غذاهای محلی قشم  در تور های این شهر

غذاهای محلی قشم  در تور های این شهر


منبع: تاپ تراول

307

1398/8/2

11:57


سفر باتو

خرید بلیط هواپیما

وقتی به جزیره قشم سفر می‌کنید، حتما جست‌و جویی برای پیدا کردن غذاهای محلی قشم نیز انجام می‌دهید. راحت‌تر می‌شود اگر بتوانید بهترین غذاهای محلی قشم را یکجا بشناسید. در این صورت سختی چندانی برای پیدا کردن آن‌ها نخواهید داشت. در اینجا سعی کردیم منتخبی از غذاهای محلی قشم را معرفی کنیم.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


728 90 - غذاهای محلی قشم  در تور های این شهر

 

کلمبا؛ غذای محلی قشم

کلمبا غذایی سوپ‌مانند است که جزء غذاهای محلی قشم به شمار می‌رود. مواد اصلی به کار رفته در این غذا، گندم و ماهی است و در کنار آن ادویه و سبزیجات هم اضافه می‌شود. برای تهیه‌ی این غذای محلی قشم، پوست گندم و استخوان‌های ماهی را جدا می‌کنند و می‌جوشانند. اگر غذاهای دریایی با ذائقه‌ی شما سازگار است، نباید کلمبا را از قلم بیندازید.  همچنین تور قشم ارزان سفر باتو را می توانید رزرو کنید.

غذاهای محلی قشم

هواری

هواری در بین غذاهای محلی قشم از محبوبیت بالایی برخوردار است. برنج و ماهی، دو عضو اصلی این غذا هستند که بسیار خوش طعم و خوش عطر است. در واقع می‌توان گفت این غذای محلی قشم، به نوعی پلوماهی به حساب می‌آید. ماهی به صورت سرخ شده تهیه می‌شود و در طبخ آن از سبزیجات و ادویه استفاده می‌گردد.

غذاهای محلی قشم

ماهی برشته

ماهی برشته یا ماهی کبابی، یکی از غذاهای محلی قشم است که اکثر افراد با آن آشنا هستند. در این غذای محلی، انواع ماهی‌ها قابل استفاده است اما معمولا در قشم، ماهی سنگسر یا سرخو را طبخ می‌کنند. برای آماده کردن این غذا، داخل شکم ماهی‌ها را با ترکیبات مختلفی مثل گشنیز، فلفل، پیاز و… پر می‌کنند. سپس آن را در ورقه‌ی آلومینیومی قرار می‌دهند و روی آتش می‌گذارند. این شیوه‌ی طبخ باعث شده که به آن ماهی ذغالی هم گفته شود.

غذاهای محلی قشم

عنکاس؛ یک غذای محلی اصیل در قشم

واضح است که در جزیره قشم به دلیل هم‌جواری با دریا، غذاهای دریایی تنوع زیادی دارند. اما یکی دیگر از محصولاتی که مختص جنوب است و آب و هوایی گرم می‌طلبد، خرماست. پس اگر در غذایی، ترکیبی از این دو را داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم چنین غذایی را به غیر از جنوب در جای دیگری پیدا نمی‌کنیم. عنکاس نیز جزء همین غذاهاست؛ چرا که برای طبخ ماهی، از خرما کمک گرفته می‌شود. با این توصیف، عنکاس یک غذای اصیل محلی در قشم است.

غذاهای محلی قشم

باید تأکید کنیم که  در تور قشم پختن عنکاس روش‌های مختلفی دارد و مردم محلی از یک شیوه برای پختن آن استفاده نمی‌کنند. برای مثال، عنکاس خشک، یک مدل از طبخ این غذاست که در آن ماهی‌ها را تکه تکه می‌کنند و در مقابل آفتاب قرار می‌دهند تا خشک شود. سپس ادویه لازم را اضافه می‌کنند و آن‌ها را کباب می‌کنند. شاید بتوانید در محله‌های قدیمی این جزیره، مردم محلی را بیابید که در حال طبخ این غذا هستند.

نان توموشی

به گزارش سفر باتو ، مردم محلی قشم، نان‌های مخصوص به خود نیز دارند. نان توموشی یکی از این نان‌هاست که متداول‌تر است و بیشتر پخته می‌شود. آنچه این نان محلی را از دیگران متمایز می‌کند، استفاده از تخم‌مرغ و پنیر در آن است که مزه‌ای متفاوت به آن می‌بخشد. پس اگر به قشم سفر کردید، بد نیست نان توموشی را هم امتحان کنید.

غذاهای محلی قشم

زیبون؛ نماینده‌ی غذاهای محلی قشم

اگر می‌خواهید با یک غذا بتوانید چندین غذای محلی قشم را امتحان کنید، زیبون چنین امکانی را فراهم کرده است. طبخ این غذا چندین مرحله دارد و زمان زیادی می‌طلبد. برای پختن آن باید ابتدا مواد سرخ و آماده شوند. سیب‌زمینی سرخ کرده و ماهی سرخ کرده، در کنار گوجه و پیاز قرار می‌گیرد و روی نان توموشی که پیش از این معرفی کردیم، ریخته می‌شود. پس از آن برنج هم به آن اضافه می‌شود تا مجموعه‌ای از غذاهای محلی قشم گرد هم آیند.

برنج دیشو؛ غذای شیرین قشم

برنج دیشو یکی دیگر از غذاهای محلی قشم است که با خرما درست می‌شود. البته در این غذا شیره‌ی خرما برای طبخ برنج به کار می‌رود و در واقع برنج در شیره‌ی خرما جوشانده می‌شود. همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، مزه‌ی این برنج شیرین است. این پلو معمولا به همراه ماهی خورده می‌شود. بنابراین اگر تصمیم گرفتید ماهی‌های جزیره قشم را امتحان کنید، برنج دیشو را نیز در کنار آن سفارش دهید.

پودینی کوسه؛ غذای خاص جزیره قشم

اسم این غذا کمی تعجب برانگیز به نظر می‌رسد؛ اما واقعیت این است که این غذای محلی قشم، با گوشت کوسه تهیه می‌شود. هنگام طبخ، پوست و استخوان از گوشت کوسه جدا می‌شود. گوشت باید خشک شود و سپس با ترکیبات مورد نیاز سرخ شود و در نهایت هم باید پخته شود تا آب اضافی آن از گوشت جدا شود. اگر علاقه‌ی چندانی به خوردن گوشت کوسه ندارید، باید این نکته را یادآوری کنیم که پودینی سفره ماهی هم در جزیره قشم طبخ می‌شود. بنابراین میتوانید به جای کوسه، سفره ماهی را انتخاب کنید تا با طعم و مزه و شیوه‌ی طبخ آن آشنا شوید.

مهیاوه

مهیاوه با ماهی‌های کوچک مثل ساردین و متوتا پخته می‌شود. برای طبخ این غذای محلی قشم، ماهی‌ها را خشک و سپس پودر می‌کنند. با مقدار زیادی نمک مخلوط می‌کنند و چاشنی‌های مورد نیاز را به آن اضافه می‌کنند. مهیاوه در نهایت پس از قرار گرفتن در مقابل آفتاب، آماده‌ی تناول می‌گردد.

غذاهای محلی قشم


  تبلیغات   

                        | لمینت دندان |   کامپوزیت دندان | ایمپلنت دندان | ارتودنسی |


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو