این روزها در فضای مجازی نامه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد با دستور مدیران شرکت مادرتخصصی توانیر خطاب به مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق استانی بخشی از ظرفیت تولید برق کشور در ایام سرد سال به تولید رمز ارزها اختصاص یابد.

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر با انتشار اطلاعیه ای در این مورد اعلام کرد: "نامه منتشر شده در فضای مجازی در مورد اختصاص بخشی از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها، برای استخراج ارز دیجیتال جعلی است."

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

"هیچ نامه‌ای به منظور اختصاص بخشی از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها برای استخراج ارز دیجیتال صادر نشده است. پیرو انتشار خبری در برخی کانال‌ها و سایت‌ها در خصوص دستور شرکت توانیر به مدیران شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع کشور به‌منظور اختصاص نیمی از ظرفیت نیروگاه‌ها در فصول سرد سال برای استخراج دیجیتال، ضمن تکذیب این موضوع، تاکید می‌نماید هیچ نامه‌ای از سوی شرکت توانیر در این ارتباط صادر نشده است.

از فعالان در فضای مجازی و سایر رسانه‌ها درخواست می‌شود تا نهایی شدن دستورالعمل‌ها و ابلاغ آن از مبادی رسمی، از هرگونه اظهار نظر و انتشار اخباری که باعث تشویش افکار عمومی و فعالان اقتصادی شود، پرهیز نمایند."