مجتبی قائمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بوفه مدارس عنوان کرد: تمام مدارس مکانی برای فروش دارند اما در حال حاضر برخی از مکان‌هایی که به عنوان بوفه معرفی کرده‌اند، بهداشتی نیستند.

وی ادامه داد: بوفه مدارس تحویل خدمتگزار مدرسه است و کارت بهداشت دارد ولی در برخی مدارس لیست تمام اقلام خوراکی غیر مجازی را که داده‎ایم؛ به فروش می‎رسانند.

قائمی اظهار کرد: نوشابه، چیپس، ساندویچ و... از جمله اقلام غیر مجازی هستند که در بوفه مدارس به فروش می‎رسد و غذای گرم مانند آش، سوپ، عدسی، شله زرد، شیربرنج، سمنو و... در مدارس نیست.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر افزود: براساس دستورالعمل بهداشت محیط مدارس، باید خود مدرسه امکانات پخت و پز را برای تغذیه سالم در محل داشته باشد و حتی مدیران مکلف هستند لیست اقلام غیر مجاز و مجاز خوراکی را در معرض دید تمامی دانش‌آموزان نصب کنند.

وی گفت: سال تحصیلی قبل برخی مدیران با اغذیه فروشی در بیرون قرار داد منعقد می‎کردند و روزانه ۵۰ تا  ۶۰ ساندویچ با نوشابه خانواده در داخل مدرسه به فروش می‌‌رسیده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: متاسفانه لقمه‌های ناسالم در مدارس خواهان دارد و به وفور پیدا می‌‌شوند که پفک، چیپس، ساندویچ و... از آن جمله است.

وی بیان کرد: حتی براساس دستورالعمل مدارس فروش سیگار در مغازه‎های اطراف محیط‎های آموزشگاه ممنوع است اما این موضوع رعایت نمی‎شود.

رئیس مرکز بهداشت کاشمر ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۲ مدرسه در قالب ۲۳۴ شیفت در شهر و روستا تحت پوشش هستند.

وی تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش را در شهر ۲۳ هزار و ۸۹۴ دانش‌آموز و ۹ هزار و ۳۶ دانش‌آموز در روستا اعلام نمود و اظهار کرد: اکنون در این مدارس ۹۴۵ چشمه آبخوری داریم که ۱۷ چشمه دیگر مورد نیاز است.