آمریکا: برای میدان‌های نفتی در سوریه هستیم!

منبع: برترین ها

58

1398/8/7

02:23


وزیر دفاع آمریکا در ادعائی مضحک مدعی شد: برای محافظت از میادین نفت در سوریه حضور داریم!

خبرگزاری مهر: مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری بدون اشاره به نقش آشکار کشورش در خلق گروهک تکفیری تروریستی داعش در ادعائی مضحک مدعی شد: ماموریت ما درباره داعش هنوز پایان نیافته است. ما هنوز در کشورهای منطقه نیرو داریم تا به عملیات ضد تروریسم ادامه دهند!

وزیر دفاع آمریکا در این باره ادعا کرد: ما همچنان به ائتلاف علیه داعش متعهد هستیم. مرگ البغدادی پیامی مشخص می دهد که ما عدالت را درباره هرکسی که قصد صدمه به آمریکا یا جهان را داشته باشد، اجرا می‌کنیم! حضور ما (در سوریه) به دلیل محافظت از میادین نفتی است! نمی‌خواهیم این منبع مالی دوباره در اختیار داعش قرار بگیرد.

آمریکا: برای حفاظت از میادین نفتی در سوریه هستیم!

این درحالیست که ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی دیروز که به منظور اعلام رسمی کشته شدن البغدادی سرکرده تروریست های داعش برگزار شد، رسماً به تمایل کشورش برای استفاده از منابع نفتی سوریه اذعان کرد.

مقامات آمریکایی به ویژه مایک پمپئو وزیر خارجه و دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور روز گذشته با اعلام خبر هلاکت البغدادی به تشریح جزئیاتی از این عملیات پرداختند. پمپئو این واقعه را رویدادی بسیار بزرگ برای آمریکا عنوان کرد.

ترامپ نیز روز گذشته با برگزاری یک کنفرانس خبری سعی کرد این عملیات را یک دستاورد بسیار بزرگ برای دولت خود عنوان کند و در واقع از آن به عنوان برگ برنده خود برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بهره ببرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو