چهارشنبه یکم آبان سال ۱۳۹۸ یعنی حدود ۹ سال بعد از ساخت فیلم سینمایی «خانه پدری» این فیلم برای بار دوم در سینماهای سراسر کشور نمایش داده شد، در حالی که برای بار دوم هم نمایش این فیلم کم حاشیه نداشت.

خانه پدری به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی کیانوش عیاری کارگردان نام‌آشنای ایرانی است که با ساخت آثار متعدد سینمایی چون آبادانی‌ها،  شاخ گاو، خانه به خانه، بودن یا نبودن، سفره ایرانی و بیدار شو آرزو و سریال روزگار قریب کیفیت فیلمسازی خود را بارها به علاقه‌مندان هنر هفتم اثبات کرده است.

در حالی که توقیف «خانه پدری» به دستور مستقیم دادستانی و حتی بدون اطلاع کارگردان و تهیه‌کننده آن به دلیل وجود یک صحنه خشن در ابتدای دیروز سروصدا به پا کرد؛ پخش صحنه قتل دختری توسط پدرش در سریال «ستایش۳»،  به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب شامگاه دیشب (دوشنبه شب/ ششم آبان) سوالات زیادی را در این زمینه پدید آورد.

بسیاری کاربران و شبکه‌های مجازی و مخاطبان سینما و سیما این سوال را پرسیده‌اند که آیا نشان دادن صحنه‌های خشن در سریال‌های تلویزیونی مجاز است؟ در حالیکه این سریال‌ها مخاطب عام دارد و مانند فیلم‌های سینمایی نیست که مخاطب خود دیدن آن را انتخاب کند. از این گذشته پخش این صحنه نیز با هشدار سنی نیز همراه نبود و احتمال اینکه در آن زمان کودکان نیز مخاطب این سریال باشند زیاد است.  

بنابراین به نظر می رسد ضرورت تعریف معیارهای مشخص برای تعیین صحنه های خشن در همه آثار نمایشی سینما، سیما و تئاتر توسط گروهی متخصص از روانشناسان،  جامعه‌شناسان و فیلمسازان و سریال‌سازان، باید آموزش های لازم به والدین نیز برای تماشای این آثار در حضور کودکان نیز داده شود، تا برچسب اجرای معیارهای دوگانه در مورد آثار سینمایی یا سریال‌ها زده نشود و از طرف دیگر زحمات هنرمندانه هدر نرود.