حذف اکانت تلگرام: نکاتی که نباید از قلم بیندازید!

حذف اکانت تلگرام: نکاتی که نباید از قلم بیندازید!


منبع: نت نوشت

243

1398/3/15

16:12


حذف اکانت تلگرام

همان طور که می دانید، حذف اکانت تلگرام از طریق خود برنامه تلگرام امکان پذیر نیست. پس برای حذف اکانت تلگرام چه باید کرد؟ برای پاسخ به این سوال، با ادامه این مطلب از نت نوشت همراه ما باشید.

همانطور که میدانید، حذف اکانت تلگرام از طریق خود برنامه تلگرام امکان پذیر نیست. پس برای حذف اکانت تلگرام چه باید کرد؟ برای پاسخ به این سوال، با ادامه این مطلب از نت نوشت همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: بکاپ تلگرام

حذف اکانت تلگرام

پاسخ به این سوال بسیار ساده است. فقط شما برای این کار نیاز دارید تا از طریق مرورگر موجود بر روی کامپیوتر یا اسمارت فون، وارد اکانت تلگرام خود شده و آن را حذف کنید. مرورگر پیشنهادی ما برای این کار گوگل کروم می‌باشد. همچنین برای حذف اکانت تلگرام باید فیـــلترشکن دستگاه شما فعال باشد. پس از فعال کردن ابزارهای رفع محدودیت ، Delete اکانت تلگرام بسیار ساده می‌باشد!

بیشتر بخوانید: ترفند تلگرام ؛ کارهای واجب و مهمی که حتما باید در تلگرام انجام دهیم!

روش دستی حذف اکانت تلگرام

  1. از مرورگر خود وارد آدرس http://bia2safa.net/goto/web/url/101217 شوید. همان طور که می‌بینید، در انتهای این آدرس کلمه deactivate (دی اکتیو: غیرفعال کردن) به چشم می‌خورد. اما دیلیت (حذف کردن) یا دی اکتیو کردن اکانت تلگرام در این روش فرقی ندارند و شما می‌توانید از آدرس http://bia2safa.net/goto/web/url/101218 هم استفاده کنید. در واقع دی اکتیو کردن در اینجا همان معنی دیلیت کردن را می‌دهد.
  2. شماره تلفن همراه خود را به همراه کد مربوط به کشور خود (مثلا ۹۸+ برای ایران)، بدون وارد کردن صفر اول شماره وارد کنید، مثلا: ۹۸۹۱۲۵۶۹۸۷۴۲+. حال بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  3. کمی صبر کنید تا تلگرام یک کد تایید برای شما از طریق اپ تلگرام ارسال کند. دقت کنید که هیچ پیامکی برای شما ارسال نخواهد شد و دریافت کد فقط از طریق اپ تلگرام شما امکان پذیر خواهد بود. کد را در قسمت مربوطه کپی کنید و سپس گزینه Sign In را انتخاب کنید. اگر کد را به صورت دستی وارد می‌کنید، به بزرگ یا کوچک بودن حروف انگلیسی آن توجه کنید.

    کد دریافتی به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس است

    کد دریافتی به بزرگ و کوچک بودن حروف حساس است

  4. گزینه Deactivate account را انتخاب کنید.
  5. گزینه Done را انتخاب کنید. در این قسمت، تلگرام دلیل پاک کردن اکانت را از شما می‌پرسد. پاسخ دادن به این سوال اختیاری می‌باشد.
  6. حال گزینه Yes, delete my account را انتخاب کنید. اکانت تلگرام شما به طور کامل پاک شد. می‌توانید بر روی آیکون تلگرام در موبایلتان تپ کرده و آن را نگه دارید تا گزینه Uninstall نمایان شود. سپس بر روی OK تپ کنید تا اپ تلگرام هم از روی موبایلتان حذف شود.

بیشتر بخوانید: آموزش مدیریت کانال تلگرام

چند نکته که قبل از حذف اکانت تلگرام باید بدانید

  1. پس از حذف اکانت تلگرام، شما تا چندین روز قادر به ثبت نام مجدد در تلگرام نخواهید بود.
  2. تمامی چت ها، مخاطبین، رسانه ها، عکس‌ها و هر اطلاعاتی از اکانت شما که در Telegram cloud ذخیره شده بود، پاک خواهند شد.
  3. پس از حذف اکانت، امکان بازیابی اطلاعات پاک شده وجود ندارد. اگر شما بعدها دوباره با همان خط در تلگرام ثبت نام کنید، هیچ کدام از مسیج ها، مخاطبین و کانال‌های اکانت قدیمی شما باز نخواهند گشت. در واقع پس از حذف و Delete اکانت تلگرام دیگر پشیمان سودی نخواهد داشت!

بیشتر بخوانید: استیکر‌های جدید تلگرام را کجا بیابیم !؟ راهنمای نصب جدیدترین استیکرها در تلگرام

استفاده از تنظیمات self-destruction

در ادامه آموزش حذف Account تلگرام باید بگوییم که شما می‌توانید برای تلگرام خود تنظیماتی درست کنید که در صورت استفاده نشدن از اکانت برای یک مدت معین، آن اکانت خود به خود نابود شود. برای این کار، شما باید تنظیمات self-destruction (خود نابودی) تلگرام خود را فعال کنید و برای آن مدتی دلخواه، مثلا شش ماه را تعیین کنید.

یعنی اگر شما ۶ ماه وارد اکانت تلگرام خود نشوید، آنگاه آن اکانت خود به خود از بین خواهد رفت و تمامی اطلاعات تلگرام شما پاک خواهد شد. برای این کار از قسمت settings وارد privacy and security شده و از پایین صفحه در قسمت advanced، بر روی گزینه delete my account if away for تپ کنید. سپس مدت زمانی که می‌خواهید پس از آن در صورت فعال نبودن شما، اکانت تلگرامتان به طور خود به خود حذف شود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه از دست کانال‌ها و ربات‌های مزاحم در تلگرام خلاص شویم ؟

از قسمت تنظیمات وارد قسمت

از قسمت تنظیمات وارد قسمت “حریم خصوصی و امنیت” شوید

زمان لازم برای پاک شدن اکانت تلگرام در صورت استفاده نکردن از آن را انتخاب کنید

زمان لازم برای پاک شدن اکانت تلگرام در صورت استفاده نکردن از آن را انتخاب کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو