آلبوم جدید محسن چاوشی کِی می‌آید؟/ رقابت دوباره با همایون شجریان

منبع: ایران آرت

135

1398/8/9

19:01


محسن چاوشی که سال گذشته آلبومش را فقط چند روز پس از آلبوم "ایران من" همایون شجریان منتشر کرد و در فهرست پرفروش‌ترین آلبوم‌ها با همایون رقابت سرسختی داشت، در هفته‌های آتی رقابت هیجان‌انگیز جدیدی را با همایون شجریان و علیرضا قربانی آغاز خواهد کرد.

ایران آرت: دهمین آلبوم رسمی محسن چاوشی با عنوان "بی نام" قرار است بزودی منتشر شود. آلبومی که مانند سایر آثار این خواننده پرطرفدار به دور از حاشیه نبوده است.

پس از حواشی پیش آمده بر سر مجوز برخی قطعات و همچنین نام آلبوم، روز گذشته برخی رسانه‌ها نوشتند آلبوم محسن چاوشی 20آبان منتشر خواهد شد. خبری که تهیه کننده این اثر در گفت‌و‌گو با روزنامه ایران تکذیب می‌کند.

هادی حسینی که پیشتر تهیه‌کنندگی آلبوم "ابراهیم" را هم به عهده داشته درباره تاریخ انتشار آلبوم "بی‌نام" به "ایران" می‌گوید: "قرار نیست آلبوم 20 آبان منتشر شود. ما هنوز نتوانسته‌ایم مجوزهای شورای موسیقی و کتابخانه ملی را دریافت کنیم. ضمن اینکه طبق شنیده‌ها قرار است 19 آبان آلبوم مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان منتشر شود که به لحاظ حرفه‌ای انتشار همزمان دو آلبوم در بازار موسیقی کار درستی نیست. علاوه بر این ما عجله‌ای برای انتشار آلبوم نداریم و ترجیح می‌دهیم همه چیز در آرامش و در موعد درست و مقررش اتفاق بیفتد و حتماً پس از صدور مجوزهای ذکر شده، تاریخ انتشار را از طریق مجاری رسمی اعلام خواهیم کرد."

حسینی همچنین با اشاره به برنامه‌های تبلیغاتی انتشار آلبوم گفت: "تجربه آلبوم "ابراهیم" به ما ثابت کرد بیلبوردها و تبلیغات شهری تأثیری بر فروش آثار محسن چاوشی ندارد و محسن بدون این تبلیغات هم آثارش مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین دلیل برنامه‌ای برای تبلیغات شهری آلبوم "بی‌نام" نداریم."

تهیه کننده آثار محسن چاوشی تصاویر منتشر شده از آلبوم "بی نام" در فضای مجازی را هم غیررسمی دانست و گفت: "کاورهایی که از این آلبوم در فضای مجازی منتشر شده مورد تأیید ما نیست و کاور رسمی هنوز منتشر نشده است. تنها ماکت دو قطعه از آلبوم با نام‌های "بازآمدم" و"ای قوم به حج رفته" پیش از این در صفحه شخصی اینستاگرام خود محسن منتشر شده بود که آنها نیز در نسخه نهایی آلبوم تغییراتی داشته‌اند."

این بار حاشیه‌ها و بحث مجوز یقه نام آلبوم و شعرهایی از مولانا را گرفت که دست آخر با تغییر نام آلبوم، همه چیز حل و فصل شد.آلبوم ابتدا قرار بود با نام "قمارباز" منتشر شود که برگرفته از این بیت مولاناست: "خُنُک آن قماربازی که بِباخت آنچه بودَش/ بنماند هیچَش الّا هوس قمار دیگر"

هادی حسینی پیشتر درباره این تغییر نام گفته بود: "یکی از ایرادهای اصلی که در شورای موسیقی گرفته شد، اسم آلبوم بود. شعری که گیر دادند همان شعر تِرَک اصلی آلبوم است و اسم آلبوم هم از آن درآمده. بیتی هم که محل ایراد شده یکی از بیت‌های اصلی شعر است که اگر حذف شود کل شعر باید حذف شود و آلبوم در کل ماهیت خودش را از دست خواهد داد." اما در نهایت حسینی 25مهرماه در گفت‌و‌گو با "باشگاه خبرنگاران" خبر از رفع مشکلات پیش آمده داد و گفت: "مواردی جزئی برای اصلاحات مطرح شده که باید مرتفع شود تا مجوز شورای موسیقی هم صادر شود. اصلاحات تکنیکال و بسیار جزئی است و بزودی با رفع این موارد، مجوز شورای موسیقی هم صادر می‌شود. مجوز آلبوم به اسم "بی‌نام" صادر شده و قطعه قمارباز بدون تغییر و سانسور منتشر خواهد شد."

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو