به گزارش سی ان ان، نیروهای دموکرات سوریه و نیروهای مرزی دولت اقلیم کردستان (KRG) نیز ورود خودروهای زرهی آمریکا به سوریه را تایید کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا تا کنون از اظهار نظر در مورد این خبر خوداری است.

جابه جایی نیروهای آمریکا از عراق به سوریه در حالی منتشر می‌شود که "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در مقر ناتو در بروکسل گفت: واشنگتن حضور نظامی خود را در میادین نفتی سوریه تقویت کرده و خودروهای نظامی به این مناطق می‌فرستد.

در تازه‌ترین چرخش در سیاست خارجی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سوریه، اسپر گفت که واشنگتن با استفاده از «نیروی مکانیزه» حضور نظامی خود را در مناطق نفتی سوریه تقویت می‌کند.

ترامپ ابتدا خروج کامل نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه را اعلام کرد، اما پس از آنکه با انتقادهای شدید از سوی هم‌حزبی‌های خود روبه‌رو شد، تلاش کرد ادبیات خود را در این باره تغییر دهد.

اسپر در کنفرانسی خبری در بروکسل گفت: ما اکنون در حال انجام اقداماتی برای تقویت مواضع خود در «دیر الزور» هستیم تا اطمینان حاص کنیم که داعش به میادین نفتی دسترسی نخواهد داشت.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور از شمال شرق سوریه خارج می‌شوند، اما وی روز چهارشنبه با چرخشی در مواضع خود گفت که تعدادی از نظامیان آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته در توئیتی خطاب به نیروهای کُرد شمال سوریه، نوشت: زمان آن فرا رسیده است که کُردها به منطقه‌ای در سوریه بروند که میادین نفتی وجود دارد.

ترامپ همچنین نوشت: آمریکا هرگز به داعش اجازه نخواهد داد تا دوباره بر این میادین نفتی کنترل پیدا کند.