خیز "جوکر" برای شکستن رکورد بزرگ "انتقام‌جویان"

منبع: ایران آرت

109

1398/8/2

18:40


با ادامه فروش خوب فیلم "جوکر"، سود باورنکردنیاین فیلم به "انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت" نزدیک خواهد شد.

ایران آرت: برادران وارنر از "جوکر" (Joker) که به زودی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ با درجه‌ی سنی بزرگسال (R) خواهد شد، سود هنگفتی کسب خواهد کرد. منابع نزدیک به پروژه مدعی‌اند که فیلم جدید "واکین فینیکس" پس از اکران جهانی و عرضه در شبکه‌ی نمایش خانگی  دست کم ۴۶۴ میلیون دلار سود خواهد کرد و در صورتی که فیلم از فروش ۹۰۰ میلیون دلاری عبور کند، این سود هم افزایش پیدا می‌کند. این رقم فاصله‌ی چندانی با سود نزدیک به نیم میلیارد دلاری "انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت" در سال گذشته ندارد، اما آن فیلم بسیار پرخرج‌تر از "جوکر" بود و هزینه‌های تولید و بازاریابی‌اش به نیم میلیارد دلار می‌رسید.

"جوکر" با سود ۴۷۶ میلیون دلاری "پلنگ سیاه" مارول هم تقریباً برابری می‌کند و با سود ۲۶۰ میلیون دلاری "آکوامن" فاصله‌ی زیادی دارد. "آکوامن" با احتساب مخارج بازاریابی با بودجه‌ی ۳۴۸ میلیون دلاری تولید شد و تا ۸۳ درصد گران‌قیمت‌تر از "جوکر" بود. فیلم‌های "ونوم" و "ددپول ۲" نیز به ترتیب ۲۴۷ و ۲۳۵.۴ میلیون دلار سود کردند.

به دنبال شکست فیلم‌های دی‌سی از جمله "لیگ عدالت"، "جوکر" و پیش از آن "آکوامن" که با ۱.۱۵ میلیارد دلار پرفروش‌ترین عنوان سینمایی دی‌سی شد، جانی دوباره به برادران وارنر دادند. "زن شگفت‌انگیز" نیز ۸۲۱.۸ میلیون دلار فروخته و ۲۵۲.۹ میلیون دلار سود کرده بود. انتظار می‌رود "جوکر" در پایان هفته‌ی چهارم اکران به فروش جهانی ۸۲۵ میلیون دلاری دست پیدا کند، و در آمریکا در آخر هفته‌ی منتهی به هالووین ۱۹ تا ۲۰ میلیون دلار فروش  و ۳۳ درصد نسبت به هفته‌ی قبل کاهش را ثبت کند تا فروش داخلی خود را به ۲۷۹ میلیون دلار رسانده باشد. این فیلم در تعطیلات آخر هفته‌ی پیش رو سه فیلم "جنگ جریان: کات کارگردان" با بازی "بندیکت کامبربچ" و "نیکلاس هولت"، فیلم ترسناک "شمارش معکوس" استودیوی اس‌تی‌اکس، و "سیاه و آبی" اسکرین جمز را در مقابل دارد که پیش‌بینی می‌شود به ترتیب ۳.۵، ۶ و ۱۰ میلیون دلار فروش کنند.

به گزارش 30نما، با توجه به لحن ضد-اجتماعی "جوکر" نباید منتظر اکران فیلم در چین بود و این بدین معناست که فیلم در تمامی بازارهای خارجی بزرگ به نمایش درآمده است. بودجه‌ی "جوکر" با احتساب مالیات نیویورک به ۷۰ میلیون دلار و با در نظر گرفتن بازاریابی به ۱۲۰ میلیون دلار می‌رسد. برادران وارنر استودیویی است که همواره برای بازاریابی بلاک‌باسترهایش در فصل جوایز پول زیادی خرج می‌کند. وارنرها نزدیک به ۱۱۰ میلیون دلار تنها برای تبلیغات "ستاره‌ای متولد شده است" هزینه کردند.

به تازگی برآورد شده است که "جوکر" از شبکه‌ی نمایش خانگی نزدیک به ۱۴۶ میلیون دلار کسب کند. عناوین دی‌سی در کشورهای خارجی خریداران زیادی دارد و منابع نزدیک به پروژه ادعا می‌کنند که استودیو از امتیاز پخش تلویزیونی "جوکر" جدود ۱۲۴ میلیون دلار به دست می‌آورد. این ارقام به صورت رسمی از طرف استودیوهای برادران وارنر و ویلج رودشو گزارش نشده اما منابع موثق نزدیک به پروژه این اطلاعات را اعلام کرده‌اند. ۲۵ درصد هزینه‌های فیلم توسط رودشو و ۲۵ درصد توسط بران استودیوز تأمین شده تا وارنرها ریسک کمتری کرده باشند.

پیش از "جوکر" فیلم‌های ابرقهرمانی موفقی مانند "ددپول" و "لوگان" به تولید رسیده بودند، اما اثری که شخصیت اولش یک ضد-قهرمان باشد در حافظه‌ی مخاطبین جای نداشت و همین مسئله به علاوه‌ی بازاریابی دقیق برادران وارنر فروش فیلم را تضمین کرد. عامل دیگر موفقیت "جوکر" گذشته از بازیگری مثل "رابرت دنیرو" که سابقه‌ی بازی در اثری چون "راننده‌ تاکسی" اسکورسیزی را دارد، بازی جذاب "واکین فینیکس" در نقش "آرتور فلک" بود.

پله‌هایی که فینیکس در فیلم "جوکر" روی آن‌ها به رقص درمی‌آید به یکی از جاذبه‌ها‌ی گردشگری محله‌ی برانکس تبدیل شده است. صحنه‌ی نمادین فیلم در این منطقه از شهر نیویورک فیلمبرداری شده و فینیکس در نقش "آرتور فلک" با گریم جوکر دیوانه‌وار می‌رقصد در حالی که ترانه‌ی "راک اند رول بخش ۲" اثر "گری گلیتر" روی تصاویر شنیده می‌شود. این پله‌ها در خیابان شکسپیر واقع شده و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده که حرکات فینیکس را تقلید می‌کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو