علت ناباروری بعد از سقط

منبع: نی نی بان

128

1398/8/7

22:05


فردی قبلا دچار سقط جنین شده و اکنون نمی‌تواند باردار شود. آیا این اتفاق نرمال است؟ آیا او باید تصمیم خود را برای بچه دار شدن عوض کند؟ در ادامه مطلب در مورد میزان سقط جنین و دلایل آن بحث شده است.

نرخ سقط جنین چقدر است؟
نرخ سقط جنین در خانم‌های زیر 35 سال حدود 15 درصد است. بنابراین می‌توان گفت شیوع آن زیاد است. اما حتی برای کسانی که دفعات قبل به راحتی باردار و بچه‌دار شده‌اند نرمال نیست که نتوانند دوباره باردار شوند. باردار نشدن بعد از سقط، در هیچ حالتی طبیعی و عادی نیست.

دلیل بچه دار نشدن بعد از سقط جنین
بچه دار نشدن بعد از سقط می‌تواند دلایلی مختلفی داشته باشد که در زیر در مورد 2 علت مهم صحبت شده است:
ارتباط سقط جنین با تخمک گذاری و تولید اسپرم
گاهی سقط جنین علامت مشکلی نهفته است. مثلا در مورد زنان بالای 40 سال که 3 سال برای بارداری تلاش کرده‌اند و سقط جنین داشته‌اند احتمالا قضیه به تخمک گذاری مربوط می‌شود. سقط جنین به همراه 3 سال اقدام برای باردای نشانه آن است که تخمک‌ها در حال تمام شدن بوده‌اند و حالا وضعیت بدتر هم شده است. گاهی علت سقط جنین مسائل زنانه نیست. همسران مردانی که دچار اختلالات اسپرم هستند نرخ سقط جنین بیشتری دارند.
عفونت بعد از درمان سقط جنین
در بعضی از موارد، فرایند درمان سقط جنین عامل ناتوانی برای بچه دار شدن است. ممکن است بعد از سقط جنین مقداری از بافت بارداری در رحم باقی بماند. در نتیجه مقداری عفونت بوجود می‌آید بنابراین کورتاژ انجام می‌شود و در این فرایند رحم آسیب دیده و عفونی می‌شود. این عامل ثانویه ناتوانی برای بارداری است. خوشبختانه، بیش از 80 درصد افرادی که سن بالایی ندارند و قبلا سقط داشته اند در عرض 1 سال باردار می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو