استقبال حریری از دعوت عون به بازنگری در دولت

منبع: برترین ها

74

1398/8/2

23:53


«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در تماس تلقنی با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور از دعوت وی به لزوم بازنگری در دولت کنونی استقبال کرد.

ایرنا: «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان در تماس تلقنی با «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور از دعوت وی به لزوم بازنگری در دولت کنونی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، پس از سخنرانی ساعتی قبل عون، الحریری در تماس تلفنی با رئیس جمهوری از دعوت او مبنی بر لزوم بازنگری در دولت کنونی بر اساس راهکارهای معمول قانون اساسی استقبال کرد.

عون در سخنرانی ظهر امروز خود ضمن تاکید بر لزوم بازگرداندن اموال به سرقت رفته کشور و مبارزه با فساد ، محاسبه و بازخواست فاسدان را خواستار شد.

عون همچین گفت و گو را بهترین راه نجات کشور از وضعیت کنونی برشمارد.

در همین ارتباط پایگاه خبری «المیادین» اعلام کرد: تعدادی از تظاهرکنندگان در مقابل دادگستری بیروت گفتند، ما از رئیس جمهوری می خواهیم با مشت آهنین با فاسدان مبارزه کند.

همچنین جمعی از معترضان که در برابر بانک مرکزی در قلب بیروت تجمع کرده اند، سخنرانی امروز عون را مثبت ارزیابی کردند و در عین حال گفتند، صحبت های او در سطح مورد انتظار نبود.

همچنین «قاسم هاشم» از اعضای فراکسیون «توسعه و آزادی» در پارلمان لبنان گفت: آنچه اکنون شاهدیم قابل پیش بینی بوده و پیش بینی نکردن آن به دور از منطق بود.

وی از قریب الوقوع بودن امکان اصلاحات در کابینه کنونی خبر داد.

اعتراض های ضد دولتی در لبنان از پنجشنبه هفته پیش آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو