لیونل مسی در دوران حضور ارنستو والورده نیز همانند سرمربیان قبلی، با اختلاف قابل توجهی بهترین گلزنی بارسلونا بوده و حالا فردا شب و در دیدار مقابل وایادولید، می‌تواند باز هم رکوردشکنی کند.

گل بعدی که توسط لیونل مسی برای بارسلونا به ثمر خواهد رسید صدمین گل او تحت هدایت ارنستو والورده است. او فقط زیر نظر پپ گواردیولا و لوئیس انریکه موفق به زدن بیش از صد گل شده و البته بهترین میانگین او زیر نظر تیتو ویلانووا رقم خورده بود.

از ۳۰۶ گل بارسا در زمان حضور والورده روی نیمکت این تیم، ۹۹ گل و ۳۲.۳ درصد از آنها توسط مسی وارد دروازه رقبا شده و این رقم اهمیت حضور او را برای بارسلونا نشان می دهد. اولین دیدار والورده مقابل رئال مادرید در دیدار سوپرجام بود که با شکست ۱-۳ همراه شد آخرین بازی نیز برابر اسلاویا پراگ در لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد که بارسا ۱-۲ پیروز شد. مسی در هر بازی متوسط ۰.۸۹ گل را ثبت کرده است؛ ۱۱۱ بازی، ۹۹ گل.

لیونل مسی در چهار جام مختلف در این دوران برابر بارسلونا گلزنی کرده است: لالیگا (۷۲)، لیگ قهرمان (۱۹)، کوپا دل ری (۷) و سوپرکاپ اسپانیا (۱). صدمین گل مسی می تواند در بازی سه شنبه مقابل رئال وایادولید در نیوکمپ به ثمر برسد، استادیومی که مسی در آن ۳۳۹ بار به میدان رفته و ۳۵۱ گل به ثمر رسانده است.

تعداد گل های لیونل مسی به تفکیک هر یک از سرمربیان بارسلونا را مشاهده می کنید؛

پپ گواردیولا: ۲۱۹ بازی، ۲۱۱ گل، ۰.۹۶۳ میانگین

لوئیس انریکه مارتینز: ۱۵۸ بازی، ۱۵۳ گل، ۰.۹۶۸ میانگین

ارنستو والورده: ۱۱۱ بازی، ۹۹ گل،  ۰.۸۹۱۸ میانگین

تیتو ویلانوا: ۵۰ بازی، ۶۰ گل، ۱.۲۰ میانگین

فرانک ریکارد: ۱۱۰ بازی ۴۲ گل، ۰.۳۸ میانگین

تاتا مارتینو ۴۶ بازی، ۴۱ گل، ۰.۸۹۱۳ میانگین