غلامرضا رمضانی کارگردان سینمای کودک و نوجوان گفت: با توجه به نسبت جمعیت نوجوانان و کودکان در سراسر ایران به نظر می‌رسد نیاز بیشتری به تولیدات سینمایی در این زمینه است. این را هم باید بگویم که نه تنها در سینمای کودک و نوجوان بلکه در تمام گونه‌های سینمایی تهیه‌کنندگان انگشت شماری وجود دارند که مقوله پخش برایشان اهمیت دارد و قبل از اینکه فیلم را کلید بزنند به این فکر می‌کنند که فیلمشان در چه وضعیتی و چه تایمی به سینماها بیاید و بتواند مخاطب را به تماشای فیلم‌ها ترغیب کند درواقع برخی از تهیه‌کنندگان این آینده‌نگری را دارند ولی بخش زیادی به این موضوع توجه نمی‌کنند.

رمضانی توضیح داد: به نظر می‌رسد دانش و دریافت برخی فقط به این موضوع محدود می‌شود که فیلمی را تولید کنند در حالی که اگر قبل از تولید به اکران هم فکر کنند حتما آن فیلم و مجموعه موفق خواهند بود ولی در غیر این صورت چرخه حرکت آن‌ها متوقف می‌شود و تنها با چند نمایش جشنواره‌ای یا محفلی فیلم از بین می‌رود. گاهی می‌بینیم سه سال بعد از ساخت یک فیلم، آن را به سختی تنها در ۲ هفته اکران می‌کنند این موضوع به فیلم و مجموعه تولید آسیب می‌زند.

کارگردان «ضربه فنی» اظهار کرد: به نظرم سینمای کودک نیازمند حضور تهیه‌کنندگانی است که از جیب خودشان سرمایه بگذارند و لااقل برای بازگشت سرمایه‌شان، پروسه حساب شده‌ای را برای فیلم‌ها برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند در اکران موفق شوند چراکه هر تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاری فقط برای برگشت پول خودش تلاش می‌کند.