علیرضا رئیسیان کارگردان «مردی بدون سایه» با اعتراض به نحوه پخش تیزرهای این فیلم از صدا و سیما اظهار داشت: زمانی که تیزر ۲۵ ثانیه‌ای «مردی بدون سایه» را برای پخش از تلویزیون به واحد بازرگانی صدا و سیما ارسال کردیم، متوجه شدیم سه اصلاحیه به آن وارد کرده‌اند. به هر حال در وضع موجود استفاده از تیزرهای تلویزیونی یکی از بهترین روش‌های تبلیغات محسوب می‌شود و از آنجا که ما راه حل موثر دیگری برای معرفی فیلم نداشتیم، اصلاحیه‌ها را انجام دادیم.

وی افزود: پس از ارائه نسخه اصلاح شده تیزر، مسوولان مربوط در واحد بازرگانی این بار اعلام کردند که باید در طول مدت پخش تیزر ذکر شود تماشای این فیلم برای سنین زیر ۱۵ سال ممنوع است. در صورتی که «مردی بدون سایه» در ارشاد درجه سنی ۱۲ سال دریافت کرده و این گفته دوستان غیرمنطقی بود، چون من قصد نمایش آن در تلویزیون را ندارم. جالب اینکه در این مورد نیز به صراحت به ما اعلام کردند که صدا و سیما برخلاف مقررات وزارت ارشاد، ضوابط خود را دارد و باید این پیام در تمام مدت پخش تیزر درج شود.

رئیسیان در ادامه گفت: با پخش کننده در این زمینه مشورت کردیم و قرار بر این شد که این اتفاق را تا انتها دنبال کنیم تا بتوانیم به طور مستند پیگیر حق فیلم باشیم. پس از پذیرش تمامی خواسته‌های مدیران واحد بازرگانی این بار نیز با خواسته دیگری مواجه شدیم. جالب اینکه تمامی این اصلاحیه‌ها کامل و یکجا بیان نمی‌شد و در هر بار مراجعه به سازمان به نوعی غافلگیر می‌شدیم. این بار اعلام کردند علاوه بر درج هشدار درجه سنی در تمام مدت پخش تیزر، یک کپشن سه ثانیه‌ای نیز در انتهای تیزر باید گنجانده شود که «تماشای این فیلم برای افراد زیر ۱۵ سال ممنوع است!».

وی گفت: اگر چه این رفتار و اعمال سلیقه شخصی مسئولان واحد بازرگانی تلویزیون یک نوع دخالت سلیقه شخصی محسوب می‌شد و به نظر نمی آید ضوابط مشخصی برای آن وجود داشته باشد، ولی به امید اینکه در نهایت تیزر فیلم در ۲۰۰ نوبت از تلویزیون پخش شود، آنها را پذیرفتیم. جالب اینکه ماجرا باز هم به اینجا ختم نشد و اتفاقات دیگری رقم خورد. از ۲۰۰ تیزر، تنها ۵۰ نوبت آن از شبکه‌های سراسری روی آنتن رفت و مابقی از شبکه‌های دیگر...