زایمان طبیعی راحت، چه تغذیه ای لازم دارد؟

منبع: نی نی بان

128

1398/8/4

15:45


وقتی صحبت از زایمان طبیعی می شود، مادران باردار به دنبال راهکارهایی برای کاهش درد ناشی از آن هستند تا بتوانند به این طریق بر ترسشان از زایمان طبیعی غلبه کنند به همین دلیل می پرسند که چی بخوریم تا زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم؟ آیا راهی برای کاهش درد زایمان هست؟ اگر می خواهید بدانید که چه بخوریم تا زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

چه بخوریم تا زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم؟
مصرف کافی مواد غذایی مغذی از مهمترین موارد دوران بارداری است. اغلب اوقات مادر باردار برای حفظ انرژی و سلامت جنین غذا می خورد. اما نکته ایی که برخی از مادران به آن توجه نمی کنند افزایش بیش از حد وزن آنها است.
مادران بارداری که افزایش وزن نرمال و مناسبی دارند نیاز کمتری به درمان های پزشکی در طول دوران بارداری و در هنگام زایمان دارند.
به توصیه های پزشک خود توجه کنید:
- مکمل و ویتامین های دوران بارداری را مصرف کنید.
- غذاهای سالم بخورید.
- در مصرف چربی دقت کنید.
در اینکه باید در دوران بارداری غذای بیشتری بخورید شکی نیست ولی اگر افزایش وزن شما بیش از حد معمول باشد، احتمال نیاز به اقدامات پزشکی هنگام زایمان افزایش یافته و زایمان دشوارتری را پیش رو خواهید داشت.

قبل از زایمان طبیعی چه بخوریم؟
احتمالا اگر مادر و یا مادربزرگتان که تجربه زایمان طبیعی را داشته اند بپرسید که قبل از زایمان طبیعی چه غذایی بخوریم، به شما خواهند گفت، هنگامی که احساس می کنی زایمان نزدیک است، شب ها غذای سبک بخور! بله کاملا درست است.
جنین درهنگام عبور از کانال زایمانی از کنار راست روده عبور می کند. بنابراین اگر شما شب قبل غذای حجیم و سنگینی را خورده باشید، در هنگام خروج جنین دفع مدفوع بسیار بیشتری را تجربه خواهید کرد که به گفته بیشتر مادران یکی از تجربه های ناخوشایند زایمان است.
بنابراین وقتی می پرسید که برای زایمان طبیعی چه بخوریم؟ ما به شما توصیه می کنیم که مصرف غذای کم حجم و سبک در روزهای پایانی بارداری نه تنها سبب می شود که دفع مدفوع کمتری را حین زایمان تجربه کنید بلکه احتمال حال بهم خوردگی و بالا آوردن محتویات معده و ابتدای روده باریک در هنگام دردهای زایمانی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای کاهش درد زایمان طبیعی چه بخوریم
تاکنون تحقیق علمی ثابت نکرده است که آیا مصرف غذای خاصی می تواند سبب کاهش درد زایمان شود یا نه؟ اما با تمام این ها وقتی می پرسید که چه بخوریم تا زایمان طبیعی راحتی داشته باشیم ما به شما استفاده از سایر روش های تسهیل زایمان همانند انجام ورزش های کف لگن، مدیتیشن، شرکت در کلاس های آمادگی برای زایمان و ... را پیشنهاد می کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو