پلیس فتا درباره پیامک‌های واریز فطریه هشدار داد

منبع: آسمونی

101

1398/3/14

20:31


معاون اجتماعی پلیس فتا درباره پیامک‌های واریز فطریه هشدار داد.

پلیس فتا درباره پیامک‌های واریز فطریه هشدار داد - Feta Police warned against phishing Zakat al-Fitr messages

پلیس فتا درباره پیامک‌های واریز فطریه هشدار داد – Feta Police warned against phishing Zakat al-Fitr messages

به گزارش آسمونی:سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص فعالیت سودجویان نسبت به کلاهبرداری از هموطنان در ایام خاص و مناسبت‌های مختلف در کشور، اظهار کرد: تجربه سال‌های گذشته پرونده‌های قضایی در پلیس فتا نشان از این است که مجرمان در ایام خاص و مناسبت‌های مذهبی با انتشار آگهی‌های دروغین و تصاویر خاص سعی در فریب هموطنان و مترصد کلاهبرداری و سوء استفاده از احساسات هموطنان ما هستند.

وی افزود: افراد با سوءاستفاده از ایام و موقعیت‌های خاص همواره به دنبال کلاهبرداری و تخلیه‌حساب‌های بانکی با انجام ترفند‌های مختلف از هموطنان هستند.

سرهنگ پاشایی با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر، تصریح کرد: افراد سودجو با تبلیغ دروغین و گسترده در فضای مجازی در بین کاربران مبنی بر جمع آوری زکات فطریه جهت یاری رساندن به هموطنان نیازمند در مناطق محروم کشور را مطرح می‌کنند.

وی افزود: سودجویان با اعلام شماره حساب‌هایی در فضای مجازی مبنی بر واریز زکات فطریه برای محرومان تبلیغ می‌کنند، لذا هموطنان نسبت به این موارد هوشیار باشند و فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: اغلب اینگونه آگهی‌ها در فضای مجازی منبع و بستر مجرمانه دارد و افراد آگهی کننده به دنبال اهداف کلاهبردارانه خود هستند، لذا کاربران باید نسبت به این آگهی‌ها بی تفاوت باشند و نسبت به آن وا کنش نشان ندهند و در صورت دادن زکات فطریه و سایر نذورات خود این اقدامات را از طریق رسانه ملی و مراکز رسمی مربوطه پیگیری کنند.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: هموطنان در صورت هرگونه مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به نشانی سایت پلیس فتا گزارش دهند تا با دریافت این گزارشات نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو