کدو تنبل دشمن آنفولانزا و سرماخوردگی

منبع: سیمرغ

141

1398/8/2

10:36


کدو تنبل دشمن آنفولانزا و سرماخوردگی

 کدو تنبل یا کدو حلوایی یکی از میوه های پاییزی است که خواص فوق العاده ای دارد و در ادامه به تمام این خواص اشاره می شود

 کدو حلوایی و خواص فوق العاده آن برای پاییز

با این که کدو حلوایی در همه فصول سال در بازار میوه و تره بار دیده می شود اما در فصول سرد بیشتر به چشم می آید چون یکی از گزینه های موثر برای پیشگیری از سرماخوردگی است . به خصوص برای کدبانوهای ایرانی که  می توانند از آن انواع غذا ، سوپ، سالاد و دسر تهیه کنند. اما خاصیت این  گرد  نارنجی:


کدو حلوایی و پوست

کدوحلوایی یا همان کدو تنبل،  منبع خوبی از ویتامین C و یک آنتی اکسیدان قوی و حاوی بتا کاروتن است که از آسیب اشعه UV محافظت می کند.


 کدو تنبل برای مو

کدوتنبل منبع غنی از مواد معدنی از جمله پتاسیم و روی است. پتاسیم به حفظ سلامت مو کمک می کند و رشد مجدد آن  را بهبود می بخشد.


کاهش وزن با کدو حلوایی

کدوتنبل یک سبزی بسیار کم کالری است. 100 گرم کدوتنبل فقط 26 کالری دارد. بیشتر کدوتنبل را در برنامه های کاهش وزن توصیه می کنند.


کدو حلوایی و تامین پتاسیم

پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای عملکرد درست قلب و ماهیچه هاست. یک وعده کدوتنبل حدود 550 گرم پتاسیم دارد. شما می توانید کدوتنبل را به وعده غذایی یا  میان وعده خود  اضافه کنید.

بیشتر بدانید : علائم کمبود پتاسیم که باید بشناسید

بیشتر بدانید : 15 منبع عالی برای تامین پتاسیم


کدو حلوایی و سیستم ایمنی

کدو حلوایی سرشار از ویتامین ،مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی است .کدوتنبل برای حفظ عملکرد ماهیچه ها و تقویت سیستم ایمنی کاربرد دارد.با افزایش تولید گلبول های سفید خون در بدن،سیستم ایمنی را تقویت می کند که باعث ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلفی از عفونت ها مانند سرماخوردگی ،آنفلوآنزا و تب می شود.


کدو حلوایی و استرس

کمبود تریپتوفان در بدن اغلب منجر به افسردگی می شود. کدوتنبل سرشار از تریپتوفان است که افسردگی و استرس را کاهش می دهد. خواص مسکن کدوتنبل در درمان بی خوابی بسیار موثر است.


 کدو تنبل و فشارخون

مصرف منظم کدوتنبل در حفظ کنترل فشار خون بسیار موثر است و در نتیجه خطر فشار خون بالا را کاهش می دهد. این فواید کدوتنبل به دلیل حضور پتاسیم در آن است. پتاسیم ماده معدنی حیاتی است که گردش خون در بدن را بهبود می بخشد.

اگر داروی فشارخون مصرف می کنید بهتر است با پزشک تان درباره مصرف کدوتنبل مشورت  کنید تا هیچ گونه تداخلی با داروهایتان نداشته باشد .

بیشتر بدانید : 9 راه حل طبیعی برای کنترل فشار خون

 ویتامین ها و مواد تشکیل دهنده تخم کدو حلوایی

تخم کدو تنبل مواد مغذی ضروری بسیاری را برای سلامت بدن داراست مانند پروتئین، فیبر، آهن، مس، منیزیم، منگنز، فسفر، کلسیم، پتاسیم، روی، سلنیوم، فولات و نیاسین و همچنین آمینواسیدهای آرژنین و گلوتامیک اسید.

بیشتر بدانید : خواص تخمه کدو تنبل، از افزایش میل جنسی تا درمان یبوست

خواص ضدالتهابی

تخم‌ کدو تنبل، تأثیر زیادی در کاهش التهاب مفاصل دارد. در واقع اثر آن را با داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مقایسه می‌کنند. البته با یک تفاوت مهم که این تخم‌ها در مقایسه با ایندومتاسین هیچ نوع عوارض و مضراتی ندارد. یعنی باعث افزایش چربی‌های بد خون نمی‌شود.


 ماسک کدو حلوایی برای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید، یک قاشق سوپ خوری کدوتنبل و یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را روی صورت مرطوب بمالید و تا 30 دقیقه صبر کنید تا خشک شود. اول با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید. بعد از آن می توانید از مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنید.


بیشتر بدانید : خواص فوق العاده کدو حلوایی، از تقویت بینایی تا تقویت قلب

بیشتر بدانید : کدو تنبل| افزایش میل جنسی در مردان و بهبود سرطان پروستات

بیشتر بدانید : کاهش فشار خون با دانه کدو تنبل

بیشتر بدانید : 7 نشانه که می گوید سرماخوردگی شما جدی تر از آن است که فکر می کنید


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: khorasannews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو