اگر به خودکشی فکر می کنید این مقاله را بخوانید

اگر به خودکشی فکر می کنید این مقاله را بخوانید


منبع: آرگا

216

1398/8/7

22:43


متاسفانه خودکشی در جامعه کنونی آمار زیادی را به خود اختصاص داده است و بی شک این ریشه در عوامل متعددی خواهد داشت در این آمار نشان می دهد که بیشتر زنان دست به این عمل می زنند و این آمار در میان زنان شیوع بیشتری دارد.

افرادی که دست به خودکشی می زنند لزوما به این دلیل خود را درگیر این اتفاق ناگوار می کنند که می خواهند به رنج ها و دردهای خود در زندگی خاتمه دهند اما این دسته از افراد نمی دانند که برای تغییر دادن به زندگی خود می توانند به سراغ راه های دیگری نیز بروند. در دنیای امروزه افراد زیادی هستند که با مشکلات متعددی در زندگی دست و پنجه نرم می کنند اما هیچ گاه تصمیم به کشتن خود نخواهند گرفت شاید این دسته از افراد نتوانند تمامی مشکلات خود را حل کنند اما می توانند به خوبی راهی برای ادامه زندگی پیدا کنند و به همین جهت است که بر خلاف افرادی که به دنبال کشتن خود هستند این کار را نمی کنند.

فکر خودکشی کردن فکری باطل است!

اگر فکر می کنید دنیای شما پر از ناامیدی است و هیچ نقطه مثبتی در زندگی ندارید باید بدانید که این تنها در افکار شما نهایت بدبختی است و چه بسا افرادی دیگر نیز مشکلاتی مشابه شما را دارند و تنها تفاوت شما و او در این است که دارای افکاری قوی تر و شخصیتی سرسخت تر است. بهتر است کمی با خودتان روراست تر باشید شما با آن دسته از افرادی که دست به خود کشی می زنند متفاوت هستید می پرسید چرا؟ فهم این مطلب بسیار ساده است که زمانی که شما به دنبال تحقیق در زمینه خودکشی کردن هستید یعنی هنوز هم برای زندگی خود ارزش قائل هستید و این شما را از دیگران متفاوت می کند.

خود کشی در ایران

زمانی که با خودتان بیشتر فکر می کنید می توانید ریشه این افکار مخرب را پیدا کنید و همه ما به خوبی می دانیم که اصلی ترین ریشه این افکار نداشتن امید به زندگی است. برای خودتان نقطه ای امیدوار کننده پیدا کنید و با همه وجود در این راه تلاش کنید چون افرادی که فکر خودکشی هستند به راحتی بهانه های بزرگ و کوچک پیدا می کنند که به زندگی خود خاتمه دهند. توجه داشته باشید ما در اینجا قصد نداریم شما را توجیه کنیم و یا اینکه با زدن حرف های تکراری و کلیشه ای ذهن شما را خسته تر کنیم. اما تنها خواسته ای که می خواهیم از آن صحبت کنم ” ارزش زندگی کردن ” است حتما تا به حال داستان زندگی افرادی را شنیده اید که در لحطات آخر خودکشی کردن پشیمان شده اند و با گفتن این جمله که ” کاش این کار را نمی کردم ” حسرتی دیرینه را برای خودشان و خانواده خود برجای می گذارند. آیا تا به حال به این هم فکر کرده اید که بعد از دست زدن به این کار پشیمان نمی شوید و حسرت یک لحظه زنده ماندن را نخواهید داشت؟

شما با خودکشی کردن فقط فرصت ای دیگر زندگی کردن را از دست می دهید زیرا آن قدر مشکلات را در ذهن خود غیرقابل حل و بزرگ جلوه داده اید که از یاد برده اید زنده ماندن و زندگی کردن خود یک فرصت طلایی برای شما است که خداوند در اختارتان گذاشته است. خودتان را جای افراید بگذارید که فرصت زنده ماندن و نفس کشیدن ندارند آیا دوست دارید حسرت یک لحظه زندگی برای شما باقی بماند؟ شاید شما از یاد برده اید که خود کشی کردن واقعا یک راه حل نیست بلکه فقط خاتمه دادن به تغییرهای زندگی و فرصت های آن است.

علت های خودکشی کردن

چگونه از فکر خود کشی کردن بیرون بیاییم؟

اولین گامی که برای دور شدن از این افکار توصیه می شود به آن توجه کنید پنهان نکردن این افکار است چه ایرادی دارد نزدیکان شما و یا حتی فردی غریبه بداند که شما در چه مرحله از زندگی هستید. درباره آن حرف بزنید شاید با حرف زدن درباره این موضوع فهمیدید که آن قدرها هم تنها و بی کس نیستید و هنوز وجود شما برای عده ای مهم است. به دیدگاه ها و نظرات دیگران درباره زندگی نیز فکر کنید همه بی پولی داشته اند همه عزیزی را از دست داده اند و همه دچار شکست عشقی شده اند حال به شکل های مختلف به این فکر کنید که آن ها چطور زندگی را ادامه داده اند. اصلا چرا از آن ها نپرسید که چه چیزی موجب صبر و بردباری آن ها شده است شاید آن ها نیز به خودکشی کردن فکر کرده باشند اما بدانید که راهی برای رهایی از آن و شکست این افکار بیهوده پیدا کرده اند پس چرا شما این راه را پیدا نکنید چرا شما ارزش زنده ماندن خود را از دست بدهید؟

افکار مخرب در خود کشی

چرا به یک مرکز مشاوره مراجعه نمی کنید؟ این کار می تواند کمک زیادی به شما بکند و شما باید خودتان بخواهید که از این مخمسه رهایی پیدا کنید. صحبت کردن درباره خودکشی و افکار آزار دهنده آن با فردی که تمام علت های این اقدام را می داند و می تواند راهکارهای زیادی را به شما بگویید بی شک کمک زیادی خواهد بود.

مشاوران و روانشناسان بالینی خودکشی را یک اختلال می دانند اختلالی که ریشه های بسیار علنی است و شامل عواملی همچون فقر، اعتیاد، بیکاری و … است اما آیا افراد دیگر در جامعه درگیر این مشکل نیستند؟ همانطور که می دانید افراد زیادی در جامعه این معضلات را دارند اما هیچ گاه ” نا امید ” نشده اند و آن هم از نوع مطلق و تنها افرادی که دچار اعتماد به نفس پایین و ناامیدی مطلق هستند دست به این رفتار می زنند.

خود کشی را از خود دور کنید

خودکشی تنها مشکلی است که به دست خودتان قابل حل است زیرا تا خودتان نخواهید زنده بمانید و زندگی کنید کسی نمی تواند این فکر را از ذهن شما دور کند. پس با خودتان بیشتر بیاندیشید بیشتر علت های زنده ماندن خودتان را دنبال کنید چه اشکالی دارد برای خودتان علتی بسازید تا به این علت زندگی کنید. و شما خوب می دانید که هنوز کارهای ناتمام زیادی دارید که شاید بهتر است الان به فکر آن ها باشید و با دور شدن از خودکشی این فرصت را به خودتان بدهید.

بالا بردن انگیزه، تقویت افکار مثبت، دوری از افکار منفی، مراجعه به مشاور، صحبت کردن با خانواده، فکر کردن به کارهایی مورد علاقه، فکر کردن به فلسفه زندگی و … اقدامات بزرگی است که شاید شما به عنوان یک مخلوق خدا موظفید به آن ها بپردازید و این بزرگی شما در زند خدا و عالمیان را اثبات می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو