روغن نارگیل یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست + دستورالعمل

روغن نارگیل یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست + دستورالعمل


منبع: نمناک

216

1398/3/15

13:18


معمولا برای حفاظت از پوست در مقابل نور خورشید از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنند اما این کرم های مضراتی برای پوست دارد و بهتر است برای داشتن پوست سالم از روغن نارگیل برای تهیه یک ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید.

روغن نارگیل یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست + دستورالعمل

با روغن نارگیل کرم ضد آفتاب طبیعی و خانگی درست کنید

در کتاب صفر تا یک، پیتر از خوانندگان می خواهد که در نظر بگیرند چه نظرات حقایقی را باور دارند که افراد بسیار کمی با آن ها موافق هستند. برای من، باور این است که بیشتر ضد آفتاب در اجتناب از سرطان پوست مفید نیست و حتی ممکن است احتمال ابتلا را افزایش دهد.

این قطعا یک نظر عمومی نیست و من مطمئنا شما را تشویق نمی کنم که از کرم ضد آفتاب استفاده نکنید و یا توصیه پزشک را نادیده بگیرید. با این حال، من شما را تشویق می کنم که تحقیق انجام دهید و زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرد، از عقل سلیم استفاده کنید.

آفتاب سوختگی مضر است. اما ضد آفتاب تنها راه دوری از آن نیست.

ضد آفتاب طبیعی

چگونه ضد آفتاب خانگی درست کنیم؟

مشکلات کرم ضد آفتاب

بسیاری از ضد آفتاب ها حاوی مواد سمی یا مواد شیمیایی مختل کننده غدد درون ریز هستند که در بسیاری از موارد می توانند رشد سرطان پوست و تولید رادیکال آزاد را در بدن ترویج کنند.

در حقیقت، در سال های آغاز استفاده از ضد آفتاب، میزان سرطان پوست در واقع افزایش یافته است و اسناد در سال 2007 می گوید:از اف دی ای آگاه نیست که استفاده از ضد آفتاب به تنهایی به جلوگیری از سرطان پوست کمک می کند".ودر بسیاری از گزارش ها نشان داده اند ضد آفتاب خطر سرطان را افزایش می دهد بسیاری از ضد آفتاب ها شامل اکسی بنزون، که مختل کننده هورمون شناخته شده هستند که برای استفاده کودکان توصیه نمی شود پس باید برای کودکان از کرم ضد آفتابی استفاده کنیم که تایید شده برای پوست آنهاست.

ویتامین د = برای تشکیل هورمون های صحیح ضروری است . مواد کرم ضد آفتاب مثل اکسی بنزون = مختل کننده غدد درون ریز هستند که مانع شکل گیری هورمون می شوند. برخی ضد آفتاب ها ممکن است بیشتر آسیب بزنند تا مفید باشند ؟

مضرات کرم ضد آفتاب

کرم های ضد آفتاب چه ضرری دارند؟

عامل محیطی 

در این قسمت در مورد نتایجی صحبت می کنیم که در آن برخی کارشناسان به مضرات کرم ضد آفتاب پی برده اند :

تحقیقات اخیر نشان می دهد که ترکیبات بسیاری در انواع ضد آفتاب وجود دارد به زندگی اقیانوسی آسیب می رساند، به خصوص مرجانها . این به این دلیل است که این ترکیبات ممکن است ویروس های غیرفعال را در جلبک دریایی به نام زوکسانتلا بیدار کنند.

این جلبک دریایی برای مرجان غذا و رنگ فراهم می کند. کرم ضد آفتاب شیمیایی باعث می شود که ویروس های خفته در این زوکسانتلا تا زمانی که میزبان جلبک بمیرد، تکثیر شوند. این امر به نوبه خود باعث مرگ مرجان می شود.

محققان تخمین زده اند که سالانه بیش از 5000 تن کرم ضد آفتاب توسط شناگران شسته می شود. این "آلودگی دریا " بخش بزرگی از زندگی مرجانی در اقیانوس و به طور غیر مستقیم بسیاری از گونه های اقیانوسی دیگر را تهدید می کند.

ضرر کرم ضد آفتاب

آسیب به زندگی اقیانوسی با کرم ضد آفتاب

عامل ویتامین D

با توجه به اینکه بسیاری از مردم این روزها در واقع کمبود ویتامین د دارند، من شخصا کمبود نور خورشید را در نظر می گیرم که مشکل بزرگتری نسبت به تابش بیش از حد خورشید ایجاد می کند . کمبود ویتامین د به بسیاری از سرطان ها مربوط می شود مثل سرطان سینه . کمبود ویتامین د نیز در طول دوران بارداری از جمله دیابت قبل از بارداری، دیابت حاملگی، زایمان زودرس و ...مرتبط بوده است.

پس قرار گرفتن در برابر نور خورشید تنها عامل مرتبط با سرطان پوست نیست و عوامل دیگری مانند مصرف روغن گیاهی امگا 6 می تواند تاثیر بزرگی بر سلامت پوست داشته باشد!

حس مشترک نسبت به خورشید

در بیشتر موارد، رویکرد ما قرار گرفتن روزانه در برابر نور خورشید، بدون اینکه دچار سوختگی شویم است . از آنجا که اغلب خارج از خانه کار نمی کنیم، در واقع تلاش می کنیم تا هر روز تابش خورشید را اشته باشیم نه اینکه از آن اجتناب کنیم. من قطعا از کرم ضد آفتاب استفاده نمی کنم ؛ زمانی که بیرون می روید اگر بیشتر از آنچه نیاز دارید آفتاب به شما می تابد می توانید از لباس یا کلاه برای حفاظت کمک بگیرید.

حفاظت از پوست

عوارض استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب طبیعی:

اگر قرار باشد در آفتاب شدید باشید وقتی به اندازه کافی ،ویتامین جذب کرده اید از ضد آفتاب طبیعی استفاده کنید.این ضد آفتاب خانگی می تواند جایگزین طبیعی تری برای کودکان و جوان تر ها باشد، البته فراموش نشود که افرادی که دارو مصرف می کنند، ریسک آفتاب سوختگی را افزایش می دهند و یا آن هایی که به راحتی می سوزند.

آیا کرم ضد آفتاب خانگی خطرناک است؟

برخی از مقالات اخیر ادعا می کنند که ضد آفتاب خانگی مضر هستند و افراد نباید آن را درست کنند . دلیل آن ها این است که نمی توانید اس پی اف را با ضد آفتاب خانگی تایید کنید، بنابراین احتمال سوختن بیشتر است.

درست است که آنها به روش های آزمایشگاهی درست نشده اند بنابراین نباید از ضد آفتاب خانگی به روشی استفاده کنیم که در روش متعارف استفاده می کنیم. با پزشک مشورت کنید تا ببینید چه موردی برایتان بهتر است.

خطر کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب طبیعی و خانگی مضر است یا مفید؟

درست کردن کرم ضد آفتاب خانگی با روغن نارگیل

انتخاب مواد ضد آفتاب طبیعی:

بسیاری از مواد تشکیل دهنده این دستورالعمل دارایSPF طبیعی (فاکتور حفاظت خورشید)هستند. این یک دستورالعمل طبیعی است و توسط سازمانی مورد آزمایش قرار نگرفته است.

مواد اولیه به عنوانSPF پایین در نظر گرفته می شوند:

  • روغن بادام - SPF در حدود 5
  • روغن نارگیل با SPF 4 - 6
  • اکسید روی SPF 20 - 20 بسته به مقدار مورد استفاده است.
  • روغن دانه تمشک SPF 25 - 50
  • روغن دانه هویج - SPF 40 - 40
  • شی باتر یا همان کره شی - SPF 4 - 6

نسخه نهایی می تواند بسته به مقدار هر جز تشکیل دهنده مورد استفاده،قرار گیرد و توانایی حفاظت از نور خورشید را داشته باشد. برای یک نسخه ساده، حتی فقط روغن نارگیل و شی باتر با کمی تمشک و روغن دانه هویج یا برخی اکسید روی برای نوردهی متوسط کار خواهند کرد.

قبل استفاده از هرگونه دارو یا موادی برای پوست حتما با پزشک مشورت کنید.

مواد ضد آفتاب طبیعی

حفاظت از نور خورشید با کرم ضد آفتاب طبیعی

مواد اولیه کرم ضد آفتاب خانگی:

  • نصف فنجان بادام یا روغن زیتون
  • ¼ روغن نارگیل (SPF طبیعی 4)
  • یک چهارم فنجان موم عسل
  • 2 قاشق اکسید روی (این یک نسخه غیر نانو است که جذب پوست نمی شود. مراقب باشید که پودر را استنشاق نکنید).
  • تا یک قاشق چای خوری روغن اسانس تمشک - اختیاری
  • تا 1 قاشق چای خوری روغن دانه هویج - اختیاری
  • 2 قاشق سوپ خوری شی (SPF طبیعی 4 - 5)- اختیاری

فواید کرم روغن نارگیل

ترکیبات ضد آفتاب طبیعی با روغن نارگیل

دستورالعمل های کرم ضد آفتاب طبیعی

  • ترکیبات را به جز اکسید روی در یک ظرف شیشه ای یا بزرگ تر ترکیب کنید.
  • یک قابلمه متوسط را با چند اینچ آب پر کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید.
  • در قوطی را شل کنید و در ماهی تابه بریزید و آب را روی آن بگذارید.
  • همان طور که آب داغ می شود، مواد موجود در شیشه شروع به ذوب شدن می کنند. گاهی اوقات آن را تکان دهید یا تا مواد اولیه به طور کامل ذوب می شوند، اکسید روی را اضافه کنید، به خوبی تکان دهید و داخل قوطی کنسرو شده برای ذخیره سازی بریزید.
  • زمانی که خنک شد به هم بزنید تا مطمئن شوید که اکسید روی ترکیب شده است.
  • در دمای اتاق نگهدارید.

ساخت کرم با روغن نارگیل

دستور تهیه ضد آفتاب طبیعی و خانگی

نکات کاربردی و مهم ضد آفتاب طبیعی : 

  • این ضد آفتاب ضد آب نیست و پس از عرق کردن یا شنا کردن پاک می شود.
  • دقت کنید اکسید روی را استنشاق نکنید - از یک ماسک استفاده کنید.
  • برای درست کردن کرم ضد آفتاب بیشتر موم اضافه کنید تا از کرم های ضد آفتاب نرم استفاده کنید.
  • استفاده از عصاره نارگیل یا وانیل را توصیه می کنیم و یا روغن های اسانس سنبل هندی برای عطر
  • آن را در جای خشک و خنک در یخچال نگه دارید
  • من ترجیح می دهم در یک قوطی کنسرو سازی کوچک نگهداری کنم و مثل کره روی بدن بزنم.
  • اکسید روی را حذف کنید و این باعث دستور پخت بسیار عالی می شود!
  • حتی بهترین راه برای کرم ضد آفتاب
  • یک بطری از لوسیون مورد علاقه را بردارید (که شامل روغن مرکبات هم نمی شود)!) دو اکسید روی غیر نانو را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

 

با روغن نارگیل کرم ضد آفتاب طبیعی و خانگی درست کنید + روش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو