لاغر شدن و تناسب اندام با روش های کاربردی و موثر

لاغر شدن و تناسب اندام با روش های کاربردی و موثر


منبع: زیبامون

737

1398/8/12

17:21


در ادامه با زیبامون همراه باشید و با بهترین روش ها و نکات برای لاغر شدن آشنا شوید.

لاغر شدن و تناسب اندام با روش های کاربردی و موثر

داشتن تناسب اندام برای تمام افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار هست و اگر فردی دارای اضافه وزن باشد، تمایل دارد خیلی سریع از شر چربی های اضافی رها شده و سریع تر لاغر شود و به تناسب اندام برسد. برای لاغر شدن در هر بخش از بدن باید به طور ویژه ای بر روی آن تمرکز داشته باشید و با رعایت نکات و توصیه هایی که برای لاغر شدن وجود دارد، به بهترین شکل ممکن لاغر شده و به وزن ایده آل خود برسید.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با بهترین نکات و توصیه ها برای لاغر شدن آشنا شوید.

 

لاغر شدن صورت

برای لاغر شدن صورت باید به چند نکته مهم و اساسی توجه داشته باشید و با رعایت نکات، خیلی سریع و ساده صورتی لاغرتر و زیباتر داشته باشید. این نکات عبارتند از:

 

انجام تمرینات مخصوص صورت

انجام تمرینات مخصوص برای صورت نه تنها کمک می کنه تا صورت لاغرتری داشته باشید بلکه تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن چین و چروک های صورت داشته و باعث تقویت عضلات صورت هم میشه. اگر این تمرینات رو به طور روزمره انجام بدید، خیلی سریع و راححت صورت لاغرتر و زیباتری خواهید داشت.

یکی از تمرینات ورزشی موثر برای لاغری صورت به این شکل هست که ابتدا گونه های خود را با هوا پر کنید و سعی کنید با فشار دست، هوا را از یک گونه به گونه دیگر منتقل کنید.

لب هایتان را به حالت بوسه، جمع کنید و سعی کنید با فشار دادن، لب ها رو به یک سمت صورت بزنید و در حالی که دندان هایتان به هم چسبیده هست، حالت لبخند یک طرفه داشته باشید.

جویدن آدامس نیز تاثیر خیلی خوبی در لاغر شدن صورت خواهد داشت.

 

لاغری صورت

 

انجام تمرینات کاردیو در فعالیت های روزانه

گاهی اوقات چاقی صورت به دلیل تجمع چربی های اضافی در بدن هست. در این موارد، کاهش وزن کلی بدن میتونه تاثیر خیلی خوبی در لاغر شدن صورت داشته باشه. ورزش های کاردیو یا هوازی و هر فعالیت بدنی که باعث افزایش ضربان قلب بشه، یکی از موثرترین روش ها با لاغری بدن و لاغری صورت خواهد بود. اگر در روز 20 تا 40 دقیقه ورزش کاردیو داشته باشید، چربی سوزی فوق العاده ای هم خواهد داشت.

از جمله تمرینات ورزشی کاردیو میتوان به دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا اشاره کرد.

 

کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده

کربوهیدارت های تصفیه شده مثل کوکی، کراکر، ماکارونی و ... عامل اصلی چاقی و اضافه وزن هستند. این مواد غذایی به سرعت در بدن هضم شده و با کاهش قند خون بدن، احساس گرسنگی مجدد رو برای بدن ایجاد می کنند و باعث میشن تا پرخوری داشته باشید. مصرف کربوهیدارت های تصفیه شده به طور مستقیم باعث افزایش چاقی شکم می شوند و کاهش مصرف این مواد غذایی، نه تنها در لاغر شدن کلی بدن موثر هست بلکه میتونه برای لاغری صورت هم بسیار مفید و موثر باشه.

 

روش های زیادی برای لاغری صورت وجود داره که تغییر در رژیم غذایی، انجام تمرینات ورزشی روزمره و منظم، نوشیدن آب به مقدار کافی، کاهش مصرف سدیم، خواب منظم و کافی و ... از جمله عوامل موثر در این زمینه هستند و با ایجاد این تغییرات در زندگی روزمره نه تنها باعث ایجاد تناسب اندام خواهد شد بلکه تاثیر خیلی خوبی هم در لاغری صورت دارند.

 

لاغر شدن سریع

لاغر شدن سریع به فاکتورهای مختلفی بستگی داره که در این میان میشه به فعالیت بدنی، ترکیب بدن، مقدار کالری دریافتی در روز، متابولیسم بدن و ... اشاره کرد. تمام این موارد برای هر شخص مخصوص به خود بوده و به همین دلیل نمیشه یک برنامه لاغری سریع مشترک رو برای تمام افراد در نظر گرفت. کاهش وزن سریع به میزان کالری دریافتی شما بستگی دارد. اگر یعنی اگر کالری که دریافت می کنید، از مقدار کالری که در طول روز می سوزانید، کمتر باشد، شما خیلی سریع لاغر خواهید شد.

بنابراین رژیم غذایی شما و چیزهایی که در طول روز می خورید تاثیر مستقیمی بر روی افزایش وزن و یا کاهش وزن دارند. مثلا مصرف کربوهیدرات ها میتونه خیلی سریع، مقدار کاهش وزنی که در طول چند روز داشته اید رو برگردونه و تمام تلاش شما رو بی فایده کنه. پس مهم ترین نکته ای که در لاغری شدن سریع باید به اون توجه کنید، نوع مواد غذایی موجود در رژیم غذایی و مقدار کالری دریافتی شما هست. از دیگر نکات تاثیر گذار بر روی لاغر شدن سریع میشه به موارد زیر اشاره کرد:

 

مواد غذایی سالم

 

  • افرایش مصرف میوه و سبزیجات در تمام طول روز
  • داشتن وعده صبحانه کامل و مفید شامل تخم مرغ، ماست یونانی، آجیل و گردو، میوه و سبزیجات و غلات کامل.
  • کاهش مصرف نمک
  • نوشیدن قهوه بیشتر
  • حذف کردن نوشابه و شیرین کننده های مصنوعی
  • انجام تمرینات ورزشی با وزنه های 2 کیلو گرمی
  • خوردن غذاهای تند
  • داشتن خواب کافی و مفید
  • پیاده روی کردن
  • مقاومت کردن در برابر پرخوری در طول روز
  • نوشین آب به مقدار کافی
  • خوردن غذاهای غنی از مواد معدنی 

 

لاغر شدن شکم

بهترین کار برای لاغر شدن شکم این هست که از تمرینات ورزشی مخصوص برای آب کردن چربی های شکم استفاده کنید تا بتوانید خیلی سریع و راحت این قسمت از بدن رو لاغر کرده و شکمی تخت و صاف داشته باشید. در ادامه با تعدادی از تمرینات ورزشی موثر برای لاغر شدن شکم آشنا خواهید شد.

 

تمرین ورزشی قیچی

برای انجام این تمرین ورزشی باید به پشت بخوابید و دستها را به موازات بدن روی زمین قرار دهید. پاها را به تدریج بالا بیاورید و حرکت قیجی را مطابق با تصویر انجام دهید. این تمرین رو 1 دقیقه انجام بدید، کمی استراحت کنید و دوباره تکرار کنید. این تمرین ورزشی تاثیر خیلی زیادی در آب کردن چربی های شکم و زیر شکم خواهد داشت.

 

تمرین ورزشی قیچی

 

تمرین ورزشی چرخش روسی

برای انجام این تمرین ورزشی باید روی زمین بنشینید، پاها رو کمی خم کنید و بدن رو با زاویه 60 درجه کمی به سمت عقب بکشید. دستها رو در مقابل بدن صاف نگه دارید به گونه ای که کف دستها با یکدیگر تماس داشته باشند. 

حالا باید بالاتنه بدن رو به همراه دست ها ابتدا به سمت راست ببرید. یک ثانیه مکث کنید و دوباره به حالت اولیه برگردید و سپس به سمت چپ بچرخید و یک ثانیه مکث کنید. در انجام این تمرین ورزشی فقط باید کمر را بچرخانید و قسمت باسن کاملا ثابت باشد. این تمرین رو به مدت 3 دقیقه تکرار کنید.

 

تمرین ورزشی برای لاغری شکم

 

تمرین ورزش کرانچ با پاهای عمودی

برای انجام این تمرین باید ابتدا روی زمین دراز بکشید و دستها رو به موازات بدن، روی زمین قرار بدید. پاها رو به سمت بالا ببرید تا حالت عمود بر بدن داشته باشد. حالا باید شکم را به سمت داخل بکشید و سعی کنید قسمت کمر و میانی بدن رو به سمت بالا بکشید.

 

ورزش مخصوص شکم

 

تمرین ورزشی کرانچ V شکل

این تمرین ورزشی ساده کمک می کند تا هم پاها و ران قوی تری داشته باشید و هم تاثیر خیلی خوبی در چربی سوزی و لاغری شکم خواهد داشت. برای انجام این تمرین ابتدا باید دراز بکشید و دستهاتون رو به سمت بالا سر برده و صاف بر روی زمین قرار دهید. حالا باید پاها و دست ها رو همزمان بالا بیاورید تا حالت V شکل برای بدن ایجاد شده و نوک انگشتان دست، انگشتان پا را لمس کند. بدن را به تدریج به حالت اولیه برگردانید و دوباره این تمرین رو تکرار کنید.

 

ورزش برای لاغری شکم

 

لاغر شدن با طب سنتی

استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی یکی دیگه از روش های موثر و تقریبا کم خطر برای لاغری و کاهش وزن هست که معمولا از طرف بسیاری از افراد و حتی پزشکان مورد تایید بوده و استقبال زیادی از ان صورت می گیرد.

بهترین پیشنهاد طب سنتی برای لاغر شدن، حذف وعده ناهار هست. با رعایت این نکته ساده، خیلی راحت چربی های بدن آب شده و لاغر خواهید شد. 

استفاده از خوراکی های ملین مثل انجیر خیس شده، آلو و زردآلو خشک شده هم تاثیر خیلی زیادی در دفع بهتر خواهند داشت و از این طریق به لاغر شدن کمک می کنند.

 

ادویه جات و گیاهان دارویی

 

استفاده از سرکه طبیعی انگور بعد از غذا یکی دیگر از توصیه های طب سنتی برای لاغر شدن هست. سرکه نه تنها چربی های اضافی و مضر رو از بین میبره بلکه برای تقویت قلب و حافظه هم بسیار مفید هست.

استفاده هفتگی  از دم کرده برگ سنا و گل محمدی هم یکی دیگر از پیشنهادات طب سنتی برای لاغر شدن هست و تاثیر خیلی زیادی در از بین رفتن چربی های شکم خواهد داشت. 

استفاده از روغن سیاده دانه، شوید و بابونه جز پیشنهادی های اصلی و موثر هست که کمک می کنه تا سریع تر و بهتر لاغر شوید. این روغن ها دارای طبیعت گرم بوده و باید قبل از ورزش کردن روی شکم و پلهو ماساژ دهید. به محضی که احساس گرما رو بعد از ماساژ دادن احساس کردید باید شروع به ورزش کردن کنید تا چربی سوزی بهتر و بیشتری داشته باشید.

 

لاغر شدن بازو

برای لاغر شدن بازو هم لازم هست از تمرینات ورزشی و موثر برای این قسمت از بدن استفاده کنید تا بازوهایی خوش فرم، لاغر و زیبا داشته باشید. با تعدادی از تمرینات موثر و ساده برای لاغر شدن بازو آشنا شوید:

 

تمرین ورزشی برای لاغری بازو با طناب نبرد (Battle ropes)

با استفاده از این تمرین ورزشی نه تنها چربی سوزی خیلی خوبی خواهید داشت، بلکه استقامت قلبی و عروقی شما افرایش پیدا کرده و بازوهایتان نیز لاغرتر و خوش فرم تر خواهد شد. این تمرین ورزشی باعث تقویت عضلات بازو  و شانه شده، تعرق رو افزایش میده و تاثیر خیلی خوبی در کاهش وزن دارد.

 

ورزش برای لاغری بازو

 

تمرین ورزشی برای لاغری بازو با کش ورزشی

برای انجام این تمرین ورزشی باید یک کش یا نوار مخصوص داشته باشید. پاهایتان را بر روی مرکز نوار قرار داده و آن را با قوس کف پا محکم نگه دارید. دو طرف نوار را در کف دست بگیرید. حالا به طور همزمان، دستها را از ارنج خم کرده و سعی کنید کش را به سمت بالا بکشید و دوباره به حالت اولیه برگردید. تکرار این تمرین ورزشی تاثیر خیلی خوبی در لاغری بازوا خواهد داشت.

 

لاغری بازو

 

تمرین ورزشی برای لاغری بازو با توپ

این تمرین نوعی حرکت پلیومتریک (تمرین ورزشی که باید با سرعت و قدرت خیلی زیادی انجام شود) و تاثیر خیلی خوبی در لاغری بازوها دارد. مانند تصویر بایستید و توپ را با سرعت و قدرت روی زمین بزنید. این تمرین ورزشی هم باعث افزایش ضربان قلب شده و هم باعث لاغری و خوش فرم شدن بازوها خواهد شد.

 

لاغر کردن بازو

 

لاغر شدن با ورزش

لاغر شدن با ورزش رو میتونیم به عنوان موثرترین، ماندگارترین و بهترین روش ها برای لاغری و کاهش وزن معرفی کنیم. اگر در کنار ورزش، از رژیم غذایی مفید و خوب هم استفاده کنید، خیلی سریع و راحت تر از چیزی که تصور می کنید، لاغر خواهید شد. از بهترین ورزش هایی که در لاغری و کاهش وزن موثر هستند و به شما کمک می کنند تا به تناسب اندام و وزن ایده آل برسید، میشه به موارد زیر اشاره کرد:

 

ورزش کردن

 

  • پیاده روی سریع و دویدن آهسته
  • دوچرخه سواری
  • شنا کردن
  • طناب زدن
  • بالا رفتن از پله ها
  • والیبال و بسکتبال
  • تکواندو و ورزش های رزمی
  • ورزشهای هوازی
  • رقصیدن
  • ایروبیک
  • انجام تمرینات ورزشی با دمبل و وزنه های سبک

 

لاغر شدن در یک هفته

برای لاغر شدن در یک هفته لازم هست از رژیم های مخصوصی که برای این منظور طراحی شده استفاده کنید و با رعایت تمام نکات مربوط به آن می توانید در طول یک هفته کاهش وزنی به اندازه 4 تا 8 کیلو گرم داشته باشید. دستور رژیم لاغری هفت روزه رو با کلیک کردن بر روی نوشته آبی رنگ بخوانید. دستور رژیم لاغری فشرده 7 روزه - رژیم های تک خوری

 

مطالب پیشنهادی و مرتبط:

تناسب اندام چیست + روش های رسیدن به وزن ایده آل

رژیم لاغری، معرفی بهترین روش ها برای رسیدن به تناسب اندام

رژیم مدیترانه ای چیست؟ + رازهای این برنامه غذایی

ورزشی داشته باشید تاثیر خیلی تمرین ورزشی تاثیر خیلی خوبی اسلایدر تناسب اندام لاغری سریع کاهش وزن لاغری شکم راه های تناسب اندام کاهش وزن یک روزه کاهش وزن سریع لاغر شدن آسان لاغر شدن سریع لاغر شدن فوری مجموعه لاغری سریعترین راه لاغری شنا و لاغری روش های لاغری روش هایی برای کاهش وزن لاغری صورت قوانین تناسب اندام نکاتی برای کاهش وزن کاهش وزن با ورزش متناسب اندام کاهش وزن در یک هفته تناسب اندام بانوان کاهش وزن و چربی سوزی سرکه برای لاغری رژیم کاهش وزن لاغری کل بدن نکات کاهش وزن لاغری در خانه روشهای کاهش وزن رژیم لاغری شکم بهترین راه تناسب اندام تناسب اندام با شنا تناسب اندام با ورزش لاغر شدن بازو لاغر شدن شکم لاغر شدن با ورزش لاغر شدن با طب سنتی اضافه وزن لاغر شدن صورت کربوهیدارت گیاهان دارویی لاغر شدن بازو رژیم لاغری هفت روزه دستور رژیم لاغری فشرده 7 روزه - رژیم های تک خوری تناسب اندام چیست روش های رسیدن به وزن ایده آل رژیم مدیترانه ای چیست رازهای این برنامه غذایی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو