حمایت حزب کارگر انگلیس از انتخابات زودهنگام

منبع: برترین ها

71

1398/8/7

18:29


رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت در انگلیس ، اعلام کرد که این حزب با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت می‌کند.

خبرگزاری مهر: به نقل از بی بی سی، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس اعلام کرد که این حزب با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت می‌کند.

هم‍‌زمان با موافقت اتحادیه اروپا با تمدید مهلت انگلیس برای خروج از این اتحادیه (برگزیت)، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور تلاش می‌کند که انتخابات زودهنگام را در اواسط ماه دسامبر و پیش از تعطیلات کریسمس برکزار کند.

حمایت حزب کارگر انگلیس از انتخابات زودهنگام

آخرین تلاش جانسون برای گرفتن رای پارلمان، دیروز دوشنبه با عدم حضور حزب کارگر در رای‌گیری شکست خورد و او امروز سه‌شنبه ۲۹ اکتبر بار دیگر برگزاری انتخابات زودهنگام را به رای می‌گذارد.

با وجود اعلام کوربین در حمایت از برگزاری چنین انتخاباتی او به صراحت نگفته است که از طرح دولت برای برگزاری انتخابات در روز ۱۲ دسامبر حمایت خواهد کرد.

حزب لیبرال دموکرات و حزب ملی اسکاتلند ( SNP) با اتنخابات زودرس موافقند اما تاریخ نهم دسامبر را برای برگزاری انتخابات پیشنهاد کرده‌اند.

انگلیس قرار بود تا روز پنج‌شنبه ۳۱ اکتبر با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج شود اما این اتحادیه اعلام کرد که ۲۷ عضو آن با تمدید مهلت بریتانیا به مدت سه ماه (تا آخر ژانویه) موافقت کرده‌اند.

تقریبا تمام تلاش‌های بوریس جانسون برای جلب رای پارلمان در زمینه برگزیت و توافق با اتحادیه شکست خورده و او می‌خواهد با برگزاری انتخابات وضعیت برگزیت در پارلمان را از بن‌بست خارج کند.

او که بدون انتخابات عمومی و در پی کناره‌گیری ترزا می‌، نخست وزیر قبلی، به قدرت رسید با برگزاری انتخابات به دنبال جلب حمایت عمومی از خود و سیاست‌هایش در ارتباط با برگزیت است.

جانسون با این وعده به رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری بریتانیا رسید که "بدون اما و اگر" این کشور را در مهلت تعیین شده قبلی (۳۱ اکتبر) از اتحادیه خارج کند.

اما شکست‌های پیاپی او در جلب حمایت پارلمان باعث شد او نتواند به این وعده عمل کند و با وجود مخالفتش با تمدید مهلت برگزیت، تن به خواسته اکثریت پارلمان دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو