پوره هویج نوزاد، دستور تهیه

منبع: نی نی بان

134

1398/8/5

01:05


هویج سرشار از بتاکاروتن است و یک غذای کمکی عالی برای کودکان زیر یک سال می باشد. البته در صورت امکان از پوره هویج آماده استفاده نمایید زیرا هویج تازه نیترات بالایی دارد. در ادامه طرز تهیه پوره هویج را آموزش داده ایم.
هویج غنی از بتاکاروتن است که یک ماده مغذی در رژیم غذایی کودک است. دستور العمل گام به گام آسان ما را برای یادگیری نحوه آماده سازی پوره هویج برای نوزادان دنبال کنید.

آموزش طرز تهیه پوره هویج برای نوزادان به صورت قدم به قدم
مرحله 1: انتخاب و خرید هویج
هویج گیاهی است که می توان از آن در غذاهای متنوعی استفاده کرد، همچنین این امکان وجود دارد که آن را با انواع میوه ها، سبزیجات و گوشت مخلوط کنید. هویج هایی را انتخاب کنید که ظاهری بیرونی آنها محکم و صاف و به رنگ نارنجی پرتقالی باشند. (توجه: برخی از متخصصان اطفال توصیه می کنند که به جای تهیه پوره هویج تازه از پوره های تهیه شده به شکل صنعتی استفاده کنید، زیرا سبزیجات تازه نیترات بالایی دارند.)
مرحله 2: هویج را بشویید و تمیز کنید
هویج را در آب سرد بشویید و بوسیله پوست کن، لایه بیرونی آن را بردارید. سپس آن را به تکه های کوچکتر برش بزنید.
مرحله 3: هویج را بپزید
در یک قابلمه متوسط آب را به جوش بیاورید. سپس هویج را به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید. حالا آنها را آبکش کرده و به مدت سه دقیقه زیر آب سرد بشویید تا روند پخت متوقف شود.
مرحله 4: هویج را پوره کنید
بوسیله مخلوط کن یا دستگاه غذاساز هویج را به شکل پوره ای یکدست درآورید. برای رسیدن به غلظت دلخواه، در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید. زمانی که کودک برای غذاهای کوچک آماده شد، یعنی در حدود 10 ماهگی می توانید هویج را پخته و به صورت قطعات ریز خرده شده به او بدهید.
مرحله 5: سرو هویج
هویج به تنهایی غذای خوش طعمی است و می توان آن را با سبزیجات دیگر، میوه ها و گوشت نیز مخلوط کرد. پوره هویج را با این مواد غذایی امتحان کنید:
کلم بروکلی
لوبیا سبز
سیب
هلو
کدو حلوایی
کدو سبز
سیب زمینی شیرین
سیب زمینی حنایی
برنج قهوه ای
عدس
گوشت
مرغ
مرحله 6: نگهداری پوره هویج در یخچال و فریزر
پوره هویج را می توانید پس از خنک کردن و در ظروف بدون BPA، به مدت سه روز در یخچال نگه دارید. درون فریزر نیز می توان آن را به مدت 3 ماه نگهداری کرد. یک شب پیش از مصرف آن را درون یخچال قرار دهید.
توجه: همیشه قبل از دادن یک غذای جدید به کودک، با پزشک مشورت کنید. به خصوص درباره کودکانی که آلرژی غذایی دارند. به علاوه متخصصان توصیه نمی کنند که پوره هویج، چغندر یا اسفناج را خودتان تهیه کنید، زیرا این سبزیجات تازه نیترات بیشتری دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو