عرضه اولیه سهام آرامکو در سوم نوامبر

منبع: برترین ها

55

1398/8/7

21:27


رویترز به نقل از 3 منبع آگاه نوشت: آرامکوی عربستان عرضه اولیه سهام خود را در سوم نوامبر آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: رویترز به نقل از 3 منبع آگاه نوشت: شرکت نفتی آرامکو عربستان عرضه اولیه سهام خود را در سوم نوامبر آغاز خواهد کرد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت: این شرکت نفتی در حال کار بر روی بیانیه ای است که یک شنبه آینده منتشر خواهد کرد.

عرضه اولیه سهام آرامکو در سوم نوامبر

همچنین شبکه العربیه نیز امروز در اخبار فوری خود اعلام کرد: آرامکو پذیره نویسی سرمایه گذاران برای شرکت در عرضه اولیه سهام خود را از 4 دسامبر آغاز خواهد کرد.

این شرکت سعودی در نظر دارد تا قیمت انتقال سهام خود را در 17 نوامبر اعلام کند.

بنا بر اعلام این شبکه خبری، این شرکت مبادلات تجاری در بازار بورس تداول را در 11 دسامبر آغاز خواهد کرد.

به گزارش فارس، با حملات پهپادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان در 14 سپتامبر برابر با 23 شهریور و نصف شدن تولید نفت این کشور، عرضه سهام آرامکو نیز به تعویق افتاد. به طوریکه وال استریت ژورنال نوشت حمله به تاسیسات شرکت آرامکوی عربستان در منطقه البقیق این کشور توسط یمنی‌ها باعث شده که مقامات این شرکت به فکر به تعویق انداختن عرضه اولیه سهام آن بیفتند.

در واقع این حمله عامل خطر یا ریسک جدیدی را برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواستند، سهام آرامکو را خریداری کنند، ایجاد کرده است.

به نوشته رویترز، همچنین کارشناسان بر این باورند حتی اگر سعودی‌ها بتوانند سطح تولید نفت خود را به میزان پیش از حمله یمن به تاسیسات بقیق برسانند، بعید به نظر می‌رسد ارزش سهام آرامکو به میزان مطلوب سعودی‌ها بازگردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو