واردات کالا با کارت بازرگانی دیگران جرم است

منبع: برترین ها

105

1398/8/8

16:50


دادستان کل کشور گفت: استفاده از کارت بازرگانی دیگران برای واردات کالا تخلف و جرم محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی درخصوص استفاده از کارت بازرگانی دیگران برای واردات کالا به کشور گفت: دادستانی کل کشور اخیرا بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور صادر کرد که این بخشنامه پیرامون استفاده از کارت‌های بازرگانی دیگران است که متأسفانه در چند سال گذشته شاهد آن بودیم.

وی افزود: به شهروندان تأکید می‌کنم که از واگذاری هر نوع کارت شخصی خود از جمله کارت‌های هویتی و بازرگانی به دیگران خودداری کنند، چراکه واگذاری کارت به دیگران ممنوع است.

دادستان کل کشور گفت: به دادستان‌های استان‌ها ابلاغ کردیم که استفاده از کارت بازرگانی دیگران برای واردات کالا تخلف و جرم است و کالای وارد شده قاچاق تلقی می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: متأسفانه برخی افراد هنگام واگذاری کارت‌های بازرگانی سوء استفاده می‌کنند.

وی افزود: کارت بازرگانی توسط شعب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن در تهران و شهرستان‌ها به نام اشخاص صادر می‌شود.

دادستان کل کشور گفت: افراد برای دریافت کارت بازرگانی باید واجد شرایط لازم باشند. در آیین نامه برای افرادی که قصد دریافت کارت بازرگانی دارند ۹ شرط در نظر گرفته شده است که اگر فرد یکی از ۹ شرط را دارا نباشد، کارت بازرگانی باید توسط اتاق بازرگانی و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت باطل شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که عده‌ای سودجو از کارت بازرگانی دیگران برای واردات کالای قاچاق سوء استفاده می‌کنند، در گذشته سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به دفاتر ثبت اسناد ابلاغ کرده بود که از انتقال کارت‌های بازرگانی و یا وکالت دادن به دیگران خودداری کنند، اما متأسفانه برخی دفاتر به این ابلاغ سازمان ثبت اسناد توجه نکردند و ما شاهد هستیم که باز هم کارت‌هایی به نام دیگران صادر می‌شود و افرادی که واجد شرایط نیستند از کارت دیگران استفاده می‌کنند.

وی افزود: در راستای اجرای تبصره ۴ بند ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون صادرات و واردات به دادستان‌ها ابلاغ کردیم مراقب باشند که افراد از کارت بازرگانی دیگران استفاده نکنند، زیرا این کار از نظر قانونی ممنوع است.

دادستان کل کشور گفت: متأسفانه امروزه یکی از علل وقوع جرایم در کشور استفاده از کارت بازرگانی دیگران است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو