با بهترین گینرهای ۲۰۱۹ آشنا شوید

منبع: فرزند

168

1398/8/12

19:42


با بهترین گینرهای ۲۰۱۹ آشنا شوید

با توجه به افزایش علاقه‌مندی نسبت به رشته بدنسازی و البته علاقه به داشتن بدن ماهیچه‌ای شاهد رشد مصرف مکمل‌های بدنسازی هستیم. مکمل‌های بدنسازی درواقع ابزارهایی برای افزایش توانایی ساختن ماهیچه در بدن ورزشکار هستند.

اکثر این مکمل‌ها با داشتن پروتئین، کراتین، مولتی‌ویتامین و سایر مواد مغذی به افزایش عملکرد ماهیچه‌های بدن و البته عضله سازی کمک می‌کنند. اما در انتخاب مکمل بدن‌سازی باید نیاز بدن موردتوجه قرار گیرد.

همان‌طور که بسیاری از افراد به دنبال کاهش وزن خود هستند، عده‌ای نیز به دلایل مختلف در افزایش وزنشان با مشکلاتی روبرو می‌شوند. مکمل گینر این مشکل را برطرف می‌کند. ما در این مقاله مکمل گینر و بهترین گینر که در بدنسازی بسیار محبوب بوده را معرفی کرده‌ایم.

شاید برایتان مهم باشد که بدانید بهترین گینر های ۲۰۱۹ کدم‌اند. برای رسیدن به پاسخ این سؤال تا پایان این مطلب از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز ما را همراهی کنید.

تناسب و اندام و مکمل‌های ورزشی

امروزه تقریبا تمام افرادی که می‌شناسیم دغدغه تناسب‌اندام دارند. این موضوع حقیقت دارد که دغدغه‌ی کاهش وزن بیشتر در میان افراد دیده می‌شود، اما همان‌طور که اشاره کردیم عده‌ای از افراد در افزایش وزن با مشکلاتی روبرو هستند.

یعنی با مصرف مواد غذایی روزانه وزنشان پایین‌تر از وزن ایده آل بوده که این امر در بسیاری از مواقع مخصوصاً در مردان نارضایتی‌هایی به دنبال دارد. صرف‌نظر از دلیل این مشکل، می‌دانیم که مهم‌ترین عامل افزایش وزن، مصرف کالری بیشتر نسبت به میزان کالری ست که به‌طور روزانه می‌سوزانیم.

در مورد افزایش کالری شاید اولین غذاهایی که به فکرتان خطور کند سیب‌زمینی سرخ‌شده و یا مرغ سوخاری باشد. باید بدانید که با مصرف آن‌ها ناخواسته میزان زیادی چربی مضر را هم وارد بدنتان می‌کنید. اما امروزه مکمل‌های بدنسازی راه‌حل مناسبی برای حل این مشکل هستند.

برای افرادی که مشکل در افزایش وزن‌دارند، مکمل‌های گینر یک روش مؤثر برای افزایش کالری دریافتی محسوب می‌شود. برخلاف مکمل‌های پروتئینی معمولی، گینرها نه‌تنها سرشار از پروتئین هستند بلکه کربوهیدرات‌ها و بعضی‌اوقات سایر مواد مهم موردنیاز بدن مانند اسیدهای آمینه نیز هستند.

گینر چیست؟

گینر یک مکمل محبوب بدنسازی ست. این مکمل یک پودر پروتئین با کالری بالاست که هدف آن افزایش کالری روزانه شما برای افزایش وزن است. به‌طورکلی گینرها برای افزایش وزن، بهبود حجم عضلات و سرعت بخشیدن به ریکاوری پس از تمرین استفاده می‌شوند.

باید بدانید که در مقایسه با سایر مکمل‌ها، گینرها حاوی پروتئین کمتری هستند، اما کربوهیدرات بیشتری دارند.

یادآوری این نکته حائز اهمیت است که برای افزایش رشد ماهیچه‌ها هنگام مصرف یک مکمل گینر باید به‌طور منظم تمرین کنید، در غیر این صورت کالری بالایی مصرف می‌کنید که منجر به افزایش چربی بدن می‌شود.

امروزه شرکت‌های زیادی انواع مختلف گینر را تولید می‌کنند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم. جالب است بدانید که گینرها تفاوت‌هایی با هم دارند که با توجه به نیاز بدنتان باید انتخاب شوند.

تفاوت گینرها

به‌طورکلی گینرها به دو دسته افزاینده حجم (mass gainer) و افزاینده وزن (weight gainer) تقسیم می‌شوند.

افزاینده وزن

برای اینکه وزن اضافه کنید و افزایش وزن داشته باشید، قطعاً نیاز به کالری دریافتی بیشتری خواهید داشت. این مکمل‌ها حاوی ترکیبی از کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین تا، مواد معدنی (مینرال) و گاهی اسیدهای آمینه خاص هستند.

محتوای کالری این مکمل‌ها بسیار بالا بوده و بخش عمده این کالری به کربوهیدرات موجود در مکمل مربوط بوده و هدف از مصرف این مکمل‌ها افزایش وزن است.

افزاینده حجم

مس گینرها مکمل‌هایی حاوی کربوهیدرات، پروتئین، چربی، ویتامین تا، مواد معدنی و گاها سایر اسیدهای آمینه هستند و محتوای کالری بالایی دارند. تفاوت این مکمل‌ها با افزاینده‌های وزن به محتوای کربوهیدرات و پروتئین آن تا اشاره دارد. درواقع میزان کربوهیدرات موجود در مس گینرها به نسبت ویت گینرها کمتر و میزان پروتئین آن‌ها بیشتر است.

لازم است بدانید که گینرهای افزایش وزن حاوی فیبر و پروتئین کمتری نسبت به گینرهای عضله ساز بوده و میزان کالری و کربوهیدرات بسیار بالاتری دارند. اگر قصد عضله سازی دارید بدون اینکه چربی اضافه در بدنتان انباشته شود قطعاً گینرهای عضله ساز بهترین انتخاب برایتان است.

زمان مصرف گینرها

تأثیر گینرها به زمان مصرف آن بستگی دارد. برای مثال اگر گینر قبل از تمرین مصرف شود، باعث افزایش انرژی می‌شود و علائم خستگی را هنگام ورزش به تأخیر می‌اندازد. اما اگر بلافاصله پس از تمرین مصرف شود، با بازسازی گلیکوژن موجود در ماهیچه‌ها به رشد بافت عضلات کمک می‌کند.

افرادی که می‌خواهند توده عضلانی خود را افزایش دهند، باید درست پس از تمرین به‌عنوان بخشی از یک وعده غذایی احیاکننده، این مکمل را مصرف کنند. البته در مورد مصرف گینرها این نکته حائز اهمیت است که هیچ‌وقت یک مکمل نمی‌تواند جایگزین کاملی برای رژیم غذایی باارزش باشد. پس هم‌زمان توجه به رژیم غذایی مناسب امری ضروری ست.

بهترین گینر ۲۰۱۹

همان‌طور که بیان کردیم گینرها در میزان کالری و پروتئین باهم تفاوت دارند. پس بهتر است قبل از خرید و استفاده یک گینر به مواد تشکیل‌دهنده آن توجه کنید. امروزه گینرهای مختلفی در بازار موجودند. ما قصد داریم در اینجا به برخی از گینرهای پرطرفدار در بازار جهانی و البته ایران اشاره‌کنیم.

یونیورسال نوتریشن

یونیورسال نوتریشن سال‌هاست که مکمل‌های افزایش‌دهنده عضله تولید می‌کند. این گینر به عنوان بهترین گینر ۲۰۱۹ شناخته می‌شود و مکمل افزایش‌دهنده وزن آن در هر وعده بیش از ۵۰ گرم پروتئین باکیفیت بالا فراهم می‌کند اما کالری آن نسبت به بسیاری از محصولات کمتر است.

اوپتیموم نوتریشن

یک لاین بسیار باکیفیت از مکمل‌ها تولید می‌کند که معمولاً به شدت موردتوجه مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. مکمل مس گینر آن‌ها حاوی ۶۰ گرم پروتئین تخم‌مرغ و لبنی است که هردوی آن‌ها جزء پروتئین‌های باکیفیت بالا هستند. خوب است بدانید این گینر را هم می‌توان به عنوان بهترین گینر ۲۰۱۹ معرفی کرد.

گینر BSN: یک لاین مکمل معروف است که مس گینری با ۱۲۰۰ کالری و بیش از ۲۰۰ گرم کربوهیدرات در هر وعده تولید می‌کند. این گینر نیز به عنوان یکی از بهترین گینر های ۲۰۱۹ شناخته می‌شود.

مکمل گینر پرو کمپلکس دوبیس

این گینر مناسب کسانی است که نیاز به افزایش حجم و وزن‌دارند. این پودر منبع کاملی برای تغذیه عضلات است که شامل کالری باکیفیت، انواع مواد و املاح معدنی، کربوهیدرات و پروتئین است. گینر پرو کمپلکس دوبیس باعث افزایش ذخایر گلیکوژن عضلات، درنتیجه افزایش انرژی ورزشکار شده و از افت قند خون ورزشکاران جلوگیری می‌کند.

سوپر گینر گلد نوتریمد

این گینر از محصولاتی است که با تأمین کردن پروتئین و کربوهیدرات موردنیاز ورزشکاران می‌تواند به آن‌ها برای داشتن بدنی قوی و پرانرژی برای ورزش‌های سنگین و استقامتی کمک کند.

پودر گینر ماسل مس دوبیس

به بهترین گینر ۲۰۱۹ این مکمل به‌عنوان منبع تأمین پروتئین، اسیدآمینه و کربوهیدرات‌های موردنیاز در حین ورزش مورداستفاده ورزشکاران و بدنسازان قرار می‌گیرد.

مس گینر ناترند

مس گینر ناترند حاوی ترکیباتی نظیر پروتئین وی، کربوهیدرات، AAKG، BCAA و مجموعه‌ای از آمینواسیدها در کنار انواع ویتامین‌های موردنیاز بدن است، مکمل افزایش‌دهنده وزن و عضله ساز به شمار می‌آید.

این مکمل که ۲۰% از کل ترکیب آن از پروتئین تشکیل‌شده، برای آغاز بازسازی و سرعت بخشیدن به عضله سازی بسیار مؤثر بوده و ترکیب پروتئینی آن حاوی ۱۰۰% وی پروتئین کنسانتره است.

گینر ترومس بی اس ان

یکی از مکمل‌های قوی و فوق‌العاده برای افزایش وزن و حجم توده عضلانی بدون چربی پودر گینر ترومس بی اس ان است. این گینر با ترکیبی فوق‌العاده حاوی پروتئین و کربوهیدرات یکی از قوی‌ترین مکمل‌های ورزشی در زمینه افزایش توده عضلانی و بهترین گینر های ۲۰۱۹ است.

میزان مصرف گینر

در ارتباط با میزان مصرف گینر تا اندازه دقیقی نمی‌توان داد. در اینجا باید به این نکته توجه کنید که هر کس با توجه به میزان نیاز بدنش به مقدار مناسبی از این مکمل‌ها نیاز دارد. به‌طورکلی میزان روزانه توصیه‌شده ۵۰-۱۵۰ گرم است.

بااین‌حال بهترین راه برای برآورد میزان مصرف پروتئین و کربوهیدرات روزانه شما این است که بفهمید چه میزان از این مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید و در صورت کمبود در هر یک از آن‌ها، مقدار مناسب دوز گیرنده را تعیین کنید. بهترین مشاور و تعیین‌کننده پزشک یا مربی‌تان هستند.

احتیاط در مصرف گینرها

یکی از سریع‌ترین راه‌های افزایش وزن، مصرف گینر است. برخی مرتبا از پودرهای افزایش وزن استفاده می‌کنند. واقعیت این است که شما باید قبل از افزودن پودرهای افزایش وزن به رژیم غذایی خود با یک پزشک مشورت کنید.

همچنین لازم است بدانید هرگز نباید بیش از میزان نرمال و یا برای یک مدت طولانی از این مکمل‌ها کنید. به گفته کارشناسان بهداشت، مصرف نامناسب پودر افزایش وزن باعث گرفتگی عضلات و سایر عوارض جانبی منفی می‌شود.

همچنین مصرف طولانی‌مدت می‌تواند در بدن منجر به آسیب‌های کلیوی، مشکلات کبدی، مشکلات قلبی، کم‌آبی و اسهال شود.

سخن پایانی

دانستیم که گینرها برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند بسیار کاربردی هستند. زیرا گینرها علاوه بر رشد ماهیچه‌ها، باعث افزایش توده چربی می‌شوند. افرادی که به‌طور طبیعی لاغر هستند، با استفاده از گینرها می‌توانند به‌راحتی کالری روزانه خود را افزایش دهند.

اما در بدنسازان پیشرفته و افرادی که در درجه اول علاقه به افزایش توده عضلانی دارند، شاید مکمل‌هایی با میزان پروتئین و اسیدآمینه بیشتر مؤثرتر باشند.

با توجه به تفاوت گینرها حتما پیش از مصرف به نوع آن دقت کنید و هرگز بیش از میزان توصیه‌شده مصرف نکنید تا از عوارض احتمالی ناخواسته آن جلوگیری کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که میزان مصرف را تنها مربی یا پزشک تشخیص می‌دهد.

منبع: مثبت سبز

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو