چه طور بلیط چارتر بخریم؟

چه طور بلیط چارتر بخریم؟


منبع: روزیاتو

138

1398/8/8

21:14


سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفر با هواپیما برای هر کسی از جمله من و شما، یک سفر جذاب و لذت بخش است. سفری که سرعت و رفاه بیشتری دارد و در آن کمتر خسته می‌شویم. اما با این که خرید بلیط هواپیما جزو ویژگی‌های یک سفر خوب است، اما یک مانع کمی بزرگ دارد: قیمت بلیط! هر چه قدر هم علاقه مان بیشتر باشد، این مانع، به چشممان بزرگتر می‌آید.

اما اجازه بدهید خیالتان را راحت تر کنم. شما این امکان را دارید که با قیمت پایین تر، یک بلیط چارتر بخرید. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتماً این اسم به گوش شما خورده است.

در این یادداشت به شما می‌گوییم که چه طور بلیط چارتر از علی بابا بخرید. به صفحه فروش بلیط که بروید، پایین بلیط سیستمی، گزینه ای وجود دارد که با انتخاب آن، فقط پروازهای چارتر را به شما نشان می‌دهد. اما این فقط یک گزینه است. واقعاً چه طور یک بلیط ارزان هواپیما را برای سفرمان تهیه کنیم؟

مسیر مناسب انتخاب کنید

یکی از محدودیت‌های بلیط‌های چارتری، محدودیت مسیرهای آن است. یعنی در همه مسیرها، این بلیط ارزان قیمت وجود ندارد. معمولاً مسیرهای پرتردد به دلیل درخواست بالاتر، از این مزیت برخوردارند. دلیلش کمی پیچیده است. چون از دید کاربر، همان طور که مسیرهای پرترافیک باید پر بشوند، مسیرهای خلوت تر هم باید همین روال را داشته باشند. مسئله این جاست که شرکت‌های هواپیمایی، بخشی از پروازهای مهم را از ایرلاین‌هابه طور انحصاری اجاره می‌کنند. آنها وظیفه دارند تمام بلیطی که اجاره کرده اند را به فروش برسانند. مسیرهای پرتردد هم در اولویت چارتر کردن هستند.

پس اگر مسیر تهران شیراز را انتخاب کردید و هیچ کدام از پروازها چارتر نبود، خیلی تعجب نکنید. چون این مسیر، آنقدرها مسافر ندارد که بلیطش به رقابت گذاشته بشود.

چه طور بلیط چارتر بخریم؟

حواستان به تاریخ و زمان حرکتتان باشد

رزرو بلیط هواپیما به صورت چارتر همان قدر که لذت بخش است، می‌تواند ناراحت کننده هم باشد. تصور کنید که روز و ساعت حرکتتان را تعیین کرده اید و بلیط را هم خریده اید. اما به خاطر یک اشتباه محاسباتی در تاریخ و روز برگشت، این بلیط دیگر به دردتان نمی‌خورد. حالا می‌خواهید برای لغو کردنش اقدام کنید. اما ناگهان متوجه می‌شوید که بلیط چارتر را نمی‌توان پس داد!

این یکی از قوانین خرید این نوع بلیط‌هاست. درست است که ارزان تر می‌خرید، اما هیچ راهی برای پس گرفتن پولتان ندارید. و شما قبل از خرید این نوع بلیط‌ها، قبول کرده اید که نمی‌توانید هزینه آن را پس بگیرید. نه تاریخش را می‌توانید عوض کنید، نه کسی که می‌تواند از پرواز استفاده کند. حواستان حسابی به همه چیز باشد.

روزهای خلوت بهتر هستند

درست است که معمولاً همه در روزهای پرترافیک دنبال خرید بلیط هواپیما یا قطار هستند. اما دلیل نمی‌شود در این روزها هم بتوانید بلیط چارتر پیدا کنید. فروشندگان این نوع بلیط، مشتری طلایی ندارند که برای شما در روزهای خاص هم جا رزرو کنند.

اگر به تعطیلات دقت کنید، متوجه می‌شوید که معمولاً همه با هم تعطیل می‌شوند و همه با هم به محل کارشان برمی گردند. سفرهای تابستانی و نوروزی هم که همیشه شلوغ تر از روزهای عادی هستند. پس امیدی به این روزهای خاص نداشته باشید. رقابت بالا باعث می‌شود که قیمت‌ها هم متفاوت تر باشند.

چه طور بلیط چارتر بخریم؟

احتمال لغوشان کمتر است

یکی از دلایلی که بلیط چارتر خریدن را توصیه می‌کنیم، در همین لغو نشدن آن است. مسلماً پروازی که بلیط چارتر دارد، یک پرواز پرطرفدار است. آژانس‌های مسافرتی روی بلیط‌های کم طرفدار، ریسک نمی‌کنند. پس پروازهایی که چارتر می‌شوند، حتماً لغو نمی‌شوند.

توجه کنید که امکان لغو کردن این بلیط از طرف شما وجود ندارد. پس احتمال این که پرواز هم لغو بشود، بسیار بسیار پایین است. این پرواز، حتماً پر از مسافر خواهد بود و شما هم کنار یکی از آنها، سوار هواپیما می‌شوید.

قیمت‌ها را مدام بررسی کنید

توصیه ما این است که برای خرید بلیط چارتر از علی بابا استفاده کنید. دو مسیر اپلیکیشن و سایت برای شما در نظر گرفته شده است. با این کار می‌توانید قیمت‌های مختلف را در روزها و ساعت‌های متفاوت به صورت آنلاین ببینید. دیگر نیازی نیست که تلفنی این نوع بلیط‌ها را بگیرید. یا آژانس مسافرتی گوش به زنگ باشد که شما را خبر کند.

درگاه اینترنتی را باز می‌کنید و قبل از این که فرصت از دست برود، بلیط را می‌خرید. اما همان طور که بالاتر گفتیم، از قبل همه چیز را هماهنگ کنید. لغو کردن بلیط‌های چارتری، جزو قوانینشان نیست.

چرا بلیط چارتر بخریم؟

توضیحش کمی مفصل است. شاید تصور کنید که ارزان بودنش، دلیل اصلی خریدن آن است. اما این فقط یک دلیل جانبی است. شما با خرید این نوع بلیط، خودتان را از سفر مطمئن می‌کنید. این بلیط‌ها حتماً لغو نمی‌شوند. قیمت آنها رقابتی می‌شود. پروازهای پرطرفدار را به شما نشان می‌دهد. و زمانی که می‌خواهید سفر راحتی داشته باشید، به شما در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. همه این‌ها دلایل کافی نیست که سری به علی بابا بزنید و چند تا بلیط هواپیما را با گزینه چارتر بررسی کنید.

چه طور بلیط چارتر بخریم؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو