دیدنی های پراگ و جذاب ترین مناطق توریستی عروس اروپا

دیدنی های پراگ و جذاب ترین مناطق توریستی عروس اروپا


منبع: آرگا

107

1398/8/10

20:46


دیدنی های پراگ شامل؛ کلیسا سنت ویتروس، جزیره کامپا، کنیسه اسپانیایی، کلیسای تین، میدان ونسسلاس، خانه رقصان، پل چارلز، شهرقدیمی پراگ، میدان پراگ و … می باشد، که در این مطلب به توضیح کامل هر کدام می پردازیم.

شهر پراگ با قدمتی ۱۱۰۰ ساله که چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. این شهر سراسر زیبایی پایتخت کشور جمهوری چک می باشد که از انواع مراکز تاریخی اروپا محسوب می شود. شهر پراگ در شمال غربی چک روی رودخانه واتارا قرار دارد که پایتخت تاریخی شهر بوهم است. در ادامه با جذابیت ها و دیدنی های پراگ همراه مجله آرگا باشید.

پراگ در جمهوری چک

جاذبه ها و دیدنی های پراگ

شهر پراگ معروف به شهری پرآوازه از لحاظ تاریخی و معماری و فرهنگی و طبیعی هر ساله شاهد چهار میلیون جمعیت گردشگر در این شهر می باشد. این شهر از بزرگ ترین شهر ها در جمهوری چک است که جاذبه های توریستی زیادی را در خود جای داده است. با وجود آب و هوای معتدل اقیانوسی در تابستان و زمستان شوق سفر را بیشتر می کند. شهر پراگ در قدیم هیچ جذابیتی نداشت اما امروزه سراسر زیبایی کم نظیر است پس به دیدنی های پراگ که زبان اصلی این مردم اسلاوی است.

جاذبه ها و دیدنی های پراگ

۱. تپه و برج پترین

تپه پترین یک مکان فوق العاده زیبا که چشم نوازی از شهر قدیمی دارد که در نزدیکی رودخانه قرار گرفته است. اگر اهل پیاده روی هستید این منطقه جنگلی با هوای مطبوع را از دست ندهید. در این تپه یک برج فلزی که ۶۳ متر طول دارد بر این مکان قرار دارد که جزء دیدنی های پراگ محسوب می شود. این برج شباهتی به برج ایفل دارد که در هنگام شب واقعا دیدنی است. برای بالا رفتن از این تپه باید تعداد ۲۹۹ پله را بگذرانید این مدل از معماری متعلق به فرانسوی ها می باشد که چشم اندازی بسیار جذاب دارد.

۲. قلعه بزرگ پراگ

این قلعه جزء بزرگ ترین قلعه در کل جهان می باشد که متعلق به ۹ میلادی در کتاب گینس ها ثبت گردیده است. این قلعه زیبا تحت نظر ملکه ماریا ترزا و همچنین اقامتگاه رئیس جمهور چک می باشد که در برخی از تغییرات و بازسازی به کلیسا و سالن در آمده است. در پشت قلعه پراگ خیابانی قدیمی که به قرن ۱۶ بر می گردد وجود دارد که از دیدنی های پراگ محسوب می شود.

گردشگری و دیدنی های پراگ

۳. پل چارلز

پل چارلز یکی از قدیمی ترین پل ها در پراگ می باشد. با قدمت ۶۰۰ ساله خود یک اثر خاص و جالب در این شهر است که شهر قدیمی و شهر جدید را به هم وصل می کند. این پل به دستور امپراطور چهارم که جایگزین پل جودیت بود که در سال ۱۳۴۲ میلادی ویران گردید ساخته شد. در همه حال این پل جذاب بدون گردشگر نمی باشد چرا که در کنارش وجود مجسمه و موسیقی دان ها در این منطقه مکان را زیبا تر کرده است. برای دیدن این پل حتما زمانی را اختصاص دهید و از برج شاهد این پل باشید.

۴. شهر قدیمی پراگ

یکی دیگر از دیدنی های پراگ وجود این بنای تاریخی است که از قرون وسطی به چشم می خورد. این شهر با مساحت تقریبی ۸۷۰ هکتار در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است که پر از مقبره های تاریخی و قلعه ای زیبا دارد. گردشگران فراوانی به این مکان جذاب می آیند تا تمام سبک و سلطه و شکوه و عظمت شهر پراگ را ببینند.

پراگ کجاست؟

۵. خانه رقصان

اگر می خواهید شاهد یک ساختمان معروف در پراگ باشید به دیدن خانه رقصان بروید تا سبک معماری نئوباروک را از نزدیک لمس نمایید. این مکان به ساختمان رقصان و گینگر و فرد و خانه مست معروف است. آخرین رئیس جمهور چکسلواکی دستور به ساخت این بنا کرده است که توسط ۲ معمار فرانک گری و ولادو میلونیک ساخته شد. حتما به تماشای این جای دیدنی بروید.

۶. کلیسا سنت ویتوس

کی از بزرگ ترین کلیسا ها در کشور چک که نمایی از معماری گوتیک به چشم می خورد در مکان های دیدنی پراگ وجود دارد. این کلیسا به زمان قرن چهاردهم میلادی برمی گردد که یک کلیسای دیگر به نام سنت ونسسلاس در ان مکان قرار دارد. این کلیسا هم موزه شکل است که در ان جا انواع جواهرات سلطنتی و تاریخی نگهداری می شود و در هر هشت سال یکبار به مردم نشان می دهند.

جاهای به یاد ماندنی شهر پراگ

۷. میدان ونسسلاس

این میدان جزء میدان های اصلی در شهر پراگ است که در آن جا محلی برای خرید تمامی علاقه مندان است. میدان ونسسلاس به دستور چارلز چهارم در سال ۱۳۴۸ میلادی با نام بازار اسب پراگ بنا شد. که شبیه بلوار می باشد در این منطقه مکان و مرکزی برای رستوران، کلوب، کافه، بانک، مغازه هاست. بسیاری از رویداد های تاریخی قرن ۲۰ در این مکان رخ داده که شامل؛ حوادث ها و میدان ها و موزه هستند.

۸. کتابخانه کلمنتیوم

از دیدنی های پراگ می توان به وجود این کتابخانه جذاب و دلپذیر اشاره کرد که بی نظیر است. در معماری این کتابخانه باروک می باشد که حدود ۲۰۰۰۰ جلد کتاب دارد و وجود نقاشی ها و ساعت های نجومی شوق دیدن در گردشگر را چند برابر می کند. این مکان بسیار زیبا را از دست ندهید.

جاذبه ها و دیدنی های پراگ

۹. کلیسای تین

این کلیسا با نام بانوی مقدس در قدیم نام داشته که در میدان قدیمی شهر واقع می باشد. از جاذبه های گردشگری و معروف در پراگ است که دیدن این کلیسا با برج ۸۰ متری تماشایی است. کلیسای تین در ۱۱ میلادی با سبک معماری رومی بنا شده که بازرگانان در جهت خرید و فروش به این محل می آمدند. آثار هنری گوتیک و پتر پارلر و رنسانس صورت گرفته که داخل کلیسا در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است.

۱۰. مالا استرانا

در انتهای پل چارلز یک شهر کوچک و قدیمی به نام مالا استرانا وجود دارد که معماری باروک است. قدمت این محله ۱۲۵۷ میلادی بر می گردد که جزء دیدنی های پراگ زیبا است. در این محل جذابیت های بیشماری وجود دارد که شامل؛ میدان، کلیسا، قصر، باغ، پارک، رستوران، سفارتخانه، مغازه است. اگر پیاده روی را دوست دارید می توانید به تماشای منظره های جالب که قلعه و خانه هایی بی نظیر است را مشاهده کنید.

مناطق دیدنی در پراگ

۱۱. باغ وحش پراگ

یکی دیگر از جاذبه ها و دیدنی های پراگ بازدید از این باغ وحش است، که در سال ۱۹۳۱ میلادی در منطقه شمال شهر پراگ به هدف مطالعه و حفاظت از حیات وحش در تورین ساخته شد. باغ وحش پراگ حدود ۴۳۰۰ حیوان و جانور که ۷۰۰ گونه مختلف است در خود دارد. به این مکان بروید و از حیوانات دیدن کنید.

۱۲. کنیسه اسپانیایی

در مرکز شهر قدیمی که محل زندگی یهودیان است قرار دارد. این کنیسه اولین عبادتگاه یهودی ها که متعلق به سال ۱۸۶۸ است به شمار می رود. این بنای جذاب با معماری اسلامی که عظمت و زیبایی دو چندان دارد در اروپا بهترین کنیسه نام نهاده است. وجود نقش های اسلامی و شیشه های رنگ آمیزی شده بر دیوار ها و تزیینات طلائی از ویژگی های منحصر به فرد کنیسه اسپانیایی است. در داخلش وجود گالری از سبک اسپانیایی که از دیدنی های پراگ است برای تماشا را از دست ندهید.

جاذبه پراگ

۱۳. جزیره کامپا

این جزیره در زیر پل چارلز قرار دارد که آثار آن موزه هنر مدرن و مجسمه کودک غول آسا در این جزیره قرار دارد. در جزیره کامپا دیواری ساخته شده که به عنوان یادگیری هر فردی می تواند روی آن بنویسد یا نقاشی بکشد. وجود رودخانه مصنوعی که در طول کمی دارد مسافرانی با قایق را برای تفریح و گردش می گرداند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو