جراحی بزرگ کردن پستان به چه صورت است؟ چه کسانی جراحی بزرگ کردن پستان را انجام می دهند؟ عوارض جراحی بزرگ کردن پستان چیست؟ جراحی بزرگ کردن پستان که به عنوان تقویت پستان یا ماموپلاستی تقویت کننده نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین عمل های زیبایی در انگلیس است. این مهم است که شما قبل از برنامه ریزی جراحی خود، درک خوبی از عمل جراحی بزرگ کردن پستان داشته باشید. این مقاله از بخش زیبایی, پوست, مو از دکتر سلام به جراحی و مراقبت های بعدی مربوط به جراحی بزرگ کردن پستان پرداخته است.

جراحی بزرگ کردن پستان

جراحی بزرگ کردن پستان

این عمل به تقویت و افزایش حجم سینه با هدف افزایش اندازه و شکل سینه ها با ایجاد ظاهری کامل تر و مسحور تر، به آنها کمک می کند. جراح شما ممکن است از ایمپلنت پستانی برای بزرگ کردن آن یا از لیپوساکشن برای از بین بردن چربی از یک قسمت بدن استفاده کند؛ سپس آن چربی را به سینه ها منتقل کند. اگر جراح برای بزرگ کردن سینه ها از چربی استفاده کند، “لیپوفیل شدن” یا بزرگ کردن سینه با انتقال چربی به پستان گفته می شود. اینها برخی از دلایل رایج شما ممکن است جراحی بزرگ کردن سینه را انتخاب کنید:

  • بازیابی حجم پستان که در اثر بالا رفتن سن، حجم خود را از دست داده یا کاهش وزن یا بارداری را متحمل شده
  • شکل پستان را منحنی وار تر کنید
  • برقراری تعادل بین سینه های نامتقارن
  • تقویت عزت نفس و زیبایی

اگرچه عمل جراحی بزرگ کردن سینه می تواند شکل سینه ها را بهبود بخشد، اما نمی تواند افتادگی شدید (افتادگی پستان) را اصلاح کند. افزایش پستان (که به آن ماستوپکسی نیز گفته می شود) ممکن است برای بیماران مبتلا به افتادگی پستان مناسب تر باشد. برای دستیابی به نتیجه های خوب زیبایی، جراح شما ممکن است پیشنهاد بزرک کردن پستان همراه با لیفت بالای بدن انجام دهد.

 کاندیداهای ایده آل برای جراحی بزرگ کردن پستان چه کسانی هستند؟

تقویت پستان ممکن است گزینه ای برای خانمهایی باشد که به دنبال افزایش اندازه و شکل سینه خود هستند. نامزد ایده آل برای جراحی بزرگ کردن پستان به احتمال زیاد فردی است که:

  • بالای 18 سال باشد
  • در حال حاضر باردار یا شیرده نباشد
  • واقع بینی در کنار انتظارات مناسب
  • از نظر جسمی سالم باشد
  • از نظر عاطفی برای جراحی آماده شده است
  • از نگاه فعلی پستان او ناراضی کننده باشد
  • افراد غیر سیگاری یا حداقل 6 هفته قبل از عمل، محصولات نیکوتین دار را نکشیده یا استفاده نکرده اند

جراحی بزرگ کردن پستان

چرا عمل جراحی بزرگ کردن سینه انجام شود؟

به دلایل مختلف ممکن است بخواهید عمل جراحی بزرگ کردن پستان انجام دهید. برخی از رایج ترین آنها شامل موارد زیر است:

آرایشی و بهداشتی

عمل جراحی بزرگ کردن سینه ظاهری کامل تر و مسدود تر به سینه ها می بخشد. یک بیمار می تواند به دلایل زیبایی شناختی جراحی بزرگ کردن پستان را انجام دهد.

به طور کلی، تقویت سینه می تواند:

  • بازیابی حجم از دست رفته پستان
  • بزرگ کردن شکل سینه ها
  • اختلاف در اندازه پستان ها را متعادل کنید
  • عدم تقارن صحیح سینه ها
  • تقویت عزت نفس

توجه به این نکته ضروری است که اگرچه عمل جراحی بزرگ کردن پستان می تواند شکل و اندازه پستان را تقویت کند، اما نمی تواند افتادگی شدید سینه را اصلاح کند. عمل جراحی لیفت سینه برای بیمارانی که سینه های افتاده ی شدیدی دارند، گزینه بهتری است (که به آن پتوز نیز گفته می شود). جراح شما همچنین ممکن است ترکیبی از بزرک کردن سینه را با یک لیفت پستان انتخاب کند تا بهترین نتیجه ممکن را به همراه داشته باشد.

بازسازی پستان

جراحی بزرگ کردن پستان ممکن است گزینه مناسبی برای کسانی باشد که به دلیل سرطان سینه، پستان خود را برداشته اند. جراحی برداشتن یک یا هر دو پستان ماستکتومی نامیده می شود. همچنین ممکن است ماستکتومی به عنوان یک عمل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان ژنتیکی با سابقه خانوادگی در آینده انجام شود. بزرک کردن پستان یکی از راه های بازگرداندن شکل پستان برای کسانی که ماستکتومی داشته اند. به طور کلی، اگر به فکر جراحی بزرگ کردن پستان هستید، می توانید با بهینه کردن سلامتی تان، مناسبیت خود را برای جراحی افزایش دهید. ورزش منظم، استفاده از رژیم غذایی سالم، توقف سیگار کشیدن و کاهش مصرف الکل راه هایی است که می توانید با آنها شانس خود را برای کاندیدایی عالی برای جراحی بزرگ کردن پستان افزایش دهید؛ بدون توجه به دلیلی که شما تصمیم به انجام آن گرفتید.

جراحی بزرگ کردن پستان

مراحل جراحی بزرگ کردن پستان

جراحی بزرگ کردن پستان اغلب بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد. قبل از جراحی، باید راهنمایی هایی که جراحتان درمورد خوردن، آشامیدن و مصرف داروها در شب و هفته های قبل به شما داده است را دنبال کنید. این مراحل شامل موارد زیر است:

فرم رضایت

ابتدا برای امضای فرم رضایت، با جراح و متخصص بیهوشی خود ملاقات خواهید کرد. این کار یا در روز عمل و یا در طول ارزیابی قبل از عمل مثلا یک هفته قبل اتفاق می افتد. جراحی می تواند به محض امضای فرم رضایت صورت گیرد. بعد از مراجعه به بیمارستان، جراح علائمی را روی پستان ها می کشد و اهداف دقیق جراحی بزرگ کردن پستان را با شما در میان می گذارد.

بیهوشی

متخصص بیهوشی شما را بیهوش می کند. آنها ممکن است از بی حسی عمومی یا بی حسی موضعی با آرام بخش IV (داخل وریدی) استفاده کنند. شما و جراح در اولین مشاوره در مورد استفاده از بیهوشی برایتان صحبت خواهیم کرد.

برش

جراح شما قبل از ایجاد برش های لازم برای بزرگ کردن پستان، پوست روی پستان ها و قسمت داخلی را تمیز می کند، سپس یک پوشش جراحی روی شما قرار می دهد. برش ها عموماً به طور آگاهانه داده می شوند تا زخم هایی خارج از دید ایجاد کرده و در نتیجه پس از بهبودی و نظر زیبایی خوشایند تر باشند. سه منطقه وجود دارد که می تواند در طول عمل بزرگ کردن پستان برش ایجاد شود:

  • transaxillary – در زیر بغل
  • Periarolar – اطراف آئرولا
  • Inframammary – زیر پستان در چین پایین پستان

قرار دادن ایمپلنت پستان

جراح شما سپس اینپلنت را در پستان قرار می دهد. آنها می توانند ایمپلنت را روی عضله قفسه سینه (pectoris major)، زیر ماهیچه سینه یا ترکیبی از هر دو قرار دهند.

ایمپلنت زیر جلدی یا زیر غدد پستانی (روی عضله قفسه سینه)

ایمپلنت پستان که روی عضله قفسه سینه قرار می گیرد، می تواند شکل بیشتری به سینه بدهد؛ زیرا ایمپلنت به سطح پوست نزدیکتر است. این روش کمی تهاجمی است، بنابراین ممکن است در چند روز اول بعد از عمل جراحی بزرگ کردن پستان، در زیر آن احساس درد کمی داشته باشید. قرار دادن ایمپلنت بر روی عضله همچنین هنگام حرکت یا خم شدن عضله قفسه سینه امکان حرکت کمتر ایمپلنت را فراهم می کند.

ایمپلنت های زیر سینه ای (زیر عضله قفسه سینه)

ایمپلنت های پستان که در زیر عضله قفسه سینه قرار می گیرند، کمتر احساس یا دیده می شوند. دلیل این امر این است که عضله، بافت نرم لایه ای بسیار خوبی را ایجاد می کند. از آنجایی که این ایمپلنت ها به طور مستقیم زیر بافت پستانی نیستند، از این رو احتمالاً در ماموگرام ها نیز کمتر دخالت می کنند. این مکان جزو اماکن تهاجمی است و به همین دلیل به یک دوره بهبودی متوسط به ​​بیشتر نیاز دارد.


بیشتر بدانید : اطلاعات کامل درباره ماموگرافی


جراحی بزرگ کردن پستان

ایمپلنت دوتایی مستطح (ترکیبی)

ایمپلنت دوتایی مستطح (همچنین با عنوان افزایش دادن بی- صفحه ای نیز نامیده می شود) هر دو تکنیک زیر سینه ای و زیر غدد پستانی را با هم ترکیب می کند. قسمت بالایی ایمپلنت در زیر عضله قرار دارد. این باعث می شود خطر دیده شدن و موج دار شدن کاهش یابد. قسمت پایین مستقیماً در تماس با بافت پستان است. این کمک می کند تا نیمه ی پایین تر پستان کاملتر و شکل خمیده تری داشته باشد. جراح شما همکاری خواهد کرد تا انتخاب کند که کدام تکنیک برای شما مناسب تر خواهد بود.

بستن برش ها

جراح تان سپس برش ها را می بندد و پانسمان روی آن قرار می دهد. ممکن است برای کاهش تورم و کبودی آبگذر هایی در زیر پوست قرار دهد. آبگذر ها معمولاً قبل از مرخص شدن و رفتن به خانه برداشته می شوند.

بازگشت به بخش

سرانجام، شما برای بهبودی و رهایی از بی حسی به بخش بازگردانده می شوید. میتوانید در همان روز عمل یا روز بعد به خانه برگردید. نتایج کلی بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است. اما ممکن است تا 8 هفته طول بکشد تا تورم و کبودی فروکش کند. پس از این شما می توانید نتیجه کامل عمل زیبایی بزرگ سازی پستان خود را مشاهده کنید.

انواع ایمپلنت های مختلف پستان برای جراحی بزرگ کردن سینه

جراحان مِدبِل فقط از مارک های با بالاترین کیفیت ایمپلنت ها را استفاده می کنند که از نظر کیفیت و ایمنی به شدت مورد آزمایش قرار می گیرند. اندازه ایمپلنت پستان شما بر حسب حجم، سانتی متر مکعب (سی سی)، اندازه گیری می شود. هنگامی که سایز لیوان مورد نظر خود را انتخاب کردید، جراح برای شناسایی اندازه مناسب ایمپلنت با شما همکاری خواهد کرد. با این حال، باید در نظر داشته باشید که حجم ایمپلنت پستان لزوماً با اندازه خاصی از سایز لیوانی سینه بند برابر نیست. می توانید از “آزمایش برنج” استفاده کنید تا به تصوری کلی از اندازه های مختلف ایمپلنت پستان برسید. هر ایمپلنت پستان دارای یک لایه بیرونی نازک است که از سیلیکون ساخته شده است. این لایه بیرونی ایمپلنت پستان همچنین می تواند نرم یا بافتی باشد. ایمپلنت های پستان با ژل سیلیکون یا ژل سیلیکونی بسیار منسجم، پر می شوند.

 سالین

ایمپلنت های سالین از یک پوسته سیلیکونی بیرونی پر شده از آب نمک استریل (سالین) تشکیل شده است. جراح پوسته سیلیکونی خالی را درون پستان وارد می کند و سپس آن را از طریق دریچه کوچکی با سالین باد می کند. این بدان معناست که قرار دادن ایمپلنت های سالین نیاز به برش کوچکتری دارند و بنابراین زخم کوچکتری از عمل جراحی بزرگ سازی پستان با استفاده از ایمپلنت سیلیکونی باقی می ماند. ایمپلنت های سالین کمترین محبوبیت را بین انواع ایمپلنت ها دارند. این امر به دلیل این است که در مقایسه با ایمپلنت های سیلیکونی، بیشتر مستعد به پارگی، کاهش تورم و از دست رفتن حجم هستند. به دلیل قوام آنها، ممکن است نسبت به ایمپلنت سیلیکونی نیز طبیعی به نظر برسند.

ژل سیلیکون

ایمپلنت ژل سیلیکونی از یک پوسته سیلیکونی بیرونی نازک و پر از ژل سیلیکونی نرم تشکیل شده است. قرار دادن ایمپلنت های ژل سیلیکون در مقایسه با ایمپلنت های سالین، به برش بزرگتری احتیاج دارند؛ زیرا آنها قبل از ایمپلنت کاری، در اندازه ی کامل خود هستند. ایمپلنت ژل سیلیکونی نسبت به ایمپلنت های سالین از قوام و استحکام بالاتری برخوردار است. این باعث می شود آنها کمتر در معرض چین و چروک قرار بگیرند و به این معنی است که نسبت به ایمپلنت های سالین بیشتر احساس و ظاهری طبیعی دارند.

ژل سیلیکونی بسیار پسبنده

ایمپلنت های ژل بسیار چسبنده از یک پوسته سیلیکونی بیرونی تشکیل شده و دارای یک ژل سیلیکون محکم تر از ایمپلنت های استاندارد سیلیکونی هستند. اینها قوام، استحکام و طبیعی ترین ظاهر و احساس را در بین انواع فعلی ایمپلنت ها را فراهم می کنند. ایمپلنت ژل سیلیکون بسیار چسبنده نیز کمترین پارگی را ایجاد می کند. حتی در صورت پارگی، محتویات مانند سایر ایمپلنت ها بیرون ریخته نمی شوند.

جراحی بزرگ کردن پستان

اَشکال ایمپلنت های پستان

ایمپلنت پستان معمولاً به صورت گرد یا شکل قطره اشک است. هر دو شکل به ایجاد یک پستان کاملا طبیعی کمک می کند؛ اما شکل ایمپلنتی که برای شما مناسب است، بستگی به آنچه که می خواهید از بزرگ شدن پستان به دست بیاورید، خواهد داشت. جراح با شما همکاری خواهد کرد تا شکل ایمپلنت خود را پیدا کنید که بهترین نتایج زیبایی را از عمل جراحی به شما ارائه می دهد.

ایمپلنت های گرد

ایمپلنت های گرد به هر دو قسمت فوقانی و تحتانی پستان حجم می دهد. این امر به آنها اجازه می دهد تا به سینه ها ظاهری كامل تر بدهند و این امر برای بیمارانی كه می خواهند حجم كلی بیشتری به پستان اضافه كنند، انتخاب مناسبی است.

ایمپلنت های با شکل قطره اشک (آناتومیکی)

ایمپلنت شکل قطره اشک نسبت به قسمت بالایی، حجم بیشتری به قسمت تحتانی پستان می دهد. این ظاهری دوست داشتنی تر به وجود می آورد که از نزدیک شکل طبیعی سینه ها را حفظ خواهد کرد. این به طور معمول گزینه ای بهتر برای بیمارانی که به دنبال نتیجه ای طبیعی تر جراحی بزرگ کردن پستان هستند، می باشد.

مشاوره در مورد جراحی بزرگ کردن پستان

در طول مشاوره بزرگ کردن پستان چه انتظاری باید داشته باشم؟

مشاوره در مورد عمل جراحی بزرگ کردن سینه معمولاً بین 15 تا 60 دقیقه طول می کشد. در طی این ملاقات، جراح شما موارد زیر را با شما بحث خواهد کرد:

  • چرا می خواهید پستان خود را بزرگ کنید؟
  • انتظارات و نتایج مطلوب شما از عمل جراحی
  • سوابق پزشکی فعلی یا گذشته
  • هر نوع حساسیتی که دارید
  • عمل های جراحی گذشته یا برنامه ریزی شده ی آینده
  • داروهای فعلی، ویتامین ها یا مکمل های گیاهی که مصرف می کنید
  • هرگونه سابقه شخصی یا خانوادگی سرطان پستان
  • نتایج هرگونه ماموگرافی یا بیوپسی که داشته اید
  • مصارف هرگونه الکل، دخانیات و مواد مخدر

بعد از اینکه جراح شما درباره تاریخچه پزشکی و داروها صحبت کرد، آنها پستان های شما را معاینه و اندازه گیری می کنند. این شامل اندازه گیری و ثبت اندازه پستان های شما، شکل آنها، کیفیت پوست و قرارگیری نوک پستان ها و آئروئول ها می باشد. آنها سپس از سینه های شما عکس می گیرند و در مورد انتخاب گزینه های عمل جراحی  با شما بحث می کنند. در صورت توصیه شدن عملی به شما، جراح شما موارد زیر را در نظر می گیرد:

  • اندازه و شکل فعلی پستان شما
  • اندازه و شکل پستانی که شما می خواهید
  • کیفیت و کمیت بافت و پوست پستان شما
  • سوابق پزشکی گذشته یا حال.

به منظور اطمینان از آگاهی شما، جراح همچنین با خطرات و عوارض احتمالی مرتبط با جراحی بزرگ کردن پستان با شما صحبت خواهد کرد. برای شما بسیار مهم است که قبل از رضایتتان از انجام جراحی بر روی شما، با همه خطرات احتمالی آشنا شوید.

جراحی بزرگ کردن پستان

سؤالاتی که باید در طول مشاوره جراحی بزرگ کردن پستان بپرسید

سؤالات مهمی وجود دارد که باید در طول مشاوره از جراح برای جراحی بزرگ کردن پستان خود بپرسید:

  • به نظر شما اهداف من برای این عمل جراحی بزرگ کردن سینه واقع بینانه است؟
  • چگونه می توانم بهترین نتایج ممکن را بدست آورم؟
  • هنگامی که زخم ها بهبود یافت، جای زخم ها باقی خواهد ماند؟
  • آیا می توانم از نتایج جراحی های مشابه بزرگ سازی پستان که تابحال انجام داده اید، عکس هایی را مشاهده کنم؟

مشاوره شانسی برای شماست که تا حد ممکن صادقانه و واقع بینانه با جراح خود باشید. مهم است که در مورد آنچه می خواهید به دست آورید صادق باشید تا بتوانید دریابید که این نتیجه واقع بینانه است یا نه.

خطرات و عوارض جراحی بزرگ کردن پستان

اگرچه جراحی بزرگ کردن پستان یک عمل انتخابی است، خطرات و عوارض احتمالی وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید. جراح شما در طول مشاوره در مورد تمام خطرات و عوارض مربوط به جراحی بزرگ کردن پستان با شما صحبت خواهد کرد. انتخاب یک جراح بسیار با تجربه، احتمال بروز هرگونه خطرات و عوارض ناشی از جراحی بزرگ کردن پستان را کاهش می دهد. چند مورد از خطرات و عوارض مربوط به جراحی بزرگ کردن پستان شامل موارد زیر می شوند اما اینها همه ی خطرات نیستند:

خونریزی و کبودی

طبیعی است بعد از عمل بزرگ شدن سینه، خونریزی و کبودی خفیفی مشاهده شود. در برخی موارد ممکن است خونریزی شدیدتر باشد. این معمولاً اندکی پس از عمل اتفاق می افتد، اما به طور بالقوه ممکن است طی چند هفته پس از عمل شما اتفاق بیفتد. بعد از عمل، پستان ها بسیار متورم و محکم خواهد بود و در مشاهده ادامه ی این شرایط، نیاز به جراحی اصلاحی نیاز دارید. همچنین اگر تورم از بین نرود ممکن است شما نیاز داشته باشید یک شب اضافی در بیمارستان بگذرانید. اگر به موقع درمان شود، بعید است تورم و خونریزی روی نتایج جراحی بزرگ کردن پستان اثر منفی بگذارد.

زخم

از آنجا که عمل جراحی بزرگ کردن پستان جراح باید برش بر روی پوست ایجاد کند، جای زخم اجتناب ناپذیر است. اما در بیشتر موارد زخم ها به مرور زمان خفیف و محو می شوند.

عفونت

عفونت خطری است که در هر عمل جراحی ممکن است بوجود بیاید. اگر به یک عفونت خفیف مبتلا شوید، جراح برای درمان آنتی بیوتیک به شما می دهد. به منظور ابتلا به عفونت زودرس، درک علائم مرتبط برای شما بسیار مهم است. این ها شامل موارد زیر است:

  • تب بیش از 38 درجه سانتی گراد
  • قرمزی در خط برش که به دور برش پخش می شود
  • مایعات زرد، چرک مانند یا ناپاک که از محل برش وارد می شوند یا تخلیه می شوند
  • افزایش درد یا ناراحتی که توسط مسکن، تسکین نمی یابد

اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، سریعاً به جراح خود اطلاع دهید. سیگار کشیدن همچنین احتمال ابتلا به عفونت بعد از عمل را افزایش می دهد. این کار را با کاهش جریان خون در بدن انجام می دهد که سرعت بهبودی شما به طور کلی و به خصوص بعد از عمل را کند می کند. اگر بریدگی روی سینه شما به درستی یا به سرعت بعد از عمل بسته نشود، در برابر عفونت و همچنین سایر عوارض مهم در معرض خطر قرار خواهید گرفت. به همین دلیل برای شما بسیار مهم است که حداقل 6 هفته قبل از انجام عمل بزرگ کردن پستان، از مصرف سیگار خودداری کنید.

جراحی بزرگ کردن پستان

بی حسی یا حس تغییر یافته

یکی از شایع ترین خطرات مرتبط با جراحی بزرگ کردن پستان، تغییرات حسی در سینه ها است. به طور معمول، بیماران بعد از عمل احساس افزایش یا کاهش حساسیت (بی حسی) در اطراف زخم، نوک پستان، یا آئولا می کنند. هم بی حسی و هم حساسیت بیش از حد به تدریج به مرور زمان به حالت عادی برمی گردد. با این حال، این اتفاق می تواند چندین ماه طول بکشد. در بعضی موارد نادر، بی حسی یا حس تغییر یافته می تواند پایدار باشد و ممکن است دائمی شود.

بافت مردگی

در حین عمل ممکن است خون رسانی به برخی مناطق پستان از جمله نوک پستان، پوست، چربی یا بافت پستان از بین برود. اگر این اتفاق بیفتد، منطقه آسیب دیده ممکن است بمیرد. این مرگ بافت “نکروز” نامیده می شود و یک عارضه بسیار نادر از عمل جراحی است. نکروز بیشتر در افراد سیگاری اتفاق می افتد. دلیل این امر است که سیگار کشیدن باعث کاهش جریان خون در بدن می شود و به نوبه خود بهبودی را کاهش می دهد و خطر عوارضی مانند نکروز و سایر خطرات جدی تر مانند سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش می دهد. این خطر به ویژه هنگام کار روی قسمت های کوچکتر بدن مانند نوک سینه ها یا پستان که رگ های خونی ظریفی دارند و در هنگام جراحی به راحتی آسیب می بینند خطرناک است. برای اینکه به خودتان بهترین فرصت را برای بهبودی سریع و صحیح بدهید، لازم است حداقل 6 هفته قبل از تاریخ عمل، سیگار را ترک کنید. اگر نکروز رخ دهد، برای برداشتن بافت مرده به عمل جراحی دیگری نیاز دارید. این یکی از کمترین خطرات مرتبط با جراحی بزرگ کردن پستان است.

انقباض کپسولی

هنگامی که جراح هر نوع ایمپلنتی (اعم از سالینی یا سیلیکونی) را در بدن قرار می دهد، پاسخ طبیعی بدن، ایجاد یک کپسول از بافت همبند جای زخم فیبری در اطراف آن است. پس از تشکیل، این بافت همبند جای زخم تمایل به منقبض شدن دارد. در برخی موارد، انقباض می تواند منجر به سفت و سخت شدن کپسول شود. با محکم شدن کپسول، ایمپلنت و پستان به طور غیر طبیعی سفت می شوند یا گاهی اوقات سخت و آزار دهنده می شوند. این معمولاً باعث می شود که ایمپلنت به سمت بالا روی قفسه سینه حرکت کند و به سینه ها ظاهری بلند و گرد را با بقیه بافت سینه در زیر ایمپلنت بدهد.

انقباض کپسولی شایعترین عارضه طولانی مدت است که در جراحی بزرگ کردن پستان همراه است. در ایمپلنت های سالینی کمتر از ایمپلنت های سیلیکون کمتر اتفاق می افتد. در بیشتر موارد انقباض کپسولی، جراح شما عمل جراحی ایمپلنتی و کپسول فیبری را توصیه می کند. این روش کپسولکتومی نامیده می شود و هدف از آن بازیابی تقارن پستان و تسکین درد و ناراحتی است. این می تواند شامل برداشتن کامل ایمپلنت ها یا جایگزینی آنها بعد از برداشتن کپسول باشد.

سروما

سروما یک بسته ی مایع است که معمولاً 7 تا 10 روز بعد از عمل، معمولاً در زیر و اطراف برش ایجاد می شود. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است برش در پستان متورم شود یا ممکن است احساس کنید که مایع در زیر پوست بوجود آمده است. ایجاد سروما می تواند زمان بهبودی شما را طولانی تر کند. بیشتر سروما ها به خودی خود برطرف می شوند اما در بعضی موارد، ممکن است جراح نیاز به تخلیه مایعات داشته باشد.

جراحی بزرگ کردن پستان

چین و چروک ها

پس از بزرگ کردن پستان، ممکن است ایمپلنت باعث شود پوست پستان ها به صورت ناخوشایندی چروک یا چین دار شوند. خطر ایجاد چین و چروک بسیار کم است. اما در بیماران با پستان های کوچک که تصمیم به ایمپلنت سالینی دارند، بیشتر اتفاق می افتد.

پارگی

پارگی هنگامی رخ می دهد که ایمپلنت شکسته شود و محتویات به داخل بدن نشت کنند. اگر این اتفاق بیفتد، ایمپلنت باید برداشته شود. در صورت تمایلتان ایمپلنت های پاره شده در حین عمل میتوانند با موارد جدید جایگزین شوند. پارگی می تواند در اثر آسیب به ایمپلنت بعد از قرار دادن آن ایجاد شده یا در نتیجه عمل پیوندی پیشین قبل از عمل و یا در حین عمل جراحی باشد. به همین دلیل انتخاب یک جراح باتجربه که می داند چگونه ایمپلنت کاری مناسب انجام دهد، بسیار مهم است. پارگی به احتمال زیاد در ایمپلنت های سالینی رخ می دهد. تشخیص آنها در ایمپلنت های سیلیکونی ممکن است سخت تر باشد؛ زیرا محتویات به آسانی نشت نمی کنند. اگر پارگی سیلیکون کشف نشود ، “پارگی خاموش” نامیده می شود. FDA (سازمان غذا و داروی) توصیه می کند بیمارانی که ایمپلنت های سیلیکونی دارند بعد از عمل مرتب چک های MRI را انجام دهند تا پارگی های خاموش را تشخیص دهند.

اثر جاذبه

با گذشت زمان، هم پستان های طبیعی و پستان هایی که دارای کاشت ایمپلنتی هستند، تحت تاثیر نیروی جاذبه قرار گرفته و و کم کم شروع به افتادگی روی قفسه سینه می کنند. ایمپلنت های بزرگتر عموماً از موارد کوچکتر بطورکلی بیشتر می افتند. اثر گرانش می تواند استحکام سینه ها را کاهش دهد. این بیماری به دلیل ترکیبی از مواردی از جمله از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست، اثر گرانش و از دست رفتن حجم بافت پستان (خصوصاً بعد از بارداری و شیردهی) رخ می دهد. این افتادگی را می توان با عمل لیفت پستان و سینه اصلاح کرد.

سویابی

در طول بزرگ کردن پستان، جراح شما یک جیب را در زیر یا بالای عضلات قفسه سینه ایجاد می کند که در آن آنها ایمپلنت قرار می گیرد. این جیب گاهی می تواند شکل را تغییر دهد و باعث شود ایمپلنت ها به سمت زیر بغل حرکت کنند. این منجر به کاهش یا از بین رفتن شکاف می شود. اگر کسی بافت طبیعی پستان کمی داشته باشد و ایمپلنت های بزرگی قرار داده که اندازه لیوان را به طرز چشمگیری زیاد انتخاب کرده باشد، سو یابی رخ می دهد. همچنین اگر جراح ایمپلنت ها را بالاتر از ماهیچه قرار دهد، احتمال وقوع این حادثه بیشتر می شود. اگر سویابی اتفاق بیفتد، جراح شما می تواند با انجام جراحی های بعدی آن را اصلاح کند.

ایمپلنت پستان همراه با لمفوما بزرگ سلولی آناپلاستیک (BIA-ALCL)

لمفوما بزرگ سلولی آناپلاستیک همراه با ایمپلنت پستان (BIA-ALCL) سرطان غدد لنفاوی است. علائم این بیماری می تواند شامل تورم پستان ها یا ایجاد مایعات انبوه اطراف ایمپلنت باشد. با این حال، این یک وضعیت بسیار نادر است. درمان شامل جراحی برداشتن كپسول پستان و ایمپلنت و در بعضی موارد شیمی درمانی است. اگر شما و جراح به اندازه کافی BIA-ALCL را زود تشخیص داده و درمان کنید، این بیماری قابل علاج خواهد بود.

جراحی بزرگ کردن پستان

دو حبابی

قرار دادن ایمپلنت پستان گاهی اوقات می تواند با چین طبیعی در انتهای پستان تداخل یابد (چین پایین پستانی). “دو حبابی” هنگامی اتفاق می افتد که ایمپلنت زیر این چین می افتد و باعث ایجاد چین دیگری در سینه می شود. ایمپلنت هایی که زیر عضله سینه قرار دارند (ایمپلنت های زیر سینه ای)، بیشتر در معرض خطر این عارضه هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است عمل جراحی تجدید نظر برای برطرف کردن شکل ظاهری آن ضروری باشد.

پایین آمدن

برای نگه داشتن ایمپلنت در سینه، جراح شما یک “جیب” را در زیر یا بالای عضله سینه ایجاد می کند. این جیب گاهی اوقات می تواند ثبات را از دست داده و فضای جابجایی ایمپلنت را فراهم کند. هنگامی که این اتفاق بیفتد، بافت پشتیبان ایمپلنت در پایین پستان اجازه می دهد تا امپلنت پایین آمده که همراه آن بافت پستان اطراف را پایین می آورد. این منجر به ایجاد ناهنجاری در پستان ها می شود؛ بدین صورت که قسمت پایینی پستان بسیار پر بوده و ممکن است نوک سینه ها به طور غیر طبیعی بالا ظاهر شوند. جراحی های بیشتر می تواند سینه ها را به حالت زیبای یشناختی خود برگرداند.

زیبایی

همیشه این خطر وجود دارد که شما ممکن است از نتایج بزرگ کردن پستان خود ناراضی باشید. به عنوان مثال، شما ممکن است از اندازه، شکل یا تقارن سینه های خود ناراضی باشید. انتخاب با دقت جراح می تواند در جلوگیری از این نتیجه به شما کمک کند. مِدبِل پیشنهاد می کند مطمئن شوید که جراح انتظارات شما را کاملاً درک می کند و در مورد امکان پذیر بودن این انتظارات با شما صادق است.

چگونه می توانم برای جراحی بزرگ کردن پستان آماده شوم؟

مهم است که قبل از عمل جراحی پستان، خود را به خوبی آماده کنید. توصیه های زیر را برای آماده سازی جراحی پستان توصیه می کنیم:

رانندگی

بلافاصله پس از عمل جراحی پستان، به شما اجازه رانندگی خودرو داده نمی شود. جراح شما ممکن است دستور دهد 5 روز تا 2 هفته صبر کنید تا بتوانید دوباره رانندگی کنید. بنابراین مهم است که پس از انجام عمل جراحی، یک دوست یا عضو خانواده همراه خود داشته باشید تا شما به خانه برساند. تیم مِدبِل همچنین می تواند در تنظیم سفرتان به شما کمک کند! همچنین برای 24 ساعت اول بعد از جراحی پستان به نظارت بزرگسالان نیاز خواهید داشت. دلیل این امر این است که شما ممکن است در این دوره زمانی توسط بی حس کننده ها و مسکن ها تحت تأثیر قرار بگیرید.

جراحی بزرگ کردن پستان

خوابیدن و استراحت کردن

بعد از عمل جراحی پستان، ممکن است به خواب راحت تری نیاز داشته باشید. بنابراین باید بالش های اضافی روی تخت خود داشته باشید؛ بخاطر چند روز اول روی پشت خود استراحت کنید و بخوابید. مهم است که بعد از عمل استراحت زیادی داشته باشید. با این حال شما باید متحرک باشید و گاه به گاه در خانه پیاده روی کنید. انجام این کار به کاهش خطر ایجاد لخته خون در پاها کمک می کند.

وسایل خانگی و کارها

قبل از عمل باید وسایل کابینت قابل دسترس مانند ظروف مخصوص، لیوان و مواد غذایی خشک را روی پیشخوان (اوپن) آشپزخانه قرار دهید. این امر باعث می شود با دسترسی به وسایل، فشاری روی برش های خود قرار ندهید. همچنین تمیز کردن خانه، شستن لباس ها و تخلیه سطل زباله ها قبل از روز عمل، برای شما ابتکار خوبی است.

خرید مواد غذایی

از آنجایی که بعد از جراحی قادر به بلند کردن اجسام سنگین برای مدتی نخواهید بود، باید روز قبل به فروشگاه مواد غذایی رفته و خرید کنید. همچنین ذخیره بعضی از وعده های غذایی و نگه داشتن آنها در فریزر میتواند مفید باشد؛ به این ترتیب نیازی به نگرانی در مورد پخت و پز هم ندارید.

کودکان و حیوانات خانگی

برای کمک به بهبودی خود، باید از خانواده و دوستان خود بخواهید که به مراقبت از حیوانات خانگی و کودکان خردسالتان کمک کنند.

جراحی بزرگ کردن پستان

رژیم غذایی

حفظ رژیم غذایی سالم بعد از جراحی بزرگ کردن پستان بسیار مهم است. شما باید دارای وعده های غذایی پر پروتئین و کم سدیم باشید که شامل بسیاری از میوه ها و سبزیجات تازه است. حتماً مقدار زیادی آب و نوشیدنی های بدون کافئین بنوشید. سعی کنید از هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی هایی که حاوی مقادیر زیادی نمک و قندوشکر هستند خودداری کنید.

لباس پوشیدن

پوشیدن لباس هایی در چند روز اول پس از جراحی بزرگ کردن پستان که از جلو باز می شوند، برای شما راحت تر خواهد بود. پوشیدن کفش های راحتی ممکن است به بهبودی نیز کمک کنند؛ زیرا با آنها دیگر نیازی به خم شدن برای بستن بند یا در آوردن سخت ندارید. در صورت نیاز به سوتین بعد از عمل در روز جراحی، جراح به شما خواهد گفت.

مشاوره جراحی بزرگ کردن پستان

به منظور کاهش خطر عوارض در حین و بعد از عمل جراحی بزرگ کردن پستان، جراحان ما توصیه های زیر را ارائه می دهند:

BMI زیاد، مصرف بی رویه الکل، سیگار کشیدن و استفاده از مواد مخدر تفریحی (اعم از دارویی یا تفریحی)، همگی خطر بروز عوارض را افزایش می دهد. مصرف سیگار بویژه خطر عفونت را افزایش داده و روند بهبود زخم را به تأخیر می اندازد. بنابراین جراحان ما به شما توصیه می کنند حداقل 6 هفته قبل از عمل جراحی سیگار را ترک کنید و از محصولات نیکوتین دار استفاده نکنید. همچنین بسیاری از داروهای هومیوپاتی که با نسخه در دسترس هستند، می توانند بر روند عمل شما تأثیر منفی بگذارند. این داروها شامل داروهای حاوی: زنجبیل، ژنکگو، روغن جگر ماهی، آسپرین، گل راعی و بسیاری از مولتی ویتامین های مختلف است. بنابراین باید 2 هفته قبل از عمل جراحی تمام داروهای هومیوپاتی را متوقف کنید. این امر خطر خونریزی بعد از عمل، کبودی بیش از حد و ایجاد هماتوم را کاهش می دهد. آماده سازی عمل جراحی پستان به شما در اطمینان از مناسب بودن کافی برای جراحی کمک خواهد کرد.

مراقبت های بعد از جراحی بزرگ کردن پستان

در طول مشاوره، جراح شما دستورالعمل خاصی راجع به روش ترجیح داده شده ی مراقبت های بعدی برای بیماران جراحی بزرگ کردن پستان ارائه می دهد.

قرار ملاقات بعد از جراحی بزرگ کردن پستان

بعد از عمل جراحی بزرگ کردن پستان، به احتمال زیاد قادر خواهید بود در همان روز یا روز بعد به خانه برگردید. قبل از ترک بیمارستان، قرار ملاقات بعد از عمل ترتیب داده می شود تا بتوانید طی دو هفته با جراح خود ملاقات کنید. در طی این ملاقات، جراح شما پستان های شما را معاینه می کند، هر بخیه غیر قابل حل را برداشته و هرگونه عارضه جراحی را برطرف می کند. به عنوان بخشی از روند مراقبت جراحی بزرگ کردن پستان، جراح شما در مورد مواردی از قبیل مرخصی کاری، تمرین و ورزش، رانندگی و غیره به شما چارچوبهای زمانی خاصی را توصیه می کند. بنابراین پیروی از توصیه های خاصی که جراح به شما ارائه می دهد، مهم است؛ زیرا این موضوع مختص بهبودی شماست. با این حال، ما در زیر برخی از دستورالعمل ها و اطلاعات کلی در مورد مراقبت های بعد از عمل بزرگ کردن پستان ارائه شده است.

جراحی بزرگ کردن پستان

مرخصی از کار بعد از جراحی بزرگ کردن پستان

زمان لازم برای مرخصی گرفتن از کار بعد از جراحی بزرگ کردن پستان بستگی به نوع کار شما دارد. اگر شغل شما به هر میزان کار دستی به خصوص بلند کردن اجسام سنگین، بردن اشیاء به بالای سر یا هر کار جسمی شدیدی نیاز دارد، حداقل یک هفته مرخصی بگیرید. اگر شغلتان نسبتاً سبک است یا هیچ تأثیری بر بهبودی شما ندارد و فقط به یک میز کار نیاز دارد، فقط 4 تا 5 روز از کار خود مرخصی بگیرید. مهم نیست که نقش شما در آن کار چیست، حتی تاثیرات تأثیر نور نیز باید حداقل برای 1 تا 2 هفته اجتناب شود.

بازگشت به تمرین و ورزش بعد از جراحی بزرگ کردن پستان

اگرچه بعد از جراحی بزرگ کردن پستان نیاز به استراحت دارید، اما مهم است که تمام روز در رختخواب نمانید. حتی اگر شما عمل جراحی بر روی قفسه سینه خود کرده باشید، پیاده روی روزانه گاهی اوقات می تواند به جلوگیری از ایجاد لخته های خون در پاهای شما کمک کند. در حالی که شما باید کمی خود را متحرک نگه دارید، باید فقط با راهنمایی جراح خود به ورزش منظم بازگردید. در زیر یک دستورالعمل گسترده برای بازگشت به ورزش بعد از جراحی بزرگ کردن پستان آورده شده است:

هفته 1 – 3

اصلاً ورزش نکنید. حتی فعالیت های هوازی جزئی ممکن است منجر به افزایش تورم و طولانی تر شدن زمان بهبودی شود.

هفته 3 – 6

میتوانید ورزشهایی مانند دوچرخه سواری را شروع کنید که شامل حرکت شدید نیست.

بعد از 6 هفته

6 هفته بعد از جراحی بزرگ کردن پستان، باید دوباره انواع ورزش را از سر بگیرید.

رانندگی بعد از جراحی بزرگ کردن پستان

شما نمی توانید بلافاصله بعد از جراحی بزرگ کردن پستان رانندگی کنید؛ زیرا هنوز کمی تحت تأثیر بیهوشی قرار خواهید گرفت. بنابراین، شما نیاز دارید که یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستانتان همراهتان باشد تا پس از عمل شما را به خانه برساند. همچنین ممکن است رانندگی تا یک هفته بعد از عمل برای شما دشوار یا غیرممکن باشد. این امر به این دلیل است که عمل جراحی بزرگ کردن پستان بر روی عضلات موجود در سینه شما تأثیر می گذارد و لازم است که فرمان را با بازو بچرخانید. حتی اگر رانندگی در هفته بعد از جراحی شما راحت باشد، NHS توصیه می کند حداقل 1 هفته بعد از عمل از رانندگی خودداری کنید تا از صدمه دیدن خود و آهسته شدن روند بهبودی خود جلوگیری کنید.

سوتین بعد از جراحی بزرگ کردن پستان

بعد از جراحی بزرگ کردن پستان، مجبور خواهید بود 2 تا 5 هفته بعد از عمل یک لباس فشرده ساز و جذب بپوشید. میزان زمانی که شما مجبور به پوشیدن این “سوتین بهبودی” هستید بستگی به توصیه جراح شما دارد. پوشاک فشرده ساز در روزهای ابتدایی مراقبت بعد از عمل بزرگ کردن پستان بسیار مهم است؛ زیرا به کاهش تورم و کبودی کمک کرده و به شما در رسیدن به بهترین نتیجه ممکن کمک می کنند.

مراقبت از زخم بعد از جراحی بزرگ کردن پستان

چندین روش مختلف وجود دارد که ممکن است جراح شما برای بهبود زخم ها بعد از جراحی بزرگ کردن پستان به شما کمک کند. این شامل:

  • ماساژ زخم – پس از بهبودی جای زخم، می توانید زخم خود را به آرامی ماساژ دهید، ترجیحاً با یک کرم یا روغن زخم.
  • کرم/ ژل/ ورق های سیلیکونی – جراح شما ممکن است 6 تا 12 ماه پس از بهبودی زخم هایتان با یک محصول مبتنی بر سیلیکون، به شما کمک کند تا به روشن شدن رنگ جای زخم کمک کرده و محو شود.
  • از قرار دادن زخم های خود در معرض آفتاب یا آفتاب گیری جلوگیری کنید و از یک ضد آفتاب قوی برای محافظت از پوست و جلوگیری از افزایش رنگ دانه های پوستی (تاریک شدن رنگ زخم) استفاده کنید.

به طور خاص جراح شما در مورد چگونگی مراقبت از زخم ها، توصیه هایی خواهد کرد.

جراحی بزرگ کردن پستان

نتایج جراحی بزرگ کردن پستان

اگرچه تفاوت فوری در اندازه پستان های شما بعد از جراحی بزرگ کردن پستان مشاهده می شود، ممکن است 2 تا 9 ماه طول بکشد تا بتوانید نتایج کامل زیبایی بزرگ کردن پستان خود را مشاهده کنید. تورم و برخی اختلافات جزئی در شکل آنها ممکن است تا 9 ماه ادامه داشته باشد. این نکته را باید در نظر داشته باشید که زمان ریکاوری دقیق در هر بیماری متفاوت است. زمان بندی برای هر بیمار متفاوت بوده و هر جراح توصیه ها و جداول زمانی متفاوتی را ارائه می دهد. بنابراین، پیروی از تمام توصیه های بعد از عمل جراح، مهم است.

 سؤالات متداول در مورد جراحی بزرگ کردن پستان

مهم است که قبل از انجام عمل، در مورد بزرگ کردن پستان خود تحقیق کنید. سؤالات متداول در مورد بزرگ کردن پستان شامل موارد زیر است:

بعد از جراحی بزرگ کردن پستان چه مدت باید از کار خود مرخصی بگیرم؟

این بستگی به نوع کار شما دارد. اگر شغل شما شامل فعالیت های بدنی زیادی است، حداقل یک هفته مرخصی باید داشته باشید. اگر فعالیت زیادی نداشته باشد، شما فقط باید 4 تا 5 روز مرخصی داشته باشید. در هر صورت، شما باید حداقل از 1 تا 2 هفته از وظایف سبک خودداری کنید.

آیا جراحی بزرگ کردن پستان در توانایی من در شیردهی تأثیر خواهد گذاشت؟

برخی از خانم ها پس از بزرگ کردن پستان در شیردهی دچار مشکل می شوند. این حالتی غیر معمول است و بیشتر بیماران با این فرض که قبل از عمل می توانستند از شیر مادر تغذیه بدهند، می توانند پس از عمل هم شیرده باشند. ایجاد برش ها در زیر پستان یا زیر بغل ممکن است از آسیب به مجاری شیردهی، غدد یا اعصاب جلوگیری کند. ایمپلنت هایی که در زیر عضله قفسه سینه قرار می گیرند نیز احتمال آسیب به مجاری و اعصاب شیردهی را ندارند.

چه مدت بعد از شیردهی باید منتظر بمانم تا بتوانم جراحی بزرگ کردن پستان انجام دهم؟

اگر هم اکنون در حال شیردهی هستید، جراح شما ممکن است مجبورتان کند حداقل 3 تا 6 ماه قبل از عمل، شیردهی را متوقف کنید. این اجازه می دهد تا پستان ها قبل از عمل شما بخوبی مستقر شوند.

جراحی بزرگ کردن پستان

چه مدت بعد از بارداری باید منتظر بمانم تا بتوانم جراحی بزرگ کردن پستان انجام دهم؟

اگر اخیراً نوزادی را به دنیا آورده اید، ممکن است جراح شما از شما بخواهد 3 تا 6 ماه صبر کنید تا بتوانید جراحی بزرگ کردن پستان بکنید.

ایمپلنت پستان چه حسی دارد؟

ایمپلنت پستان به منظور جلوه دادن طبیعی پستان ها طراحی شده اند. ایمپلنت های ژل سیلیکونی، به ویژه ژل سیلیکونی بسیار منسجم، نسبت به ایمپلنت های سالینی، ظاهر و احساس طبیعی تری دارند.

آیا برای جراحی بزرگ کردن پستان به مراجعه پزشک عمومی نیاز دارم؟

اکثر جراحان زیبایی می خواهند بدون مراجعه به پزشک معالج، شما را برای مشاوره اولیه ببینند. اما اگر قصد دارید همگام با جراحی پیش بروید، جراح شما برای دریافت جزییاتی در مورد تاریخچه درمانی و پزشکیتان ممکن است با پزشک معالج شما تماس بگیرد.

آیا جراحی بزرگ کردن پستان در NHS (بیمه سلامت) موجود است؟

عمل های زیبایی مانند بزرگ کردن پستان معمولاً شامل NHS نمی شوند. اگر با این حال شما برای درمان سرطان پستان متحمل لامپکتومی یا ماستکتومی شده باشید، ممکن است واجد شرایط بازسازی پستان در NHS باشید.


بیشتر بدانید : عدم آگاهی بانوان ایرانی از علائم سرطان پستان


جراحی بزرگ کردن پستان

تأثیر مواد مخدر و الکل در بزرگ کردن پستان چیست؟

سیگار کشیدن، نوشیدن مقادیر زیاد الکل ویا مصرف مواد مخدر تفریحی، خطر عوارض در حین و بعد از عمل را افزایش می دهد. جراحان ما اکیدا توصیه می کنند حداقل شش هفته قبل از عمل سیگار کشیدن و استفاده از تمام محصولات نیکوتین دار را متوقف کنید.

آیا بعد از عمل بزرگ کردن پستان به جراحی های اضافی نیاز دارم؟

به دلایل متعددی ممکن است عمل جراحی های بیشتری انجام شود. در بیشتر موارد به دنبال ایجاد عارضه ای از قبیل انقباض کپسولی یا پارگی ایمپلنت، لازم است عمل جراحی دیگری صورت بپذیرد. همچنین برخی از بیماران برای تغییر اندازه، شکل یا نوع ایمپلنت، عمل جراحی دیگری را انتخاب می کنند.

چه کسی کاندید مناسبی برای جراحی بزرگ کردن پستان نیست؟

بزرگ کردن پستان ممکن است برای خانمهایی که دارای شرایط زیرند مفید نباشد:

  • یک عفونت فعال داشته باشید
  • سرطان فعال یا سابقه سرطان داشته و درمان کافی دریافت نکرده اید
  • باردار یا پرستار هستید

جراحی بزرگ کردن پستان ممکن است در درمان عفونت یا سرطان اختلال ایجاد کند. همچنین ممکن است ایمنی کودک در دوران بارداری را به خطر بیاندازد.

افزایش یا کاهش وزن بعد از جراحی بزرگ کردن پستان چه تأثیری خواهد داشت؟

کاهش عمده وزن یا افزایش وزن ممکن است در ظاهر پستان شما تأثیر بگذارد. افزایش شدید وزن منجر به تاثیر کمی در اندازه ایمپلنت می شود. در حالی که کاهش شدید وزن اثر آنها برجسته تر خواهد شد. اثر کاهش وزن یا افزایش بین افراد متفاوت است.