واکنش فرانسه به استعفای سعد حریری

منبع: برترین ها

74

1398/8/7

23:25


وزیر خارجه فرانسه روز سه‌شنبه به استعفای نخست‌وزیر لبنان در سیزدهمین روز اعتراضات این کشور واکنش نشان داد.

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای گفت استعفای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان، بحران این کشور را بسیار جدی می‌کند.

«ژان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه در سخنانی در پارلمان این کشور گفت از مقام‌های لبنان می‌خواهد اطمینان حاصل کنند وحدت در این کشور حفظ می‌شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، لودریان گفت: «نخست‌‌وزیر حریری همین الان استعفا کرد که این بحران را حتی جدی‌تر [از قبل] می‌کند. فرانسه از مقام‌های لبنان می‌خواهد هر کاری را برای اطمینان از ثبات نهادهای مدنی و وحدت لبنان انجام دهند. این حائز اهمیت اساسی است.»

واکنش فرانسه به استعفای سعد حریری

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان امروز سه‌شنبه، در سیزدهمین روز تظاهرات، استعفای خود و دولت لبنان را اعلام کرد.

الحریری که برای بار دوم از زمان آغاز اعتراض‌ها، برای معترضان سخنرانی کرد، در سخنان کوتاهش گفت، به «بن بست» رسیده و استعفای خود را به «میشل عون» رئیس‌جمهور تقدیم می‌کند.

نخست‌وزیر لبنان قبل رسیدن به کاخ ریاست جمهوری در توییترش نوشت: «من در مسیر کاخ بعبدا هستم تا در پاسخ به بسیاری از لبنانی‌هایی که به خیابان‌ها آمدند، استعفای دولت را تسلیم [رئیس جمهور] کنم. مسئولیت ما و شرکایمان در حیات سیاسی این است که چطور از لبنان محافظت و اقتصاد را سر پا کنیم. فرصتی جدی داریم که نباید هدر رود. استعفایم را در اختیار رئیس جمهور و همه لبنانی‌ها قرار می‌دهم».

الحریری در سخنرانی خود گفت: «ملت لبنان از سیزده روز پیش منتظر تصمیمی سیاسی بود که وضعیت کنونی را متوقف کند. تلاش کردم به راهکاری برسم اما به بن بست رسیدم. به کاخ ریاست جمهوری خواهم رفت و استعفایم را تسلیم خواهم کرد».

نخست‌وزیر لبنان ادامه داد: «وظیفه ماست که لبنان را حمایت کنیم و مانع رسیدن آتش به آن شویم و همچنین اقتصاد را سر پا کنیم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو