علایم میگرن و شناخت نشانه های متفاوت بروز این بیماری

علایم میگرن و شناخت نشانه های متفاوت بروز این بیماری


منبع: آرگا

191

1398/8/6

11:49


میگرن یکی از انواع سردرد هایی می باشد که بسیار درد ناک و عذاب آور است، با شناختن علایم میگرن می توانید این بیماری را تشخیص دهید و به دنبالی راهی برای درمان آن باشید.

میگرن یک نوع اختلال در سیستم مرکزی می باشد که به یکی از سردرد های بسیار شایع در بین مردم تبدیل شده است، سردرد های میگرنی با علائمی همراه هستند که نوع و میزان آن در افراد با هم متفاوت است در این بخش از مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین نشانه ها و علایم میگرن آشنا کنیم.

سردرد های میگرنی

آشنایی با علایم میگرن

میگرن یکی از انواع درد های پیچیده ای می باشد که با علائم و نشانه هایی همراه است که با شناختن علائم آن متوجه خواهید شد که میگرن یا سردرد معمولی دارید.

حساس شدن به نور و صدا

افرادی که به سردرد های میگرنی مبتلا هستند در زمان سردرد نسبت به نور و صدا نیز حساس می شوند که در برخی از افراد نور، صدا و بعضی بو باعث میگرن و همچنین شدید شدن درد آن می شود.

داشتن حالت تهوع

یکی دیگر از علایم میگرن این است که فرد علاوه بر داشتن سردرد شدید حالت تهوع را نیز تجربه می کند که در برخی افراد در زمان بروز میگرن به اسهال و استفراغ نیز دچار می شوند.

علایم سردرد های میگرنی

تغییر در حواس

از دیگر علایم میگرن تغییر در حواس است که فرد در زمان سردرد حس سوزن سوزن شدن سر انگشتان، بی حسی در بازو یا پا و بی حسی در صورت را تجربه می کند.

مشکل در دستگاه گوارش

میگرن در برخی موارد باعث می شود که فرد دچار اسهال و یا یبوست شود که در واقع فرد در معده خود احساس ناراحتی می کند، پزشک می تواند این مشکل را درمان کند اما قادر به پیشگیری از بروز میگرن نمی باشد.

شناخت نشانه های سردرد میگرنی

اختلال در بینایی

از دیگر علایم میگرن؛ زمانی که فرد به بروز سردرد های میگرنی نزدیک تر می شود در بینایی او مشکلاتی ایجاد می شود که تاری دید را تجربه می کند که این تغییر بینایی به تدریج بیشتر نیز می شود و بیشتر از یک ساعت به طول نمی انجامد.

تغییر در خلق و خو

یکی دیگر از علایم میگرن این است که بعضی از افراد قبل از میگرن روز ها دچار افسردگی می شوند اما در برخی دیگر نیز احساس شادی قبل از بروز میگرن ایجاد می شود.

نشانه های میگرن

سردرد در یک سمت سر

از دیگر نشانه های میگرن این است که علاوه بر حالت تهوع، فرد در یک سمت سر احساس درد بیشتری می کند که در حقیقت توازن نداشتن در درد های ناحیه سر یکی از علایم میگرن می باشد.

نداشتن خواب کافی

تحقیقات نشان داده است که بین کمبود خواب و شدت میگرن رابطه مستقیم وجود دارد، افرادی که میگرن دارند به سختی می خوابند و یا خسته از خواب بیدار می شوند، بنابراین زمانی فرد دچار میگرن می شود خواب شبانه راحتی ندارد.

آشنایی با علایم میگرن

داشتن نشانه های سینوسی

برخی از افراد مبتلا به میگرن دچار علائم سینوسی از قبیل : آب افتادن چشم و آبریزش بینی می شوند، مطالعات نشان داده است افرادی که به سردرد های سینوسی مبتلا هستند تقریبا ۹۰ درصد آن ها میگرن نیز دارند.

تکرر ادرار

از دیگر علائمی که ممکن است یکی از نشانه های قبل از میگرن باشد ادرار مداوم است که به عنوان مرحله پیش نشانه محسوب می شود که تقریبا یک ساعت یا دو روز قبل از بروز میگرن ایجاد می شود.

علایم میگرن و درمان آن

خمیازه متوالی

یکی از نشانه های شروع سر درد، خمیازه پی در پی می باشد که این نوع خمیازه بر خلاف خمیازه خستگی هر چند دقیقه یک بار اتفاق می افتد.

داشتن سر گیجه

رابطه مستقیمی بین شدت میگرن و سرگیجه وجود دارد که در برخی از افراد عدم تعادل نیز ایجاد می شود بنابراین هر چقدر میگرن شدید تر باشد بیمار دچار سر گیجه بیشتری می شود.

روش های درمان میگرن

در مطلب فوق شما عزیزان را با علایم میگرن آشنا کردیم، در ادامه مطلب شما را با راه کار هایی جهت درمان میگرن آشنا خواهیم کرد:

آشنایی با علایم میگرن

مصرف کافئین

مصرف مقدار کمی کافئین به متوقف کردن درد کمک می کند فقط باید به خاطر داشتن باشید که نباید در مصرف آن زیاده روی کنید زیرا، مصرف زیاد آن باعث سردرد شدید می شود.

راه کارهای درمان میگرن

مدیتیشن

از دیگر روش های درمان خانگی میگرن انجام مدیتیشن می باشد بنابراین هر روز به مدت ده دقیقه به تنفس عمیق و همچنین شل کردن گروهی عضلات بپردازید سپس به مدت دو دقیقه ساکت بنشیند.

روش های درمان میگرن

پرهیز از مصرف غذاهای تحرک کننده

افراد که به میگرن مبتلا هستند باید از مصرف برخی خوراکی ها مانند : برخی پنیر ها، برخی میوه ها و آجیل ها، ترشیجات و افزودنی های نیترات و MSG اجتناب کنند.

خوابیدن در اتاق تاریک

خوابیدن در اتاق خواب تاریک علاوه بر اینکه سبب آرامش فرد می شود بلکه برای تسکین درد میگرن نیز موثر می باشد زیرا نور یکی از عواملی می باشد که سبب تشدید میگرن می شود.

خستگی پس از سردرد

فرد پس از سردرد میگرنی احساس می کند که بدنش کوفته شده است، تحقیقات پزشکی نیز نشان داده است که افراد مبتلا به سردرد های میگرنی پس از گذشت سردرد مشکل در تمرکز، خستگی و کمبود انرژی را تجربه می کنند.

کمپرس سرد و گرم

استفاده از کمپرس سردرد و گرم سبب بی حس شدن قسمت مبتلا به درد می شود بنابراین استفاده از کمپرس گرم به شل شدن عضلات کمک می کند.

اگر دچار سردرد های متوالی می شوید و یک یا چند تا از علائمی که در مطلب فوق گفته شده را مشاهده کردید به پزشک متخصص مراجعه کنید و اقدامات لازم را جهت کاهش درد آن را انجام دهید، امیدواریم از مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با علایم میگرن و روش درمان آن آشنا شده باشید، اگر تمایل دارید در زمینه بیماری ها اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو