نقاشی نماز برای کودکان؛ طرح‌هایی زیبا از نماز خواندن و دعا کردن برای رنگ آمیزی

نقاشی نماز برای کودکان؛ طرح‌هایی زیبا از نماز خواندن و دعا کردن برای رنگ آمیزی


منبع: ستاره

3,194

1398/8/5

02:35


با استفاده از نقاشی نماز برای کودکان می‌توانید فرزند خود را با فرایض دینی و نحوه انجام آن‌ها آشنا کنید. برای داشتن فرزندی صالح لازم است که او را از کودکی با دین اسلام آشنا کنید.

نقاشی نماز برای کودکان

ستاره | سرویس سرگرمی - نماز یکی از روش‌های عبادت و نیایش با خداوند در دین اسلام و برخی ادیان دیگر است که در زبان عربی به آن صلاة می‌گویند. نماز که در سال‌های قدیم در زبان پارسی به آن نماژ می‌گفتند، به معنای خم شدن، سر فرودآوری برای ستایش پروردگار، ارج نهادن و بیان بندگی و پیروی از یزدان است. نمازهای یومیه هفده رکعت دارد که در پنج نوبت رو به قبله مسلمانان یعنی کعبه به صورت فردی یا گروهی خوانده می‌شود. از دیگر نمازهای موجود در دین اسلام می‌توان به نماز نافله، نماز شب، نماز آیات، نماز عید قربان، نماز میت و نماز مخصوص خسوف و کسوف اشاره کرد، البته تمام آن‌ها جزو نمازهای واجب نیستند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که دانشمندان اروپایی کشف کرده‌اند که برای تخلیه بار الکتریکی بدن خود و جلوگیری از سرطان روزانه برای ۱۰ دقیقه بدن خود را در وضعیتی قرار بدهند که دقیقا مشابه سجده‌ای است که مسلمانان در نماز انجام می‌دهند. این حرکت برای رفع درد و فشار بر روی دست، گردن، زانو و کمر تاثیر به سزایی دارد. امروزه هر پدر و مادر مسلمان و آگاه بر این مساله واقف است که برای داشتن فرزند صالحی که تارک الصلاة نباشد باید آموزش و آشنایی او با این فریضه الهی را از کودکی شروع کرد و روح او را با نماز تلفیق داد. یکی از بهترین راه‌های آشنایی و آموزش نماز به کودکان با استفاده از نقاشی و رنگ‌آمیزی است. پس با ما همراه باشید در این مطلب انواع نقاشی نماز برای کودکان، قرآن خواندن و دعا کردن را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.


در این مطلب می‌بینید:


نقاشی نماز برای رنگ آمیزی کودکان

شما می‌توانید با پرینت کردن هریک از نقاشی‌هایی که فکر می‌کنید بهتر هستند با مداد رنگی یا هر ابزار رنگ آمیزی دیگری که در دسترس دارید به رنگ آمیزی آن به همراه فرزند خود مشغول شوید و هنگام رنگ آمیزی او را با علل نماز خواندن، نحوه انجام و احکام نماز آشنا کنید.

 

نقاشی نماز برای کودکان


 

نقاشی نماز خواندن و تکبیر


 

نقاشی نماز خواندن


 

نقاشی نماز خواندن و تکبیر


 

نقاشی نماز برای کودکان


 

نقاشی رفتن به مسجد برای نماز خواندن


 

نقاشی نماز خواندن و سلام دادن


 

نقاشی نماز برای کودکان

 

بیشتر ببینید: آموزش نماز برای کودکان

 

نقاشی دعا کردن برای رنگ آمیزی کودکان

یکی از اعمالی که پس از ادای نماز به انجام آن بسیار سفارش شده است دعا کردن و راز و نیاز با خالق یکتاست. شما با استفاده از نقاشی‌های موجود در این قسمت می‌توانید نحوه دعا کردن را به کودک خود نشان دهید و از تاثیرات مثبت و آرامشی که به همراه دارد برای او صحبت کنید. به علاوه می‌توانید پس از رنگ آمیزی نماز برای کودکان با استفاده از نقاشی دعا کردن و قرآن خواندن، او را به انجام این اعمال تشویق کنید.

 

نقاشی دعا کردن برای کودکان


 

نقاشی دعا و نیایش


 

نقاشی حدیث کسا


نقاشی دعا برای کودکان


 

نقاشی دعا و نیایش بعد از نماز


 

نقاشی راز و نیاز کردن با خداوند


 

نقاشی نماز و نیایش

 

بیشتر ببینید: نقاشی با موضوع حجاب برای کودکان

 

نقاشی قرآن خواندن برای رنگ آمیزی کودکان

دعا کردن صحبت کردن با خداوند است و قرآن خواندن صحبت کردن خداوند با ماست. در هنگام تلاوت قرآن باید پاکیزه و آراسته باشیم و در کمال خشوع و ادب و با تلفظ صحیح عربی آن را تلاوت کنیم و به معنای واقعی آن توجه داشته باشیم. بسیار مهم است که به فرزند خود یاد دهید که قرآن خواندن باید با حضور قلب تلاوت شود و به معنای آن توجه کامل داشت و آن را در همه ابعاد زندگی به کار برد.

 

نقاشی قرآن خواندن و نماز


 

نقاشی قرآن خواندن برای کودکان


نقاشی قرآن خواندن برای کودکان


 

نقاشی قرآن خواندن کودکان


 

نقاشی قرآن خواندن برای رنگ آمیزی


 

نقاشی قرآن خواندن


 

نقاشی قرآن خواندن

 

جمع بندی

در این مطلب انواع نقاشی‌های نماز و اعمال مستحب پس از آن را برای رنگ‌آمیزی کودکان جمع‌آوری کردیم. لازم به ذکر است که کودک شما با رنگ‌آمیزی این نقاشی‌ها علاوه بر اینکه با نماز آشنا خواهد شد مهارت‌های هنری خود را نیز تقویت می‌کند. اثرات روحی و روانی بسیاری برای کودکان به همراه دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. افراد در هنگام نقاشی کردن در دنیای خیالات خود غرق می‌شوند و به طور ناخواسته افکار پنهان در ناخودآگاه خود را روی کاغذ می‌آورند. شما نیز از همین طریق می‌توانید از ترس‌ها و احساسات منفی فرزند خود آگاه شوید و در بر طرف کردن آن تلاش کنید. در صورتی که تمایل دارید در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید از شما دعوت می‌کنیم مقاله روانشناسی کودک با استفاده از نقاشی را مطالعه بفرمایید.

یکی از موضوعاتی که می‌توانید با استفاده از نقاشی آن را به کودک خود به صورت کامل معرفی کنید و اهمیت حفظ آن را به او گوشزد کنید، خانواده است. بسیار توصیه می‌شود که کودکان با مفهوم واقعی خانواده و لزوم تلاش هریک از اعضای خانواده برای حفظ آن آشنا شوند و این عقاید در وجودشان نهادینه گردد. لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از نقاشی‌های زیبای موجود در نقاشی خانواده برای رنگ‌آمیزی کودکان این مفهوم اجتماعی را به او آموزش دهید. نظر شما درباره نقاشی نماز برای کودکان چیست؟ به نظر شما کدام یک از نقاشی‌های ارائه شده در این مطلب از بقیه بهتر و زیباتر هستند؟ فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو