مثل قدرتمندی دختران، پذیرش خود، کشف رسالت واقعی خود و دنبال کردن این رسالت تمرکز دارد.

جاستین تیمبرلیک: مالک شبکه اجتماعی Myspace

جاستین تیمبرلیک موزیسین پرطرفداری است اما او یک شبکه ی اجتماعی هم متعلق به خودش دارد. تیمبرلیک چند سال قبل شبکه ی اجتماعی مای اسپیس را خریداری کرد. پلتفرم این شبکه تغییر داده شد و حالا مای اسپس جدید به فعالیت موزیسین ها و هنرمندان اختصاص دارد. این شرکت با همکاری شرکت پاناسونیک سرویس اینترنتی Myspace TV را راه اندازی کرد. تیمبرلیک شرکت مای اسپیس را به مبلغ حدوداً ۳۵ میلیون دلار خریداری کرد و از قرار معلوم واقعاً به رویاهایی که برای بهبود پلتفرم مای اسپیس در سر دارد باور دارد.

ساندرا بولاک: مالک یک فروشگاه نان و شیرینی

ساندرا بولاک یک هنرمند همه چیز تمام است، او علاوه بر اینکه بازیگر با استعداد و موفقی است، یک فروشگاه نان و شیرینی هم در تگزاسِ آمریکا به نام Walton’s Fancy and Staple دارد. بولاک یکی از مالکین این فروشگاه است.

استیون سیگال: پلیس

این بازیگر مشهور در حقیقت یک مأمور پلیس نیمه وقت است. بیشتر از ده سال است که سیگال در یکی از کلانتری های ایالت لوئیزیانای آمریکا به عنوان پلیس خدمت می کند. سیگال ابتدا در آنجا هنرهای رزمی آموزش می داد اما به خاطر مهارت بالایش از او دعوت شد به نیروهای پلیس بپیوندد. سیگال این پیشنهاد را پذیرفت و مجوز رسمی فعالیت به عنوان مأمور پلیس را هم دریافت کرد.

لیدی گاگا: همکاری در تألیف یک کتاب آشپزی

لیدی گاگا به همراه پدرش یک کتاب آشپزی پر از دستور پخت غذاهای خوشمزه ی ایتالیایی به نام «کتاب آشپزی جوان تراتوریا» (Joanne Trattoria Cookbook) نوشته. جو جرمانوتا، پدر مرحوم گاگا، صاحب رستوران «جوان تراتوریا» در شهر نیویورک بود. گاگا در این کتاب درباره ی سنت های غذایی خانواده ی خود هم نوشته.

جی زی: مالک یک آژانس ورزشی

جی زی، موزیسین مشهور، یک آژانش ورزشی به نام Roc Nation Sports در لس آنجلس آمریکا دارد که نه تنها بر رشته های ورزشی ای مثل بسکتبال، بیسبال، فوتبال آمریکایی و دیگر ورزش ها تمرکز دارد، بلکه در صنعت سرگرمی هم فعالیت هایی دارد. برای بسیاری سؤال بوده که جی زی چطور می تواند هم یک موزیسین و هم یک مدیر باشد، اما او در جواب گفته نکته اینجا است که آن ها فکر می کنند فقط توانایی یک کار را دارند اما فرق او این است که چنین طرز فکری ندارد.

بیانسه: مالک یک سرویس تحویل غذاهای گیاهی

بیانسه به رژیم غذایی گیاهخواری اش مشهور است. این خواننده ی مشهور به همراه مارکو بورجز که یک فیزیولوژیست ورزشی است، یک سرویس تحویل غذاهای گیاهی به راه انداخته. این شرکت ۲۲ Days Nutrition نام دارد و غذاهای آن کاملاً گیاهی هستند.

جیمز فرانکو: نویسنده و مدرس دانشگاه

جیمز فرانکو علاوه بر اینکه بازیگر محبوبی است، چندین کتاب نوشته و شعرهای زیادی هم سروده. وقتی از او درباره ی تفاوت میان طرفداران بازیگری اش و طرفداران شعرهایش سؤال شد گفت می داند که سابقه ی بازیگری اش بر فعالیتش در زمینه ی شعر سایه می اندازد، اما این مسأله به او این امکان را می دهد مخاطبانی پیدا کند که شاید در حالت معمول سراغ کتاب شعر نمی روند.

ریتا ویلسون: دبیر وبسایت خبری هافینگتون پست

ریتا ویلسون، همسر تام هنکس، به خاطر بازی در فیلم ها و سریال های آمریکایی و همینطور فعالیت خوانندگی اش شهرت دارد. اما چیزی که کمتر کسی از آن باخبر است این است که ویلسون یکی از دبیران وبسایت مشهور هافینگتون پست است. بخشی که ویلسون در آن فعالیت دارد به مسائل و موضوعات مرتبط با افراد بالای ۵۰ سال اختصاص دارد. او در گذشته، با نشریات مشهور Harper’s Bazaar  و Oprah هم همکاری داشت.

روپرت گرینت: صاحب چندین ملک

روپرت گرینت یا همان «رون ویزلی» مجموعه فیلم های «هری پاتر»، از قرار معلوم سرمایه گذاری عاقلانه ای با درآمدش از این مجموعه فیلم کرده. گرینت چندین ملک در بریتانیا خریداری کرد که همگی حالا چندین میلیون دلار ارزش دارند. این املاک توسط شرکت گرینت به نام Eevil Plan Properties اداره می شوند.

کلینت ایستوود: مالک یک هتل و یک باشگاه گلف

کلینت ایستوود بی تردید یکی از بزرگ ترین بازیگران آمریکایی است. او سابقه ی کارگردانی و تهیه کنندگی چندین فیلم را هم دارد. اما نکته ای که کمتر کسی در مورد ایستوود می داند این است که او یک هتل و یک باشگاه گلف هم در کالیفرنیای آمریکا به نام «باشگاه گلف تهاما» دارد. ایستوود در دهه ی ۱۹۹۰ میلادی یک میخانه داشت اما آن را فروخت و پول آن را برای عشق ابدی اش، گلف سرمایه گذاری کرد.

اشتون کوچر: سرمایه گذار اپلیکیشن های Airbnb، Skype و Spotify

کوچر نه تنها یک بازیگر موفق بلکه تاجر بزرگی هم هست، چرا که توانسته با سرمایه گذاری های مناسب، ثروت میلیون دلاری اش را چندین برابر کند. کوچر بیشتر ثروتش را از قِبل سهامش در شرکت های Skype و Airbnb به دست آورده. او مدت ها پیش از آنکه این شرکت ها به غول های موفقی که امروزه هستند تبدیل شوند در آن ها سرمایه گذاری کرده بود. او در شرکت Spotify هم سهام دارد.

کوین کاستنر: مالک یک شرکت فعال در حوزه ی محیط زیست

کوین کاستنر یکی از آن دست سلبریتی هایی است که تصمیم گرفتند ثروت خود را صرف کمک به محیط زیست کنند. این بازیگر یک شرکت به نام Ocean Therapy Solutions دارد که هدف آن پاکسازی اقیانوس ها از آلودگی های نفتی است. این شرکت زیر نظر دولت آمریکا بود اما کاستنر آن را خریداری کرد و راهی برای جداسازی نفت از آب پیدا کرد.

پرنس ویلیام: امدادگر داوطلب

پرنس ویلیام گرچه قرار است در آینده روزی پادشاه بریتانیا شود، اما او به طور منظم به عنوان خلبان یکی از آمبولانس های هوایی بریتانیا به کمک افراد نیازمند می رود. از این تیم امداد و نجات در موقعیت های فوق اضطراری استفاده می شود و دوک کمبریج ۲۰ ساعت در هفته را به این کار اختصاص می دهد. پرنس ویلیام در مصاحبه ای گفته بود وقتی کلاه خلبانی اش را بر سرش می گذارد و پرواز می کند، او هم دیگر جزئی از این تیم می شود.


بیشتر بدانید : شغل دوم معروف ترین سلبریتی های ایرانی + عکس

بیشتر بدانید : چهره های مشهوری که از شغل دومشان درآمد میلیونی دارند!

بیشتر بدانید : میدانستید این بازیگر سرشناس کارمند بانک مرکزی است؟! عکس

بیشتر بدانید : 5 سلبریتی که شغل های ساده و معمولی را انتخاب کردند

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو