وقتی اهدای گروه‌های خونی منفی در فصل زمستان کم می شود

68

1398/8/4

22:02


مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: به دلیل آغاز فصل سرما و تعطیلات میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کرده است و گروه‌های منفی بیشتر مورد نیاز است.

وقتی اهدای گروه‌های خونی منفی در فصل زمستان کم می شود

به گزارش بهداشت نیوز: مرتضی طباطبایی مدیر کل انتقال خون استان تهران  با اشاره به کاهش مراجعه مردم به مراکز انتقال خون در سطح استان تهران، اظهار کرد: به دلیل آغاز فصل سرما و تعطیلات میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون و فرآورده‌های خونی به مراکز انتقال خون کاهش پیدا کرده است. هموطنان استان تهران برای رفع نیاز بیماران و نیازمندان در سطح استان تهران برای انجام این کار خیر و خداپسندانه حتی در فصل‌های سرد سال نیز اقدام کنند.

طباطبایی تاکید کرد: در حال حاضر گروه‌های منفی و گروه A بیشتر از سایر گروه‌های خونی مورد نیاز است و به دلیل عمر کوتاه پلاکت و پلاسما اهدای خون و فرآورده‌هایی مانند پلاکت بیشتر مد نظر قرار دارند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران بیان کرد: به طور کلی از نظر میزان ذخیره خون استان تهران با هیچ مشکل یا کمبودی مواجه نیست و ذخیره خون و فرآورده‌های خونی با توجه به کاهش مراجعه مردم خوشبختانه در حدود ۷ روز است.

او افزود: استان تهران یکی از پرمصرف‌ترین واحد‌های خون و فرآورده‌های خونی به دلیل انجام عمل‌های سنگین جراحی و بروز حوادث ترافیکی است، اما در عین حال دیگر استان‌های کشور با هدف رفع نیاز بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خون و فرآورد‌های خونی را کمک می‌کنند.

طباطبایی گفت: سالیانه ۵۰ هزار لیتر پلاسما به وسیله مردم استان تهران اهدا می‌شود که این فرآورده خون جهت تولید داروی مورد نیاز بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل انتقال خون استان تهران یادآوری کرد: مراکز انتقال خون در مناطق ۱، ۲، ۴ و مرکز وصال در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پذیرای اهداکنندگان خون و فرآورد‌های خونی است و امیدوارم آمار مراجعه افراد طی چند روز آینده افزایش پیدا کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو