مهدخت مخبر شاعر و ترانه‌سرای پیشکسوت درگذشت

109

1398/8/7

15:34


مهدخت مخبر از ترانه‌سرایان پیشکسوت ایران در سن 76 سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری دارفانی را وداع گفت.

مهدخت مخبر شاعر و ترانه‌سرای پیشکسوت درگذشت

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مهدخت مخبر شاعر و ترانه‌سرا نامی کشور که آخرین روزهای زندگی خود را در آسایشگاه صبا در خیابان جردن سپری می‌کرد پس از چند سال تحمل بیماری دارفانی را وداع گفت.

مهدخت مخبر از ترانه‌سرایان قدیمی ایران به شمار می‌رود و سابقه همکاری با موسیقیدانان شهیر ایران چون اسدالله ملک، بزرگ لشکری، جواد و منوچهر لشکری، جلیل عندلیبی و همکاری با شاعرانی چون معینی کرمانشاهی و ایرج جنتی عطایی را نیز در کارنامه خود دارد. آخرین ترانه‌های این شاعر توسط علیرضا افتخاری در آلبوم موسیقی "آمان از جدایی" علیرضا افتخاری اجرا شد.

مخبر متولد سال 1322 در شهر رشت بود. او در نوجوانی به تهران آمد و در سال 1348 با ایرج جنتی عطایی آشنا شد. جنتی عطایی با معرفی مخبر به اسدالله ملک زمینه حضور این شاعر و ترانه‌سرا را در رادیو فراهم کرد. اولین ترانه مخبر توسط ناصر مسعودی خواننده پیشکسوت گیلانی در سال 1349 با نام "همیشه بهار گیلانه" اجرا شد و این شاعر و ترانه‌سرا بیش از نیم قرن به فعالیت هنری خود ادامه داد.

مجموعه‌ای از ترانه‌های مخبر در کتابی با عنوان "ترانه‌های دیروز، ترانه‌های امروز" از سوی نشر پیکان منتشر شده است. مخبر همچنین چندی قبل در قالب یک آلبوم صوتی با عنوان "صدای شاعر" بخشی از اشعار و سروده‌های خود را بازخوانی کرد.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه موسیقی و ادبیات ایران تسلیت می‌گوید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو