تردید عکاس اوباما درباره نظارت ترامپ بر قتل ابوبکر البغدادی

تردید عکاس اوباما درباره نظارت ترامپ بر قتل ابوبکر البغدادی


61

1398/8/7

15:38


عکاس سابق کاخ سفید در صحت جزئیات عکسی که از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و تیم همراهش در ارتباط با عملیات کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش منتشر شده است، ابراز تردید کرد.

تردید عکاس اوباما درباره نظارت ترامپ بر قتل ابوبکر البغدادی

به گزارش یکشنبه روزنامه یو اس‌ ای تودی، کاخ سفید عکسی را منتشر کرده که ترامپ را در حال تماشای حمله نظامیان آمریکایی به مخفیگاه البغدادی نشان می‌دهد.

ترامپ مدعی شده وقتی نیروهای آمریکایی البغدادی را در یک تونل بن‌ بست گیر انداخته و سرکرده داعش جلیقه انفجاری‌اش را منفجر و خودکشی کرده، شاهد این صحنه‌ ها بود و به همراه چند مقام دیگر آن را تماشا می‌کرده است.

تردید عکاس اوباما درباره نظارت ترامپ بر قتل ابوبکر البغدادی

عکس کاخ سفید، علاوه بر ترامپ «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی، «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری، «مارک اسپر» وزیر دفاع، «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «مارکوس اوانز» معاون مدیر بخش عملیات‌ ویژه ستاد مشترک ارتش را در «اتاق وضعیت» کاخ سفید نشان می‌دهد.

این عکس را «شیلا کرگ‌هِد» عکاس کاخ سفید گرفته و در آن، چهره حاضران به سمت دوربین است؛ گویی که تصاویر عملیات علیه البغدادی را تماشا می‌کنند.

ترامپ گفت: «پرسنل آمریکایی باور نکردنی بودند. تعداد زیادی از آنها را تماشا کردم.» او افزود: دیدن این تصاویر «مثل تماشای فیلم بود».

اما کاربران توئیتر این عکس را با عکسی که کاخ سفید در سال ۲۰۱۱ از عملیات کشتن «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده منتشر کرد، مقایسه کردند.

آن عملیات به دستور «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا انجام شد و «پت سوزا» عکاس وقت کاخ سفید، اوباما و تیم همراهش را حین انجام عملیات، عکاسی کرد.

سوزا عکاس اوباما در توئیتر درباره عکس ترامپ و تیمش نوشت: گزارش شده که حمله ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت واشنگتن انجام شده است. اطلاعاتی که روی عکس ذخیره شده، نشان می‌دهد که ساعت ۱۷ و پنج دقیقه و ۲۴ ثانیه گرفته شده است.

یک کاربر توئیتر این احتمال را مطرح کرد که شاید ترامپ و ژنرال‌ها «تا دو ساعت بعد نیز آنجا بودند و منتظر بودند که نیروهای نظامی به پایگاه بازگردند» و آن زمانی است که عکس گرفته شده است. سوزا به این کاربر پاسخ داد: بله، ممکن است.

عکاس اوباما همچنین گفت: کاملاً ممکن است که حمله ساعت ۱۷ و پنج دقیقه همچنان ادامه داشته است.

تردید عکاس اوباما درباره نظارت ترامپ بر قتل ابوبکر البغدادی

اما «جنیفر هایدن» از مسؤولان نشریه «دیلی کاس» نوشت: تحقیقات نشان می‌دهد که ترامپ ساعت ۱۵ و ۳۳ دقیقه بعدازظهر به وقت واشنگتن مشغول بازی گلف بوده است.

تردید عکاس اوباما درباره نظارت ترامپ بر قتل البغدادی +عکس

العالم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو