آنچه باید درباره خواص نمک اپسوم و مزیت های آن برای سلامتی پوست و مو بدانید

آنچه باید درباره خواص نمک اپسوم و مزیت های آن برای سلامتی پوست و مو بدانید


منبع: آرگا

186

1398/8/5

16:02


نمک اپسوم که به آن سولفات منیزیم هم میگویند البته به نمک حمام هم شناخته می شود . این ماده جامد از ذرات ریز بلوری شکلی برخوردار است خواص نمک اپسوم باعث شده که طیف کاربردی فراوانی داشته باشد.مخصوصا در زمینه پوست و مو از مزایای بهداشتی فراوانی برخوردار است.

خواص نمک اپسوم برای سلامتی پوست و مو آنقدر متعدد است که بیشتر کارخانه ها از این نمک در تهیه لوازم آرایشی خود روی آورده اند، تحقیقات گوناگونی نشان داده است که منیزیم و سولفات به راحتی از طریق پوست جذب می شود به همین علت قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

معرفی خواص شگفت انگیز نمک اپسوم

آشنایی با خواص نمک اپسوم

نمک اپسوم را به صورت مستقیم از معادن استخراج می کنند که یک ماده معدنی و طبیعی در اختیار ما قرار می گیرد. این نوع نمک خوراکی نیست و بیشتر کاربرد موضعی دارد البته نمونه های خوراکی این نمک هم در بازار پیدا می شود. اغلب کسانی که از خواص نمک اپسوم آگاه هستند می دانند که بیشتر به عنوان یک لایه بردار برای پوست و پرپشت شدن و تنظیم چربی موی سر استفاده می شود.

نمک اسپوم از زمان های گذشته بیشترین کاربرد را در حفظ زیبایی بیشتر و جوان سازی پوست داشته است ،شما می توانید از خواص نمک اپسوم برای رفع مشکلات پوست و موی خود استفاده کنید و خواهید دید چه اثری روی پوست و موی شما خواهد گذاشت.

سم زدایی

از این ماده می توانید برای سم زدایی کل بدن استفاده کنید کافیست مقداری از نمک اپسوم را در وان حمام خود داخل آب گرم بریزید تا بدن به طور کل سم زدایی شود.

رفع جوش های سر سیاه

نمک اپسوم تاثیر فراوانی در از بین بردن جوش های سر سیاه صورت دارد کافیست مقداری از نمک را با آب جوشیده ترکیب کنید و با دستمال به روی صورت خود بمالید.

از بین بردن جوش های سرسیاه صورت یکی از خواص نمک اپسوم می باشد

خواص نرم کننده نمک اپسوم برای موهای شما

می توانید از نمک اپسوم به عنوان یک نرم کننده طبیعی کار آمد استفاده کنید. مقداری از نمک اپسوم را در آب گرم حل کنید و سپس بعد از شستن موها با شامپو روی موهای خود بریزید و ماساژ دهید

حجیم کننده و ضد ریزش

 نمک اپسوم در حجیم کردن موها و قطع ریزش بسیار کار آمد است ابتدا باید مقداری مساوی از نرم کننده مو و نمک اپسوم را باهم مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی سر خود ماساژ دهید.

پرپشت و حجیم کردن موهای سر با خاصیت های نمک اپسوم

لایه برداری پوست صورت

برای لایه برداری پوست باید مقداری از نمک اپسوم را با چند قطره روغن بادام مخلوط کنید سپس به صورت دورانی روی پوست بدن بمالید این کار تاثیر شگفت انگیزی در از بین بردن سلول های مرده دارد. برای پوست صورت هم می توانید نمک را با کرم های پاکسازی و ارگانیک مخلوط و ماساژ دهید.

لایه برداری پوست صورت با استفاده از نمک اپسوم

درمان آفتاب سوختگی

 نمک اپسوم به علت دارا بودن خاصیت ضد التهابی به درمان آفتاب سوختگی کمک فراوانی می کند. برای این کار باید نمک اپسوم را با آب سرد حل کنید و روی صورت خود اسپری کنید. این روش تا تا زمان بهبود سوختگی مرتبا استفاده کنید.

در مان آفتاب سوختگی با نمک اپسوم

از بین برنده ترک پا

در یک لگن مقداری آب گرم و مقداری هم نمک اپسوم بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه پاها را در ان قرار دهید. می توانید نمک را مستقیم روی پاهایتان ماساژ دهید به شرط آنکه پاهایتان از قبل رطوبت داشته باشد.

در مان خشکی و ترک پا با استفاده از نمک اپسوم

درمان ترک و خشکی لب

کمی روغن نارگیل را با نمک اپسوم ترکیب کنید و به صورت روزانه از آن استفاده کنید به مرور شاهد نرمی و لطافت پوست لب های خود بدون ترک و خشکی خواهید شد.

اثر شگفت انگیز نمک اپسوم بر نرم کردن پوست لب

مفید برای موهای چرب

اگر از چرب شدن زود هنگام خود رنج می برید کافیست مقداری از نمک اپسوم را به شامپو خود اضافه کنید و به صورت عادی بشویید.

استفاده از نمک اپسوم برای رفع چربی سر

ضد شوره

نمک اپسوم می تواند شوهای سر را به راحتی از بین ببرد، فقط کافیست مقداری از نمک اپسوم را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کنید سپس روس کف سر ماساژ دهید. بهتر است از این روش چندین مرتبه استفاده کنید تا به راحتی از شر شوره سر خود خلاص شوید.

از دیگر خواص نمک اپسوم :

  • درمان ناراحتی های نقرس
  • کاهش کبودی و التهاب بدن
  • درمان یبوست
  • اثر بخشی بهتر انسولین
  • جلوگیری از لخته شدن عروق
  • بهبود اعصاب عضلات
  • کاهش درد و گرفتی عضلات
  • کاهنده استرس
  • بهبود عملکرد آنزیم ها
  • تنظیم کننده هورمون ها
  • منبع عالی منیزیم

تمام این موارد نگاهی به خواص نمک اپسوم بود توجه داشته باشید برای بهره مندی از خواصی که به صورت خوراکی هستند باید نمک اپسوم خوراکی را تهیه کنید که در داروخانه ها و عطاری ها قابل دسترسی هستند .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو